T-Mobile Polska nie przedłuża umowy - Ekstraklasa szuka nowego sponsora tytularnego

T-Mobile Polska z finiszem zakończonego niedawno sezonu przestał być sponsorem tytularnym piłkarskiej Ekstraklasy, ale nie kończy zupełnie sponsorowania rozgrywek. - Zdecydowaliśmy się przenieść naszą współpracę z obszaru stricte związanego z budowaniem rozpoznawalności do obszaru bardziej biznesowego - tłumaczy telekom. Ekstraklasa SA nie ujawnia, które firmy mają szansę zostać nowym sponsorem tytularnym ligi.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

T-Mobile Polska został sponsorem tytularnym Ekstraklasy przed startem sezonu 2011-2012, niedługo po tym jak marka T-Mobile pojawiła się na polskim rynku, zastępując Erę. Przez cztery kolejne sezony rozgrywki funkcjonowały pod nazwą T-Mobile Ekstraklasa. Według nieoficjalnych informacji, operator telekomunikacyjny płacił za to rocznie przez pierwsze dwa lata ok. 12 mln zł, a potem ok. 15 mln zł.

Firma chce kontynuować współpracę z Ekstraklasą, ale już nie jako sponsor tytularny. - Od przyszłego sezonu zdecydowaliśmy się przenieść naszą współpracę z obszaru stricte związanego z budowaniem rozpoznawalności do obszaru bardziej biznesowego, dopasowanego jednocześnie do profilu działalności marki T-Mobile. Jesteśmy przekonani, że wspólnie z Ekstraklasą zaproponujemy kibicom najlepszej klasy rozgrywkowej rozwiązania jakich oczekują - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Konrad Mróz, specjalista ds. komunikacji korporacyjnej w T-Mobile Polska.

Telekom podkreśla, że sponsorowanie rozgrywek, zwłaszcza w pierwszym okresie współpracy, przyniosło wzrost rozpoznawalności T-Mobile. - Sponsoring tytularny najpopularniejszych rozgrywek sportowych w kraju pozwolił nam szybko i skutecznie dotrzeć z informacją o nowej marce do bardzo szerokiego grona odbiorców - podkreślił Mróz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mecz-lech-poznan-legia-warszawa-hitem-ekstraklasy-2014-2015-srednio-122-tys-widzow ##

Nie wiadomo jeszcze, jaki konkretnie będzie zakres dalszej współpracy T-Mobile Polska i Ekstraklasy. - Obie marki są zadowolone z możliwości kontynuacji współpracy w kolejnych sezonach. Jej szczegóły ogłosimy wkrótce - poinformował nas Waldemar Gojtowski, manager ds. komunikacji w Ekstraklasie SA.

Spółka nie ujawnia, którym firmom zaproponowała sponsoring tytularny Ekstraklasy ani jak zaawansowane są rozmowy z zainteresowanymi. Nie przesądza również, czy rozgrywki będą mieć sponsora tytularnego od startu nowego sezonu, zaplanowanego za miesiąc. - Nie komentujemy prowadzonych prac, rozmów i negocjacji - stwierdził Waldemar Gojtowski.

Oprócz sponsora tytularnego Ekstraklasa ma kilku partnerów: strategicznym jest marka Keno należąca do Totalizatora Sportowego, oficjalnymi - firmy Manta i Nice, a technologicznym - Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. Piłki do meczów dostarcza Adidas, który niedawno przedłużył tę umowę na nadchodzący sezon.

Przed rozpoczęciem współpracy z T-Mobile Polska liga przez trzy lata nie miała sponsora tytularnego, po tym jak skończyła się umowa z Orange Polska, który postanowił skupić się na sponsorowaniu naszej reprezentacji piłkarskiej (ta współpraca dobiegła końca w połowie ub.r., a od lutego br. nowym sponsorem głównym reprezentacji jest Lotos).

Ekstraklasa SA finalizuje właśnie przetarg na transmisje telewizyjne ligi w najbliższych sezonach. Według nieoficjalnych informacji wszystkie mecze tak jak ostatnio będzie transmitować platforma nc+, a po dwa spotkania z kolejki - Eurosport2 (więcej na ten temat). Wcześniej ogłoszono, że w internecie skróty meczów przez najbliższe cztery sezony będą publikowane w serwisach Grupy Onet-RASP (więcej o tym).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online