T-Mobile, Unilever, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy, w dół Orange i Play

Przez pierwsze siedem miesięcy br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły w skali roku o 6 proc. W tym czasie wydatki reklamowe T-Mobile, Unilevera, Ferrero i Kino Świat zwiększyły się dużo bardziej, swoje budżety ograniczyli z kolei Orange i P4.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
T-Mobile, Unilever, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy, w dół Orange i Play
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły w skali roku o 6 proc., do 17,3 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która na wsparcie swoich marek przeznaczyła w omawianym okresie ponad 1,1 mld zł. To 13,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z czołówki największych reklamodawców kilkukrotnie szybciej niż cały rynek reklamowy rosły wydatki czterech marketerów: T-Mobile Polska, Unilever Polska, Ferrero Polska i Kino Świat.

T-Mobile zwiększył swoje nakłady o 33,9 proc. - do 231,5 mln zł, zaś Unilever - o 29 proc., do 324,8 mln zł. Operator komórkowy obecnie prowadzi kampanię wizerunkową, w której Patrycja Kazadi zachęca do pracy w tej firmie. Ferrero wydało o 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. (207,8 mln zł), a dystrybutor filmowy Kino Świat – o 23,4 proc. więcej (369,6 mln zł).

Wartość reklam sklepów Lidl wzrosła w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 15,5 proc., do 332,4 mln zł. Koncern Procter&Gamble wydał w tym roku 218,6 mln zł (wzrost o 11,4 proc.), a Nestle Polska – 193,2 mln zł (2,5 proc. więcej).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/firmy-ubezpieczeniowe-mocno-zmniejszyly-wydatki-reklamowe-najbardziej-axa-direct-i-liberty-analiza ##

Z czołówki największych 10 reklamodawców mediów pozainternetowych tylko dwie firmy zredukowały budżety reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 9,5 proc., do 313,9 mln zł, zaś spółka P4, operator sieci Play - o 5,3 proc., do 214 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online