SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce zajmuje „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w IV kwartale 2014 roku i I kwartale 2015 roku sięgało 22,91 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,30 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 15,09 proc. respondentów (spadek o 2,62 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 11,97 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,82 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,66 proc. pytanych, co oznacza spadek o 2,28 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 5,98 proc. czytelników, czyli o 2,52 pkt. proc. mniej, niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Trzy oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), który rok wcześniej był siódmy. Jego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,91 proc. do 4,12 proc.

Tygodniki 15-75

październik 2014 : marzec 2015

październik 2013 : marzec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

22,91%

27,21%

Życie na Gorąco

15,09%

17,71%

Chwila dla Ciebie

11,97%

13,82%

Angora

9,66%

11,94%

Newsweek

5,98%

8,50%

Auto Świat

5,60%

7,05%

Twoje Imperium

4,31%

5,26%

Wprost

4,12%

5,91%

To & Owo

3,89%

5,04%

Polityka

3,80%

4,81%

Gość Niedzielny

3,64%

4,19%

Na Żywo

3,57%

4,79%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,52%

3,27%

Rewia

2,42%

3,27%

Motor

2,26%

2,90%

Świat & Ludzie

1,92%

2,29%

Teraz

1,16%

1,50%

W Sieci

1,10%

1,32%

Tygodnik Siedlecki

0,59%

0,75%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,42%

0,42%

Tygodnik Ostrołęcki

0,36%

0,62%

MM Moje Miasto

0,33%

0,64%

Teraz Opole

0,01%

0,11%

W tej grupie wiekowej 16-59 lat dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Newsweek” - miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.

Tygodniki 16-59

październik 2014 : marzec 2015

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

22,46%

Życie na Gorąco

13,82%

Chwila dla Ciebie

11,20%

Angora

9,67%

Auto Świat

6,47%

Newsweek

6,43%

Wprost

4,14%

To & Owo

3,71%

Twoje Imperium

3,53%

Polityka

3,53%

Na Żywo

3,25%

Gość Niedzielny

2,74%

Motor

2,58%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,36%

Rewia

1,95%

Świat & Ludzie

1,48%

Teraz

1,12%

W Sieci

1,04%

Tygodnik Siedlecki

0,64%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,47%

Tygodnik Ostrołęcki

0,37%

MM Moje Miasto

0,33%

Teraz Opole

0,02%

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od października ub.r. do marca br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 11,25 proc. respondentów, czyli o 3,37 pkt. proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 13,91 proc. do 10,63 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był czwarty. Jego czytelnictwo jednak spadło o 2,78 pkt. proc. i wyniosło 8,63 proc.

Dwutygodniki 15-75

październik 2014 : marzec 2015

październik 2013 : marzec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

11,25%

14,62%

Pani Domu

10,63%

13,91%

Naj

8,63%

11,41%

Tina

7,33%

12,26%

Gala

7,25%

9,56%

Viva

6,93%

9,90%

Z Życia Wzięte

6,40%

7,82%

Party Życie Gwiazd

6,32%

7,34%

Show

3,95%

4,99%

Tele Świat

3,77%

5,09%

Takie jest Życie

3,68%

4,58%

Sukcesy i Porażki

2,66%

3,25%

Świat Seriali

2,58%

3,52%

Bravo

1,89%

2,93%

Flesz Gwiazdy & Styl

1,86%

2,22%

Super TV

1,75%

-

Relaks

1,64%

1,62%

Tele Max

1,28%

-

Bravo Sport

1,22%

2,46%

Grazia

1,18%

1,62%

TV14

0,88%

1,16%

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Dwutygodniki 16-59

październik 2014 : marzec 2015

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

10,32%

Pani Domu

9,90%

Naj

8,48%

Gala

7,78%

Viva

7,61%

Party Życie Gwiazd

7,14%

Tina

7,06%

Z Życia Wzięte

5,84%

Show

4,55%

Tele Świat

3,79%

Takie jest Życie

3,55%

Świat Seriali

2,63%

Sukcesy i Porażki

2,49%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,16%

Bravo

1,97%

Super TV

1,60%

Bravo Sport

1,41%

Relaks

1,39%

Grazia

1,34%

Tele Max

1,14%

TV14

0,79%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2013 do marca 2014 roku na losowej próbie 20 988 przypadków oraz od października 2014 do marca 2015 roku na losowej próbie 15 167 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 12 081 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od grudnia 2014 roku do marca 2015 roku badaniem PBC nie objęte zostały takie tygodniki, jak: „MM Moje Miasto”, „Teraz” i „Teraz Opole”.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl