WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Wpływy reklamowe TVP w I kwartale br. o 11,8 proc. niższe niż średnia z ub.r.

Telewizja Polska ze 177 mln zł straty w ub.r. Koszty wzrosły o 8,2 mln zł, wpływy zmalały o 6,8 proc.

2017-08-18 A A A KOMENTARZE: 20 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała spadek wpływów o 6,8 proc. do 1,47 mld zł i wzrost kosztów operacyjnych o 8,2 proc. do 1,65 mln zł. Strata netto firmy wyniosła 176,7 mln zł.

Telewizja Polska ze 177 mln zł straty w ub.r. Koszty wzrosły o 8,2 mln zł, wpływy zmalały o 6,8 proc.

Jeszcze w 2014 roku, gdy firmą zarządzał Juliusz Braun, TVP miała 6,29 mln zł zysku netto. W 2015 roku zanotowała już 36,62 mln zł straty (w połowie roku prezesem TVP został Janusz Daszczyński). Natomiast w 2016 roku, gdy spółką już kierował Jacek Kurski, jej strata netto wzrosła do 176,75 mln zł.

TVP już wiosną br. w sprawozdaniu do Krajowe Rady Radiofonii i Telewizji podała, że w 2016 roku zanotowała 872 mln zł wpływów reklamowych (o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 365,5 mln zł z abonamentu radiowo-telewizyjnego (o 9,6 proc. mniej niż w 2015 roku). Obecnie firma w raporcie do KRS, do którego dotarł Presserwis, poinformowała, że jej łączne przychody w ub.r. wyniosły 1,47 mld zł (po spadku o 6,8 proc. w skali roku), a koszty działalności operacyjnej - 1,65 mln zł (8,2 proc. mniej niż rok wcześniej).

Spadają wpływy z reklam

Według raportu wpływy nadawcy z reklam zmalały o 5,3 proc. do 753,8 mln zł, ze sponsoringu - o 6,2 proc. do 118,5 mln zł, z abonamentu rtv - o 10,7 proc. do 361,1 mln zł, a ze sprzedaży usług - o 11,8 proc. do 27,1 mln zł. Za to przychody ze sprzedaży programów wzrosły o 0,1 proc. do 90,7 mln zł, ze sprzedaży licencji - o 6,1 proc. do 57,5 mln zł, a z konkursów i loterii - o 45,3 proc. do 4,26 mln zł.

Za to po stronie kosztów TVP zapisała dodatkowe 29,7 mln zł na pogram odejść dobrowolnych i 66 mln zł na podatek VAT od abonamentu rtv. Ponadto wpływy abonamentowe zmalały o 43,3 mln zł, a przychody z reklam i sponsoringu - o 50,1 mln zł.

W czerwcu br. prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski podał, że liczba etatowych pracowników firmy od początku ub.r. zmalała z 2,83 tys. do ok 2,6 tys.

W ub.r. oddziały terenowe TVP zanotowały łącznie 14,84 mln zł straty brutto, podczas gdy rok wcześniej miały 3,71 mln zł zysku brutto. Największą stratę w ub.r. zanotowało TVP Gdańsk (2,18 mln zł), a zysk osiągnęły jedynie TVP Wrocław (206 tys. zł) i TVP Bydgoszcz (178 tys. zł).

Mniejsze wpływy z reklama, 800 mln zł pożyczki

W tym roku sytuacja reklamowa TVP dalej nie jest najlepsza. Jacek Kurski w odpowiedzi na interpelację jednego z posłów PO podał że w I kwartale br. przychody reklamowe TVP były o 11,8 proc. niższe niż średnie wpływy kwartalne spółki z reklam 2016 roku. - Oczywiście należy pamiętać o tym, że takie porównanie nie do końca jest uprawnione, gdyż do średniej rocznej odnosimy dwa miesiące zimowe, gdy program jest głównie powtórkowy i cenniki reklamy dużo niższe niż w sezonie jesiennej ramówki, kiedy stacje telewizyjne notują największy wzrost przychodów - zaznaczył.

Jak już informowaliśmy w lipcu br. spółce przyznano 800 mln zł kredytu ze Skarbu Państwa. Resort finansów uruchomił w tym celu środki z Funduszu Reprywatyzacji. Telewizja planuje przeznaczyć te pieniądze na rozwój technologiczny, w tym cyfryzację starych produkcji, a także poszerzenie oferty programowej.

Autor: tw

Wiecej informacji: Telewizja Polska, abonament rtv, reklama telewizyjna

Komentarze (20) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia