Telewizja Polska ze 177 mln zł straty w ub.r. Koszty wzrosły o 8,2 mln zł, wpływy zmalały o 6,8 proc.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała spadek wpływów o 6,8 proc. do 1,47 mld zł i wzrost kosztów operacyjnych o 8,2 proc. do 1,65 mln zł. Strata netto firmy wyniosła 176,7 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Jeszcze w 2014 roku, gdy firmą zarządzał Juliusz Braun, TVP miała 6,29 mln zł zysku netto. W 2015 roku zanotowała już 36,62 mln zł straty (w połowie roku prezesem TVP został Janusz Daszczyński). Natomiast w 2016 roku, gdy spółką już kierował Jacek Kurski, jej strata netto wzrosła do 176,75 mln zł.

TVP już wiosną br. w sprawozdaniu do Krajowe Rady Radiofonii i Telewizji podała, że w 2016 roku zanotowała 872 mln zł wpływów reklamowych (o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 365,5 mln zł z abonamentu radiowo-telewizyjnego (o 9,6 proc. mniej niż w 2015 roku). Obecnie firma w raporcie do KRS, do którego dotarł Presserwis, poinformowała, że jej łączne przychody w ub.r. wyniosły 1,47 mld zł (po spadku o 6,8 proc. w skali roku), a koszty działalności operacyjnej - 1,65 mln zł (8,2 proc. mniej niż rok wcześniej).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-otrzymala-800-mln-zl-pozyczki-ze-skarbu-panstwa-poprawa-oferty-programowej ##

Spadają wpływy z reklam

Według raportu wpływy nadawcy z reklam zmalały o 5,3 proc. do 753,8 mln zł, ze sponsoringu - o 6,2 proc. do 118,5 mln zł, z abonamentu rtv - o 10,7 proc. do 361,1 mln zł, a ze sprzedaży usług - o 11,8 proc. do 27,1 mln zł. Za to przychody ze sprzedaży programów wzrosły o 0,1 proc. do 90,7 mln zł, ze sprzedaży licencji - o 6,1 proc. do 57,5 mln zł, a z konkursów i loterii - o 45,3 proc. do 4,26 mln zł.

Za to po stronie kosztów TVP zapisała dodatkowe 29,7 mln zł na pogram odejść dobrowolnych i 66 mln zł na podatek VAT od abonamentu rtv. Ponadto wpływy abonamentowe zmalały o 43,3 mln zł, a przychody z reklam i sponsoringu - o 50,1 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-polska-wplywy-reklamowe-w-i-kwartale-br-o-11-8-proc-nizsze-niz-srednia-z-ub-r ##

W ub.r. oddziały terenowe TVP zanotowały łącznie 14,84 mln zł straty brutto, podczas gdy rok wcześniej miały 3,71 mln zł zysku brutto. Największą stratę w ub.r. zanotowało TVP Gdańsk (2,18 mln zł), a zysk osiągnęły jedynie TVP Wrocław (206 tys. zł) i TVP Bydgoszcz (178 tys. zł).

Mniejsze wpływy z reklama, 800 mln zł pożyczki

W tym roku sytuacja reklamowa TVP dalej nie jest najlepsza. Jacek Kurski w odpowiedzi na interpelację jednego z posłów PO podał że w I kwartale br. przychody reklamowe TVP były o 11,8 proc. niższe niż średnie wpływy kwartalne spółki z reklam 2016 roku. - Oczywiście należy pamiętać o tym, że takie porównanie nie do końca jest uprawnione, gdyż do średniej rocznej odnosimy dwa miesiące zimowe, gdy program jest głównie powtórkowy i cenniki reklamy dużo niższe niż w sezonie jesiennej ramówki, kiedy stacje telewizyjne notują największy wzrost przychodów - zaznaczył.

Jak już informowaliśmy w lipcu br. spółce przyznano 800 mln zł kredytu ze Skarbu Państwa. Resort finansów uruchomił w tym celu środki z Funduszu Reprywatyzacji. Telewizja planuje przeznaczyć te pieniądze na rozwój technologiczny, w tym cyfryzację starych produkcji, a także poszerzenie oferty programowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"