W okresie od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe stacji radiowych wyniosły 3,6 mld zł i były o 4,8 proc. wyższe niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl przygotowanej na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Liderem przychodów z reklam pozostaje RMF FM - stacja zwiększyła je w skali roku o 5,3 proc., do 1,06 mld zł.Drugą pod względem wpływów z reklam stacją radiową jest Radio Zet. Rozgłośni udaje się utrzymać miejsce na podium, mimo że jej przychody - rok do roku - spadły o 1,8 proc., z 609 mln zł do 598,1 mln zł.
Trzecie miejsce na podium utrzymuje Program III Polskiego Radia, które zarobiło w omawianym okresie 222,4 mln zł, czyli 3 proc. więcej niż rok temu.
Spośród Top10 rozgłośni radiowych pod względem przychodów z reklam, największe wzrosty zanotowały Tok FM i Vox FM.

Pierwsza stacja zarobiła w tym roku 50,9 proc. więcej – 95,6 mln zł. Druga z kolei zwiększyła wpływy z reklam o 30,1 proc., do 82,9 mln zł.
Tok FM notuje też wzrosty słuchalności - w ostatniej fali Radio Tracka za okres maj-lipiec br. stacja zwiększyła słuchalność w rynku ogólnopolskim do 2,3 proc.
Reklamodawcy wydali też więcej w Esce Warszawa (wzrost o 6,1proc., do 45,3 mln zł), RMF Classic (wzrost o 12,5 proc., do 45,1 mln zł) i Esce Poznań (wzrost o 6,9 proc., do 42,4 mln zł).
W omawianym okresie spadły z kolei wydatki na reklamę w radiowej Jedynce (o 1,1 proc., do 120,3 mln zł) i radiu Złote Przeboje Poznań (o 2,2 proc., do 45,1 mln zł).











