WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Natur Produkt Zdrovit, VW Group i Polkomtel dużo więcej na reklamy, mocno w dół Orange i Unilever (TOP 10)

Gorący temat

24/7Communication wchłania Headlines-Porter Novelli, Joanna Pruszyńska skupi się na CodersTrust Polska

1

Tok FM i Vox FM z największym wzrostem z reklam, bezapelacyjnym liderem RMF FM

2017-08-28 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Wpływy reklamowe stacji radiowych po siedmiu miesiącach br. były niemal 5 proc. wyższe niż w tym samym okresie ub.r. Najwyższą dynamikę przychodów miały w tym okresie Tok FM i Vox FM, z kolei Radio Zet, Program I Polskiego Radia i Złote Przeboje Poznań zarobiły na reklamach mniej niż przed rokiem.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe stacji radiowych wyniosły 3,6 mld zł i były o 4,8 proc. wyższe niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl przygotowanej na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Liderem przychodów z reklam pozostaje RMF FM - stacja zwiększyła je w skali roku o 5,3 proc., do 1,06 mld zł.
Drugą pod względem wpływów z reklam stacją radiową jest Radio Zet. Rozgłośni udaje się utrzymać miejsce na podium, mimo że jej przychody - rok do roku - spadły o 1,8 proc., z 609 mln zł do 598,1 mln zł.

Trzecie miejsce na podium utrzymuje Program III Polskiego Radia, które zarobiło w omawianym okresie 222,4 mln zł, czyli 3 proc. więcej niż rok temu.

Spośród Top10 rozgłośni radiowych pod względem przychodów z reklam, największe wzrosty zanotowały Tok FM i Vox FM.

Pierwsza stacja zarobiła w tym roku 50,9 proc. więcej – 95,6 mln zł. Druga z kolei zwiększyła wpływy z reklam o 30,1 proc., do 82,9 mln zł.

Tok FM notuje też wzrosty słuchalności - w ostatniej fali Radio Tracka za okres maj-lipiec br. stacja zwiększyła słuchalność w rynku ogólnopolskim do 2,3 proc.

Reklamodawcy wydali też więcej w Esce Warszawa (wzrost o 6,1proc., do 45,3 mln zł), RMF Classic (wzrost o 12,5 proc., do 45,1 mln zł) i Esce Poznań (wzrost o 6,9 proc., do 42,4 mln zł).

W omawianym okresie spadły z kolei wydatki na reklamę w radiowej Jedynce (o 1,1 proc., do 120,3 mln zł) i radiu Złote Przeboje Poznań (o 2,2 proc., do 45,1 mln zł).

Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2016

I-VII 2017

zmiana proc.

RMF FM

1 006 870 180 zł

1 060 724 175 zł

5,3

ZET

608 950 100 zł

598 105 480 zł

-1,8

PR 3

215 811 410 zł

222 357 260 zł

3

PR 1

118 995 920 zł

120 276 740 zł

-1,1

TOK FM

63 387 292 zł

95 621 573 zł

50,9

VOX FM (do 01.12.2013 Eska Rock)

63 700 320 zł

82 876 530 zł

30,1

ESKA Warszawa

42 665 960 zł

45 269 430 zł

6,1

RMF Classic

40 124 990 zł

45 126 198 zł

12,5

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

46 141 779 zł

45 116 715 zł

-2,2

ESKA Poznań

39 632 902 zł

42 378 606 zł

6,9

razem

3 440 490 255 zł

3 605 301 108 zł

4,8

Autor: bg

Wiecej informacji: reklama radiowa, kantar media

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia