Top 100 YouTube’a w Polsce: gry, vlogerzy, hip hop i stacje tv

Wśród najpopularniejszych polskich kanałów na YouTubie przeważają te prowadzone przez vlogerów (np. Niekrytego Krytyka), pasjonatów gier komputerowych (np. Rocka i Roja), a także konta wytwórni muzycznych (na czele z Prosto) oraz stacji i programów tv (m.in. TVN i TVP).

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Top 100 YouTube’a w Polsce: gry, vlogerzy, hip hop i stacje tv

Z danych serwisu Socialblade.com wynika, że wśród polskich kanałów youtube’owych zdecydowanie najwięcej subskrybentów - ok. 730 tys. - ma Macfra84, Konto Niekrytego Krytyka. 524 tys. użytkowników obserwuje kanał wytwórni hip-hopowej Prosto, a nieco mniej niż 500 tys. - konta Remigiusza „Rocka” Maciaszka i Patryka „Rojo” Rojewskiego, vlogerów zajmujących się głównie grami komputerowymi. Dwa kolejne kanały w zestawieniu, MinecraftBlow i skkf (mające po prawie 530 tys. subskrybentów), przy czym autor tego drugiego prowadzi też konto skkf2, które ma 152 tys. subskrybentów (33. miejsce w rankingu).

Zresztą w całym rankingu jest o wiele więcej kanałów dotyczących gier. Głównie Minecraftowi poświęcone są m.in. thepolishpenguinpl (348 tys. subskrybentów, 8. miejsce), MinecraftPolska (236 tys. subskrybentów, 14. miejsce), xmandzio (213 tys. subskrybentów, 18. miejsce), minecraftbremu (184 tys. subskrybentów, 22. miejsce), MinecraftPL (181 tys. subskrybentów, 23. miejsce), minecraftgplay (156 tys. subskrybentów, 32. miejsce) i MinecraftKb (62 tys. subskrybentów, 83. miejsce). Innych gier dotyczą też kanały takie jak m.in. MagdalenaMariaMonika (343 tys. subskrybentów, 10. miejsce), JJayJoker (297 tys. subskrybentów, 11. miejsce), MrVertez (262 tys. subskrybentów, 13. miejsce), reziplaygamesagain (227 tys. subskrybentów, 15. miejsce), Husiek (225 tys. subskrybentów, 16. miejsce) i multigameplayguy (190 tys. subskrybentów, 20. miejsce).

Z kolei wśród kanałów muzycznych oprócz Prosto w czołowej dwudziestce znajdują się konta wytwórni hip-hopowych, Step Records (422 tys. subskrybentów, 7. miejsce) i UrbanRec (349 tys. subskrybentów, 9. miejsce) oraz zespołu Hemp Gru i organizacji DillGang (200 tys. subskrybentów, 19. miejsce). Najpopularniejszym kanałem muzycznym niezwiązanym z hip-hopem jest konto zespołu Weekend (158 tys. subskrybentów, 30. miejsce), natomiast niżej znajdują się m.in. popowej wytwórni My Music Group (110 tys. subskrybentów, 47. miejsce) oraz kanał nawrotkatv (85 tys. subskrybentów, 57. miejsce) z piosenkami disco polo.

Jeśli chodzi o vlogerów, to na 12. miejscu 287 tys. subskrybentów znalazł się bankowo1, kanał Adbustera, weryfikującego informacje z reklam, a na 17. pozycji (z 225 tys. subskrybentów) - wardegasa, konto chłopaka chodzącego po ulicach w przebraniu m.in. Supermana i Spidermana. AbstrachujeTV ma prawie 179 tys. subskrybentów (25. miejsce), MaturaToBzduraTV - 176 tys. (27. miejsce), kanał Cezika - 126 tys. (38. Miejsce), Lekko Stronniczy - 113 tys. (46. miejsce), Klejnuty - 85 tys. (58. miejsce), Kamil Scheicht - 73 tys. (69. miejsce), a TheChwytak i Dem3000 - po 71 tys. (71. i 72. miejsce). Poniżej 70 tys. subskrybentów mają m.in. obecny na YouTubie od 5 miesięcy Szymon Majewski (75. miejsce) i Pyta.pl (78. miejsce). Natomiast Barbara Kwarc, Krzysztof Gonciarz i Szymon Nyczke mają po dwa swoje popularne kanały - Kwarc: baskativi (45. miejsce) i BarbaraKwarc (88.miejsce), Gonciarz: thebeeczka (42. miejsce) i wybuchajacebeczki (55. miejsce), a Nyczke - kolorowyvlog (28. miejsce) i dailykolor (96. miejsce). Kanały Kwarc mają łącznie 173 tys. subskrybentów, a Gonciarza i Nyczke - po 216 tys.

W zestawieniu znalazło się tylko kilka kanałów vlogerów niezwiązanych z rozrywką. Popularnonaukowe SciTeraz jest na 31. miejscu, a Polimaty - na 60. miejscu, natomiast kulinarny Kocham gotować (paei100) - na 36. pozycji.

W rankingu są tylko dwa kanały stacji telewizyjnych. Konto RBL.TV (kartony4funTV) obserwuje 145 tys. użytkowników (34. miejsce), a kanał TVN - 139 tys. (35. miejsce).

Ranking na podstawie liczby wyświetleń znajduje się na następnej podstronie.

Pod względem liczby wyświetleń zdecydowanym liderem jest wytwórnia Prosto, której filmiki zanotowały łącznie 344 mln wyświetleń. O 89 mln mniej razy oglądano wideo na kanale My Music Group. Filmiki TVN zanotowały 195 mln wyświetleń, czyli dwa razy więcej niż wideo RBL.TV. Z kolei Telewizja Polska uruchomiła kilka kont związanych z różnymi programami i tematyką. Największe - itvp - zanotowało 73 mln obejrzeń, kanał „The Voive of Poland” - 46 mln, konto „Bitwy na głosy” - 39 mln, a sporttvp - 28 mln.

Wśród portali internetowych najpopularniejsza jest Gazeta.pl (122 mln wyświetleń filmów, 8. miejsce). Natomiast wideo na kanale WP.tv (40. miejsce) obejrzano 54 mln razy, na koncie „Gazety Lubuskiej” (77. miejsce) - 30 mln razy, a na kanale „Echa Dnia” (100. miejsce) - 25 mln razy.

Jeśli chodzi o kanały muzyczne konkretnych wykonawców, to najpopularniejsze jest konto zespołu Weekend (9. miejsce), któremu ponad połowę wyświetleń zapewniła piosenka „Ona tańczy dla mnie”, obejrzana już 64 mln razy. Z kolei wideo na kanale Hemp Gru i DillGang (12. miejsce) zanotowały w sumie 101 mln obejrzeń, a na koncie donGURALesko (16. pozycja) - 95 mln razy, a na kanale Pei i Slums Attack - (22. miejsce) - 76 mln razy.

Największą łączną oglądalność wśród satyrycznych vlogerów osiągnęli Niekryty Krytyk i Barbara Kwarc. Pierwszy znalazł się na 7. miejscu ze 125 mln wyświetleń, a wideo na dwóch kanałach Kwarc (24. i 37. miejsce) zanotowały w sumie 131 mln wyświetleń. Filmiki MaturaToBzdura (35. miejsce) obejrzano ponad 57 mln razy, Cezika (46. pozycja) - 48 mln razy, polskiego Spidermana i Supermana (69. miejsce) - 32 mln razy, a Klejnuty (81. miejsce) - 29 ml razy. Na wynik Cezika złożyło się 26 filmików, na Spidermana i Supermana - 23, a w przypadku Klejnuty - zaledwie 8.

Wśród kanałów poświęconych grom liderem jest JJayJoker (11. miejsce) ze 107 mln wyświetleń, który wyprzedza konta Rocka (13. miejsce, 100 mln wyświetleń), MagdalenaMariaMonika (20. pozycja, 83 mln obejrzeń) oraz Roja (21. miejsce, 82 mln wyświetleń).

Vlogerzy zajmujący się inną tematyką niż rozrywka i gry są mniej popularni. Filmiki Adbustera zanotowały 32 mln wyświetleń (70. miejsce), a wideo na kanale Kocham gotować (90. pozycja) - prawie 27 mln.

W rankingu znalazło się kilka kanałów z bajkami i piosenkami dla dzieci. Najpopularniejsze wśród nich są NajlepszeBajki (18. miejsce) z 87 mln wyświetleń.

Do zestawienia załapało się kilka kanałów, które swoją popularność zawdzięczają pojedynczym filmikom, niekoniecznie przygotowanym przez właścicieli kont. Przykładowo wolf084 (5. miejsce) to tak naprawdę jedno wideo, llark999 (42. miejsce) zawiera zwiastun filmu „Drżące ciało”, Ulfheidr (61. pozycja) - fragment „Piratów z Karaibów”, czajka1982 (88. miejsce) - kilka teledysków The Kelly Family, a Leadheadclone (62. miejsce) - piosenkę Metalliki. Do tego dochodzą kanały z bardzo popularnymi amatorskimi wideo, np. jokixxx007 (62. miejsce) z filmikiem pokazującym kota w wodzie czy wooky321 (79. miejsce) z filmikiem z kucykami.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"