„Top Chef 6” stracił 120 tys. widzów. Czy będzie kolejna edycja?

Szósty sezon „Top Chef’a” gromadził średnio 1,47 mln oglądających, o 120 tys. widzów mniej niż oglądało format w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie nadawania programu był wiceliderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 16,16 mln zł.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Szóstą edycję reality-show „Top Chef” oglądać można było w Polsacie w środy o godz. 20.40, w okresie od 2 marca do 4 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po wszystkich dziesięciu odcinkach średnia oglądalność formatu wyniosła 1,47 mln widzów. Przełożyło się to na 9,72 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 13,36 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Największą widownię, wynoszącą 1,66 mln oglądających, zgromadził odcinek programu z 6 kwietnia. Drugie miejsce zajął finał produkcji, który przyciągnął przed ekrany 1,60 mln widzów.

Oglądalność formatu odcinek po odcinku

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Top Chef” stracił 120 tys. widzów. Czwartą serię programu śledziło 1,59 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 10,09 proc. oraz 14,47 proc.

Z kolei nadawana jesienią ub.r. piąta seria formatu miała 1,80 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 11,70 proc. i 16,58 proc. (dowiedz się więcej). W tym ujęciu kulinarny program stracił 330 tys. oglądających.

Polsat w czasie emisji „Top Chef’a” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była Dwójka emitująca w tym czasie „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przełożyło się na 26,16 proc. udziału. Gorzej od Polsatu wypadły TVP1 (liczne programy, w tym filmy biograficzne i dokumentalne; 7,63 proc.) i TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Singielka” i „You Can Dance”; 7,60 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN miał lepszy wynik od Jedynki.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/hell-s-kitchen-5-stracilo-170-tys-widzow-polsat-szuka-nowego-prowadzacego ##

Widownia „Top Chef’a 6” na tle konkurencji

Wpływy reklamowe z 10 premierowych odcinków kulinarnego formatu wyniosły 16,16 mln zł. Dla porównania czwarta edycja z reklam zarobiła 17,27 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Zwycięzcą szóstej edycji „Top Chef’a” został Dawid Szkudlarek, który otrzymał czek na 100 tys. złotych.

grafika

Polsat nie podjął jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji kulinarnego show, jednak już wiadomo, że stacja jesienią br. pokaże szóstą serię siostrzanego programu „Hell’s Kitchen”, do którego w kwietniu br. odbyły się castingi. Z naszych informacji wynika, że Telewizja Polsat rozważa wprowadzenie na główną antenę nowych programów rozrywkowych, jednak nie wiadomo czy już w jesiennej ramówce br.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"