SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Słuchalność Radia ZET spadła do 12,2 proc., Trójki poniżej 6 proc. "Wyciągniemy wnioski"

W okresie od listopada ub.r. do stycznia br. na pozycji zdecydowanego lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem słuchalności w zestawieniu. Z piątego na czwarte miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę notującą największy spadek w zestawieniu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od listopada 2017 roku do stycznia 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 26,5 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,9 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,2 proc. (udział tej stacji względem fali listopad 2016-styczeń 2017 zmalał o 1,1 pkt. proc.), które zanotowało najniższy wynik słuchalności w historii badania Radio Track. Od maja 2017 roku stacja ma nowego naczelnego - Jarosława Paszkowskiego zastąpił Sławomir Assendi - a we wrześniu zmieniono ramówkę.

Przewaga RMF FM nad Radiem ZET zwiększyła się z 11,3 pkt. proc. do 14,3 pkt. proc. - Nie jesteśmy zadowoleni z tego wyniku, tym bardziej, że zarówno lato, jak i jesień ubiegłego roku to okres systematycznego wzrostu. Przyglądamy się dokładnie skąd ta zmiana i wyciągniemy wnioski - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Kozieł, rzecznik prasowa Eurozetu.

Podium uzupełnia publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 7,3 proc., po spadku o 1,8 pkt. proc. Jak już informowaliśmy dyrektor Programu 1 Polskiego Radia, Rafał Porzeziński, z końcem stycznia zrezygnował kierowania anteną.

Z piątego na czwarte miejsce awansowała Eska - najwyżej będąca w rankingu sieć radiowa. Jej udział w rynku wyniósł 7,1 proc., po wzroście o 0,9 pkt. proc.

Na piątą lokatę spadła Trójka z wynikiem na poziomie 5,9 proc. (jest to najniższy wynik słuchalności tej stacji od 2007 roku). Udział PR 3 poszedł w dół o 2,2 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Wysoki wzrost, wynoszący 0,6 pkt. proc., zanotowała stacja RMF MAXXX, której wynik zwiększył się do 3,2 proc. Znaczący wzrost osiągnęły również Złote Przeboje - do góry o 0,4 pkt. proc. do 2,9 proc.

Na 16. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w okresie od listopada ub.r. do stycznia br. wyniósł 0,9 proc., czyli 0,2 pkt. proc. więcej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Słuchalność Radia ZET spadła do 12,2 proc., Trójki poniżej 6 proc. "Wyciągniemy wnioski"

114 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sebastian
Trójka skazana raczej na ścięcie ponieważ po tym całym bałaganie z Andrusem i resztą co związani są z tvn24 ma kłopoty. A co do Zetki - konieczna zmiana dowodzącego, bo pan Assendi pomieszał powrót Zetki do korzeni z hip hopem i większą ilością polityki.
66 9
odpowiedź
User
jas
Najgorsze w historii wyniki Trójki? Nonsens! Trójka miewama dużo gorsze wyniki niż 5,9%. Na początku XXI wieku spadło jej aż do 4%, ale potem pojawił się Witold Laskowski i trochę tę antenę odmłodził i zdynamizował, po czym wyniki słuchalności zaczęły małymi kroczkami szybkować w górę. I chwała Laskowskiemu za to. Wiele audycji wprowadzonych w czasach Laskowkowskiego utrzymuje się na antenie do dzisiaj ("Trójkowy budzik", "Za, a nawet przeciw", "Program Alternatywny", "Radiowy Dom Kultury"). To chyba o czymś świadczy...
56 51
odpowiedź
User
co ten Sławek
Assendi co ty tam odsławkowujesz to ja nie mam pytań.
61 1
odpowiedź
User
Piotr
Jedynce słuchacze po prostu wymierają. Musi pozyskać nowych słuchaczy.
Trojki słuchać się po prostu nie daje - propaganda, której nie pamiętam nawet z czasów stanu wojennego.
Zetka nie ma na siebie pomysłu.
RMF łyka wszystkie odpływy, choć dla mnie jest kompletnie niestrawny.
Bida, nie ma czego słuchać.
odpowiedź
User
Macias
Zetka daje mega radę. Muzyka się zmieniła, uporządkowali te wszystkie hasła, nie ma gadania o sobie i automasturbacji, wiele na plus. Kampani by się im przydała. Konkurencja ma ją co chwila...
29 64
odpowiedź
User
Kopiec
Kraków pozdrawia Sławka A. Trzymaj tak dalej!
58 6
odpowiedź
User
Ola
Pasza wróć!!!!!!!
50 10
odpowiedź
User
mon
PiS zniszczył Trójkę i radia regionalne. Jedynka do radio dla starszych ludzi, a dla osób przed 60-tką nie mają nic do zaoferowania. Papki w RMF nie da się słuchać. Zet chce być ambitna ale im na razie nie wychodzi, choć słucha się jej lepiej.
79 25
odpowiedź
User
dziewiąty
brawo tak trzymać!
13 6
odpowiedź
User
V
Brawo Slawek ! Barvo Andrzej !
50 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing