SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN o 25 proc. mniej z reklam, w górę TVP1 i TVP2

W styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych był o 9 proc. wyższe niż rok wcześniej. W czołówce największe wzrosty osiągnęły TVP1, TVP2, TVN24 i TV4, za to spadki zanotowały TVN i Polsat.

Cennikowe wydatki na reklamy telewizyjne (bez autopromocji nadawców) w styczniu br. wyniosły 891,2 mln zł, o 109,3 mln zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 9,3 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

W całym ub.r. faktyczna wartość reklamy telewizyjnej według szacunków Starlinka zmalała o 3,6 proc., do 3,53 mld zł, przy czym w samym czwartym kwartale była już wyższa niż rok wcześniej, co zdarzyło się po raz pierwszy od 2,5 roku (zobacz szczegóły). Natomiast analitycy z czołowych domów mediowych pytani przez Wirtualnemedia.pl prognozowali w styczniu, że w br. wydatki te wzrosną o 1-2 proc. (więcej na ten temat).

>>> TVP1 zdystansowała konkurencję, rekord Puls 2, programy sportowe hitami lutego

W styczniu br. liderem na rynku reklamowym wśród stacji był Polsat - jego cennikowe wpływy wyniosły 142,1 mln zł, o 7,1 mln zł mniej niż rok wcześniej (to 4,8 proc. w dół). Natomiast TVN zanotował spadek wynoszący aż 24,6 proc. (z 165,5 do 124,8 mln zł, czyli o 40,7 mln zł), przez co przesunął się z pierwszego na drugie miejsce.

Zajmujące kolejne dwie pozycje kanały Telewizji Polskiej zarobiły z reklam więcej niż rok wcześniej - TVP1 o 14,8 mln zł, a TVP2 o 12,2 mln zł (to o 15,1 i 13,5 proc. w górę).

Relatywnie jeszcze bardziej podskoczyły cennikowe wpływy reklamowe TVN24 i TV4. Pierwsza stacja osiągnęła wzrost wynoszący 23,3 proc. (z 23,3 do 28,7 mln zł, czyli o 5,4 mln zł), natomiast druga - 34,3 proc. (z 18,9 do 25,4 mln zł, a więc o 6,5 mln zł).

Przychody reklamowe Discovery Channel i AXN zmieniły się nieznacznie - pierwszy kanał zanotował wzrost o 4,5 proc., a drugi spadek o 0,8 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I.2013

I.2014

POLSAT

149 217 396 zł

142 072 312 zł

TVN

165 475 977 zł

124 759 580 zł

TVP 1

97 478 907 zł

112 242 209 zł

TVP 2

90 458 024 zł

102 639 621 zł

DISCOVERY CHANNEL

31 233 235 zł

32 646 461 zł

TVN 24

23 270 525 zł

28 704 976 zł

TV 4

18 957 885 zł

25 452 871 zł

AXN

25 169 885 zł

24 977 290 zł

monitorowane stacje razem

814 979 311 zł

891 237 837 zł

Dołącz do dyskusji: TVN o 25 proc. mniej z reklam, w górę TVP1 i TVP2

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
polpot
ok
odpowiedź
User
polpot
ojej
odpowiedź
User
Spawaczka
Kolejny dobitny dowód, jak to TVP jest fatalnie zarządzane przez Brauna i jego szajkę. Precz z nimi! Wizja do władzy - przepier... wszystkie pieniądze w trzy dni :)
odpowiedź