SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN: Polsce potrzebna jest kampania informacyjna na temat DVB-T

Dyrektor ds. technicznych TVN Tomasz Berezowski powiedział, że bezdużej kampanii informacyjnej proces wprowadzania cyfrowej telewizjinaziemnej (DVB-T) w Polsce nie jest możliwy.

- Dla powodzenia procesu cyfryzacji nie jest istotne, coznajdzie się na dwóch pierwszych multipleksach, o których ciąglesię dzisiaj dyskutuje. TVN chce uczestniczyć w procesie cyfryzacji,ale nie jest pewien jego powodzenia w dzisiejszej formie -powiedział na wczorajszej konferencji "Krajobraz rynkutelewizyjnego po cyfrowej rewolucji mediów" zorganizowanej przezOptimum Media OMD Tomasz Berezowski.

W konferencji wzięli udział regulatorzy konkursu UrządKomunikacji Elektronicznej i Krajowa Rada Radiofonii i Telewizjioraz najważniejsze podmioty ubiegające się o uczestnictwo wprocesie, czyli Telewizja Polska i TVN.

- Polsce potrzebny jest organ podobny do Digital UK - wezwałBerezowski, odwołując się do rynku brytyjskiego, będącego na etapieprzechodzenia na nadawanie cyfrowe. Koniec transmisji analogowejprzewidziano tam na lata 2008-2012.

Digital UK jest odpowiedzialny za komunikację z obywatelami WyspBrytyjskich na temat całkowitego wyłączenia nadawania analogowego iprzejścia na cyfrowe (tzw. switch-offu). W maju 2006 rokurozpoczęła się tam siedmioletnia kampania informacyjna, na którąprzeznaczono 200 mln funtów, będąca największą w historii kampaniąpubliczną na terenie tego kraju.

- Digital UK posiada doskonale zorganizowaną siatkę pracowników,którzy dla powodzenia całego procesu, docierają niemal do każdegodomu na Wyspach - mówił Berezowski.

Informacje o procesie cyfryzacji dostępne są również za pomocąspecjalnej strony internetowej, gdzie można poznać dokładną datęwyłączenia nadajników analogowych na swoim terenie oraz otrzymaćinformacje na temat najdogodniejszych punktów zakupu niezbędnychurządzeń do odbioru telewizji cyfrowej (tzw. settopboxów).

Model finansowania takiego organu zakłada 30 proc. środkówpochodzących od nadawców uczestniczących w procesie. 70 proc.pochodzi z budżetu państwa i z dotacji Unii Europejskiej.

TVN tym samym reaguje na zarzuty, że opóźnia proces cyfryzacji,zwlekając razem z Polsatem ze złożeniem wniosków o zmianęrezerwacji częstotliwości na pierwszy multipleks (z nadawaniaanalogowego na cyfrowe). Obie stacje wg UKE i KRRiT maję tworzyćzawartość programową pierwszego multipleksu będącego odtworzeniemaktualnej oferty analogowej.

- Nie ma obowiązku uczestnictwa we wprowadzaniu DVB-T, jednak 1grudnia ostatecznie kończymy negocjacje na temat multipleksupierwszego i rozpoczynamy konkurs na multipleks drugi - powiedziaławczoraj Anna Streżyńska, prezes UKE. - Jeżeli do tego czasu obiestacje nie złożą wniosku, wolne częstotliwości rozgospodarujemypomiędzy Telewizję Polska i TV Puls, posiadające takie wnioski.

Dołącz do dyskusji: TVN: Polsce potrzebna jest kampania informacyjna na temat DVB-T

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl