SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Telewizja Polska chwali się oglądalnością „Wiadomości” z własnego pomiaru, a innych programów i TVP Info - z badania Nielsena

W ostatnich dniach w TVP chwalono się wynikami „Wiadomości” z własnego pomiaru oglądalności, w którym program nadal wyprzedza „Fakty”. Jednocześnie podano dane z badania Nielsen Audience Measurement dotyczące oglądalności m.in. TVP Info oraz najpopularniejszych produkcji.

Article

W wtorek w TVP Info i „Wiadomościach” podano wyniki oglądalności tego programu w marcu według własnego pomiaru realizowanego przez Telewizję Polską (określanego jako model oglądalności rzeczywistej - MOR). W tym pomiarze główne wydanie „Wiadomości” miało średnio 2,7 mln widzów, „Fakty” TVN - 2,3 mln, a „Wydarzenia” Polsatu - 1,9 mln.

- W marcu „Wiadomości” znów daleko przed konkurencją! Dziękuję widzom, gratuluję zespołowi. Zapraszamy codziennie o 19:30 - podkreślił Jarosław Olechowski, szef programu, od stycznia br. pełniący też obowiązki dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Z tymi wynikami polemizował m.in. wydawca „Faktów” Robert Jastrzębski. Zwrócił uwagę, że według badania Nielsen Audience Measurement w minionym miesiącu „Wiadomości” w TVP1 i TVP Info miały przeciętnie 2,81 mln widzów, a „Fakty” w TVN i TVN24 BiS - 3,07 mln.

Z kolei w środę w „Wiadomościach” pokazano materiał „Sukces wiosennej ramówki TVP”. - W minionym miesiącu telewizyjna Jedynka została liderem oglądalności rynku telewizyjnego wyprzedzając Polsat i TVN. Widzowie z uznaniem przyjęli wiosenne propozycje TVP - stwierdził w zapowiedzi Michał Adamczyk.

W materiale podano wyniki badania Nielsen Audience Measurement, nie wskazując tej firmy jako ich źródła. Podkreślono, że w marcu wśród 20 produkcji z najwyższą oglądalnością aż 19 to transmisje sportowe, seriale i programy pokazane w stacjach TVP. Ponadto średnia oglądalność minutowa TVP Info wzrosła w skali roku o 9 tys. widzów, a w przypadku TVN24 zmalała o 12 tys. Zaznaczmy, że ta druga stacja miała wyższy udział w rynku oglądalności od pierwszej (3,7 proc. wobec 3,21 proc.).

W relacji powtórzono też dane o oglądalności „Wiadomości” według własnego pomiaru TVP, oznaczając już go jako źródło.

W połowie marca w „Wiadomościach” pokazano dwa materiały podkreślające, że w pojedyncze dni według modelu oglądalności rzeczywistej program był najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym. Jednocześnie skrytykowano pomiar oglądalności prowadzony przez Nielsen Audience Measurement.

Z kolei Jarosław Olechowski na Twitterze zwrócił uwagę, że badanie oglądalności realizowane przez Nielsen Audience Measurement nie uwzględnia osób oglądających telewizję w miejscach publicznych, oraz zapytał, czy wzrost wyników TVN24 od początku marca to „zemsta za ujawnienie w TVP nowych wątków afery reprywatyzacyjnej czy premia dla nowego właściciela TVN”. - Podstawą dla rozliczeń branży reklamowej i mediowej jest pomiar oglądalności w gospodarstwach domowych - cóż, stacja benzynowa się nie do nich nie zalicza - odpowiedział Mikołaj Piotrowski z Nielsena.

Model oglądalności rzeczywistej TVP bazuje na danych od 190 tys. klientów usługi telewizyjnej Netii, które przeliczane są według algorytmów opracowanych wspólnie ze specjalistami z SGH, tak żeby były reprezentatywne dla całego społeczeństwa. Ten pomiar nie spełnia jednak wymagań badania telemetrycznego i nie jest stosowany przez innych nadawców. Jacek Kurski przyznał, że TVP przy sprzedaży pakietów reklamowych musi rozliczać się w oparciu o dane Nielsen Audience Measurement, za to stawki przy sprzedaży czasu reklamowego z cennika zamierza ustalać zgodnie z wynikami własnego pomiaru. Publiczny nadawca ma umowę z Nielsenem obowiązującą do końca 2019 roku, zamierza ją wypełnić.

Za to Nielsen Audience Measurement zapewnił też, że panel badawczy firmy w przeciwieństwie do „return path data” wykorzystywanego przez Netię jest reprezentatywny dla całej populacji, ma dobrze opisaną demografię gospodarstw i osób, mierzy zachowania osób, wszystkich możliwych źródeł sygnału oraz wszystkie odbiorniki telewizyjne w gospodarstwie domowym. Firma podkreśliła też, że ponad 2 tys. gospodarstw domowych z panelu badawczego jest zlokalizowane w 91 proc. powiatów i jednej trzeciej gmin w kraju.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska chwali się oglądalnością „Wiadomości” z własnego pomiaru, a innych programów i TVP Info - z badania Nielsena

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kern
Dane z obu źródeł wskazują ze wiadomości w marcu w stosunku do lutego zyskały widzów. Wszyscy inni stracili. To duzy sukces bo wiosna widownia zawsze spada
68 52
odpowiedź
User
Romek
Kurtyna
23 26
odpowiedź
User
szachermacher
Model oglądalności najrzeczywistniejszej to jedyna metoda poświęcona przez biskupa, a więc jest to metoda najlepsza i jedynie słuszna.
47 50
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Tylko oglądalność wypowiedziana z ust kÓrskiego jest wiarygodna. To prawdziwy Polak, który nigdy nie skłamał - w przeciwieństwie do Nielsena, a nawet Netii, która skłamała, że oglądalność jest tylko na poziomie 155%.
ps. w wykresie jest pomyłka. Nie 2,7 mln ale 27 ( !!! ) milionów powinno być.
odpowiedź
User
opo
To jest clue propagandy TVP, wybieramy sobie dane, które nam pasują, jadą po Nielsenie, ale niektóre wyniki pokazuje wyższe niż ich w Netii, to wtedy się na nie powołują, to jest tak głupie, że aż nawet ciężko sobie wyobrazić, że tak można.
68 70
odpowiedź
User
124
To się nazywa honor i uczciwość, jak kogucik na wietrze w którą stronę zawieje tam się odwraca. Jak nielsen zle wyniki podaje to się go wyklina na czym swiat stoi jak dobrze podaje zgodnie z interesami tvppis to Nielsen już cacy. Ale hipokryzja i zakłamanie! Ci ludzie nie mają za grosz honoru I ludzie dobrze to widzą panowie i panie z tvppis. To nie PRL że ciemny motłoch we wszystko wam uwierzy . Dziś już są inne czasy mnóstwo stacji telewizyjnych A nie tylko jedna jak kiedyś, Internet, otwarty świat gdzie ludzie dużo podróżują i tak wam nikt nie wierzy w tą waszą propagande. Chocbyscie na rzędach stawali nie zmienicie tego że ludzie was nie oglądają i wam nie ufają żadne kłamstwa wam nie pomogą.
22 18
odpowiedź
User
Wow
A moje WŁASNE POMIARY pokazują mi że jestem MISS ŚWIATA!!!! ALE SUPER!!! NO NIE MA BATA JESTEM MISS ŚWIATA.
35 5
odpowiedź
User
aa
Nie możliwe, pokazali tylko te dane w których wygrywają? Przecież w Faktach i Wydarzeniach ciągle pokazują badania, jeśli przegrywają. A nie, zaraz... Też pokazują tylko te badania, w których dobrze wypadli.
24 11
odpowiedź
User
Rozbawiony liberalno-lewacką POstkomuną
Nielseny, Milword Dałny to pranie móżdżków Lemingradu przez komusze sondażownie.
48 24
odpowiedź
User
Aneta
Nie możliwe, pokazali tylko te dane w których wygrywają? Przecież w Faktach i Wydarzeniach ciągle pokazują badania, jeśli przegrywają. A nie, zaraz... Też pokazują tylko te badania, w których dobrze wypadli.


Jeśli przegrywają to przynajmniej siedzą cicho i się nie odzywają. A nie kłamią w zywe oczy, nie stwarzają na siłę czegoś czego wcale nie ma.
20 25
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing