W okresie od 14 do 20 lipca br. udział będącej na pierwszej pozycji telewizji TVN wyniósł 11,06 proc. , czyli o 11,27 proc. więcej niż tydzień wcześniej, gdy stacja ta zajmowała trzecie miejsce - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.Wiceliderem był Polsat, który zyskał 1,51 proc., a jego udział wyniósł 10,79 proc. Z pierwszego miejsca na trzecie spadła telewizyjna Jedynka, której wynik zmalał aż o 35,95 proc. do 8,98 proc. Z kolei udział Dwójki wyniósł 6,49 proc. po spadku o 25,23 proc. Zeszłotygodniowe wyniki TVP1 i TVP2 były najniższe od początku prowadzenia pomiaru telemetrycznego.Tak duże spadki głównych anten TVP to m.in. skutek zakończenia transmitowanego przez nie mundialu, który przyciągał dużą widownię (więcej na ten temat). Telewizja Polska nie chce komentować tych danych, argumentując, że dotyczą one bardzo krótkiego okresu czasu, a oglądalność zawsze spada w wakacje.Warto dodać, że wzrosty zanotowały anteny tematyczne Telewizji Polskiej z pierwszej dwudziestki. Na piątym miejscu znalazło się np. TVP Info, którego udział poszedł do góry o 24,50 proc. do 4,37 proc. To m.in. skutek relacjonowania sprawy zestrzelenia nad Ukrainą malezyjskiego samolotu. Do góry poszły też udziały innych stacji newsowych - zajmującej siódme miejsce TVN24 (wzrost o 16,57 proc.) oraz będącego na 12. pozycji Polsat News (+25,42 proc.).W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kanałów w tygodniu 14-20 lipca br. znalazły się jeszcze takie stacje jak TVN7 (wzrost o 17,13 proc.), TV Puls (+ 8,24 proc), TV4 (+2,68 proc.) oraz Polsat 2 (+2,13 proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował Polsat. Stacja ta zanotowała wzrost o 3,97 proc. do 12,30 proc. udziału. Na drugim miejscu po awansie z trzeciego znalazł się TVN. Jego wynik poszedł do góry o 10,56 proc. do 11,73 proc.W tej grupie TVP1 i TVP2 straciły jeszcze więcej niż wśród wszystkich widzów - było to odpowiednio 49,84 proc. i 29,28 proc. Wynik TVP1 to 6,46 proc., a TVP2 – 6,16 proc.
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Wiadomości” TVP1, które obejrzało 3,08 mln widzów. Na drugiej pozycji znalazł się „Teleexpress” z wynikiem na poziomie 2,87 mln oglądających, a na podium uplasował się jeszcze serwis sportowy TVP1 (2,84 mln widzów).
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 14.07 - 20.07.2014 - grupa 4+
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 14.07 - 20.07.2014 - grupa 16-49












