Bardzo słaby tydzień TVP1 i TVP2. „Fakty” przed „Wiadomościami” i „Teleexpressem”

Ranking najchętniej oglądanych programów telewizyjnych w zeszłym tygodniu zdominowały seriale TVP: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe”, „Ojciec Mateusz” i „Barwy szczęścia”. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat, a w 16-49 - TVN - bardzo słaby wyniki zanotowały TVP1 i TVP2 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Bardzo słaby tydzień TVP1 i TVP2. „Fakty” przed „Wiadomościami” i „Teleexpressem”
fot. tvp

W minionym tygodniu - w okresie od 3 do 9 kwietnia 2017 rok - tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,60 mln widzów, co przełożyło się na 35,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął medyczny serial „Na dobre i na złe”, który dwa dni później na antenie Dwójki oglądało 4,25 mln widzów, co dało stacji 26,88 proc. udziału.

Podium uzupełnia „Ojciec Mateusz”. Produkcję tę w czwartkowy wieczór w Jedynce śledziło 3,55 mln widzów (22,59 proc. udziału).

Oczko niżej znalazła się telenowela „Barwy szczęścia” TVP2 (3,37 mln widzów; 21,64 proc. udziału; emisja 3 kwietnia).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 7 kwietnia obejrzało 3,24 mln widzów (24,79 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,23 mln widzów (emisja 9 kwietnia; 6. pozycja). 2,98 mln oglądających miał pokazany trzy dni wcześniej „Teleexpress” TVP1 (8. pozycja).

Na czele oglądalności wśród programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „MasterChef’a Junior’a” (2,64 mln widzów; emisja 9 kwietnia w TVN; 13. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 1,72 mln osób (28,82 proc. udziału).

Drugie miejsce zajęły „Kuchenne rewolucje” (1,38 mln widzów; 24,64 proc. udziału), a podium uzupełnia „MasterChef Junior” (1,36 mln widzów; 20,70 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: produkcja „Na dobre i na złe” (1,26 mln; 20,54 proc.) i „Milionerzy” (1,25 mln; 20,92 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,51 pkt. proc. do 11,26 proc.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,62 proc., po spadku o 0,02 pkt. proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 8,75 proc. (w dół o 0,06 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,08 proc. (w dół o 0,40 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 39,70 proc. do 38,71 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4 (4,53 proc.; do góry o 0,16 pkt. proc.).

Udany tydzień zanotowały trzy główne stacje newsowe: TVN24 (4,45 proc.; + 0,11 pkt. proc.), TVP Info (3,97 proc.; + 0,83 pkt. proc.) i Polsat News (1,16 proc.; + 0,14 pkt. proc.)

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji wyniósł 14,09 proc. (bez zmian względem poprzedniego tygodnia).

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,57 proc., po spadku udziału wynoszącym 0,05 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,47 pkt. proc. do 6,73 proc.) i Jedynka (+ 0,01 pkt. proc. do 5,06 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 pierwsze miejsce również zajął TVN (w dół o 0,02 pkt. proc. do 12,67 proc.).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style