SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Twój Styl” liderem, dalej “Claudia” i “Cztery Kąty”

Większość najpopularniejszych miesięczników zanotowało w okresie od maja do października br. spadki czytelnictwa. Liderem pozostał bez zmian “Twój Styl”. W pierwszej dziesiątce zestawienia minimalny wzrost dotyczył tylko “Muratora”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od maja do października br. wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięga 12,22 proc. czytelników, podczas gdy rok temu było ich 13,01 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,61 proc., która zanotowała spadek o 1,87 pkt. proc. Na podium znalazły się jeszcze “Cztery Kąty” (Agora SA), która są czytane przez 9,03 proc. pytanych (spadek o 0,86 pkt. proc.).

Czwarte miejsce zajmuje popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 8,92 proc., czyli o 0,16 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Jedynym tytułem, który w pierwszej dziesiątce zanotował wzrost czytelnictwa, był budowlany “Murator” (Murator SA), który awansował z pozycji szóstej na piąte. Po ten miesięcznik sięgało w ostatnich miesiącach 8,14 proc. respondentów, czyli o 0,01 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Natomiast, na miejsce szóstego z czwartego spadł “Poradnik Domowy” (Agora). Jego czytelnictwo spadło o 1,10 pkt. proc. do 7,95 proc.

Wirtualnemedia.plMaj – październik
PBC20112010
TytułProcent respondentów
Twój Styl12,22%13,01%
Claudia9,61%11,48%
Cztery Kąty9,03%9,89%
Focus8,92%9,08%
Murator8,14%8,13%
Poradnik Domowy7,95%9,05%
Kobieta i Życie7,53%7,85%
Mój Piękny Ogród6,53%7,11%
Olivia6,33%7,38%
Dobre Rady6,29%7,02%
Świat Kobiety6,18%7,36%
National Geographic6,01%6,49%
Avanti5,36%5,88%
Działkowiec5,12%5,41%
Auto Moto4,93%5,60%
Przepisy Czytelników4,58%-
Glamour4,49%4,37%
Mamo To Ja4,16%4,76%
Pani3,93%4,11%
Przyślij Przepis!3,86%3,85%
CKM3,65%4,40%
Cosmopolitan3,35%3,44%
Moje Mieszkanie3,30%3,71%
CD Action3,30%3,58%
Joy3,14%3,53%
Moje Gotowanie2,97%3,04%
Dom & Wnętrze2,93%3,41%
PC Format2,90%3,49%
M jak mieszkanie2,88%3,29%
Samo Zdrowie2,63%3,33%
Elle2,60%2,58%
Auto Motor i Sport2,53%2,83%
Zwierciadło2,53%2,66%
Playboy2,52%3,17%
Zdrowie2,50%2,97%
Uroda2,49%2,69%
Moda na Zdrowie2,38%2,44%
Naj Magazyn2,36%-
Logo2,22%2,37%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,15%2,52%
Kuchnia2,13%1,99%
Dziecko2,09%2,20%
Twoje Dziecko2,08%2,47%
Świat Motocykli2,06%1,82%
Dobre Wnętrze1,99%2,19%
Focus Historia1,98%1,60%
Kwietnik1,96%2,19%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,94%2,14%
Charaktery1,90%1,65%
Men's Health1,87%1,56%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,86%1,55%
TopGear1,82%1,80%
Magazyn Futbol1,80% 
Dziewczyna1,80%2,30%
Twój Maluszek1,69%1,77%
Ładny Dom1,68% 
Auto Świat Poradnik1,67%2,01%
National. Geographic. Traveler1,66%1,49%
Film1,63% 
Vita1,58%1,55%
Popcorn1,56%2,11%
Bravo Girl1,55%-
Wróżka1,54%1,63%
Chip1,53%1,87%
M jak Mama1,45%1,33%
Przepis na Ogród1,39%0,92%
Forbes1,38%1,40%
Burda1,38%1,65%
Majster1,31%1,54%
InStyle1,23%1,13%
Reader's Digest1,19%1,36%
Twist1,12%1,32%
Na ścieżkach życia1,11%1,30%
Zbuduj Dom1,10%1,31%
Shape0,97%0,85%
Sól i Pieprz0,96%0,93%
21. wiek0,96%0,78%
Voyage0,81%0,74%
Weranda0,80%0,76%
Hot Moda & Shopping0,79%0,63%
Podróże0,75%0,70%
Sukces0,68%0,72%
Fun Club0,57%0,58%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,52%0,45%
Architektura-Murator0,51%0,54%
Żagle0,50%0,49%
Cars Magazyn o Samochodach0,43%-
Play0,35%0,69%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”, Czyta go 2,89 proc. pytanych, czyli o 0,94 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu zadebiutował magazyn “Mój Piękny Dom” (2,57 proc.), który rok wcześniej był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.plMaj – październik
PBC20112010
TytułProcent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,89%3,83%
Mój Piękny Dom2,57%-
Auto Świat 4x42,10%2,17%
Komputer Świat Gry1,75%2,06%
Komputer Świat Ekspert1,43%1,87%
Rodzice1,35%1,95%
Elle Decoration0,66%0,66%
Style i Charaktery0,64%0,57%
Play0,55%-
Weranda Country0,31%0,35%
Polska Wita0,17%0,19%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2010 roku na losowej próbie 24 271 przypadków i w okresie od maja do października 2011 roku na losowej próbie 24 379 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: “Twój Styl” liderem, dalej “Claudia” i “Cztery Kąty”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marek
A jak może być Claudia najchętniej czytana,
jak się najgorzej sprzedaje w segmencie poradników. Znany jest po prostu tytuł, bo najdłużej jest na rynku i to wszystko.
Badanie przestarzałe
odpowiedź
User
obserwator
Dziwne PORADNIK DOMOWE wzrosła sprzedaż, a spadło czytelnictwo. A to dobre. Kobitki kupują zamiast obrusów?
odpowiedź