SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twój Styl” na czele czytelnictwa miesięczników, „Wysokie Obcasy Extra” liderem dwumiesięczników

W okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”, a pozostałe lokaty na podium przypadły „Claudii” i „Czterem Kątom”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,54 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 10,85 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9,34 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,75 pkt. proc.

W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,02 proc. respondentów (wzrost o 0,09 pkt. proc.).

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym, kulinarnym i ogrodniczym.

Miesięczniki

sierpień 2013 : styczeń 2014

sierpień 2012 : styczeń 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

11,54%

10,85%

Claudia

9,34%

8,59%

Cztery Kąty

8,02%

7,93%

Poradnik Domowy

7,16%

6,95%

Focus

7,08%

7,37%

Kobieta i Życie

6,90%

6,61%

Murator

6,83%

7,07%

Przyślij Przepis!

6,56%

5,78%

Dobre Rady

6,49%

6,10%

Przepisy Czytelników

6,34%

5,52%

Świat Kobiety

6,12%

5,32%

Mój Piękny Ogród

6,11%

5,05%

Komputer Świat

5,54%

5,32%

National Geographic

5,35%

4,86%

Olivia

5,27%

5,37%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

5,19%

4,43%

Avanti

5,18%

4,68%

Świat Wiedzy

5,02%

4,26%

Glamour

4,66%

3,71%

Skarb

3,89%

-

Działkowiec

3,76%

3,78%

Świat Zdrowia

3,70%

3,19%

Pani

3,47%

3,71%

Moje Mieszkanie

3,22%

2,48%

Dom & Wnętrze

2,98%

2,51%

Mamo To Ja

2,94%

3,48%

CD Action

2,92%

2,90%

CKM

2,83%

3,02%

Moje Gotowanie

2,81%

2,13%

Cosmopolitan

2,74%

2,61%

Joy

2,64%

2,78%

Focus Historia

2,63%

2,14%

Elle

2,56%

2,21%

Uważam Rze inaczej pisane

2,56%

-

M jak mieszkanie

2,51%

1,73%

Przepis na Zdrowie

2,42%

1,58%

Auto Motor i Sport

2,40%

2,04%

Uroda

2,38%

1,82%

TopGear

2,32%

1,75%

Auto Świat Poradnik

2,31%

1,78%

PC Format

2,19%

2,35%

Playboy

2,08%

2,04%

Zwierciadło

2,08%

2,46%

Moda na Zdrowie

2,04%

2,03%

Ładny Dom

2,00%

1,67%

Świat Motocykli

1,95%

1,72%

Men's Health

1,90%

1,73%

Zdrowie

1,87%

1,72%

Dobre Wnętrze

1,83%

1,78%

National. Geographic. Traveler

1,75%

1,58%

Gotuj Krok po Kroku

1,72%

1,04%

PC World

1,71%

1,71%

Kuchnia

1,69%

1,50%

Logo

1,63%

1,65%

Przepis na Ogród

1,57%

1,18%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,53%

1,38%

Dziecko

1,49%

1,72%

Twoje Dziecko

1,47%

1,65%

Burda

1,46%

1,19%

Forbes

1,37%

1,15%

Cała Ty

1,16%

-

Chip

1,14%

1,35%

InStyle

1,13%

1,03%

Wróżka

1,10%

1,30%

Bravo Girl

1,08%

1,13%

Vita

1,05%

0,99%

Twój Maluszek

0,94%

1,16%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,89%

-

Shape

0,89%

0,67%

M jak Mama

0,86%

1,06%

Podróże

0,81%

0,72%

Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping)

0,81%

0,59%

Weranda

0,79%

0,69%

Harper's Bazaar

0,70%

-

Architektura-Murator

0,69%

0,54%

Voyage

0,68%

0,53%

Sukces

0,60%

0,60%

Twist

0,58%

0,81%

Fun Club

0,43%

0,43%

Żagle

0,39%

0,48%

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku ich czytanie zadeklarowało 3,30 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.

Dwumiesięczniki

sierpień 2013 : styczeń 2014

sierpień 2012 : styczeń 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Wysokie Obcasy Extra

3,30%

-

Komputer Świat Twój Niezbędnik

2,32%

2,05%

Auto Świat 4x4

1,87%

1,35%

Sól i Pieprz

0,93%

0,83%

Women's Health

0,73%

-

Elle Decoration

0,54%

0,54%

Weranda Country

0,37%

0,38%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków i w okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku na losowej próbie 21 225 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od sierpnia do grudnia 2013 roku nie były badane dwumiesięczniki: „Cała Ty” i „Uważam Rze inaczej pisane”, a w sierpniu 2013 roku - „PC World”, od sierpnia do września 2013 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, a w sierpniu 2013 roku - „Women's Health”.

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” na czele czytelnictwa miesięczników, „Wysokie Obcasy Extra” liderem dwumiesięczników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Troy
Uwielbiam wyniki PBC - Claudia, sprzedaż 250,000, czytelnictwo 9%, liczebność grupy 15+ pewnie jakieś 30mln, czyli jeden egzemplarz Claudii czyta 11 osób:-)
0 0
odpowiedź
User
Polka
Ciekawe jakie będą wyniki Wysokich Obcasów Extra jako miesięcznika dla kobiet. Na poziomie Logo dla mężczyzn? Gratulacje dla Twojego Stylu, choć daleko mu do tego sprzed lat.
0 0
odpowiedź