SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tydzień w reklamie tv: dużo więcej na leki, Polsat i TVN najbardziej w górę

W minionym tygodniu cennikowo na reklamę telewizyjną w Polsce wydano 254 mln zł. Dużo więcej niż tydzień wcześniej przeznaczono na reklamy leków.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w zeszłym tygodniu cennikowo przeznaczono na reklamy w telewizji o 12,2 mln zł więcej niż we wcześniejszym tygodniu (zobacz dokładne dane z tego okresu). To kolejny tydzień z rzędu, w którym wydatki na reklamę telewizyjną wyraźnie się zwiększyły.

Prawie cały ten wzrost przypadł na reklamy produktów zdrowotnych i leków, których wartość zwiększyła się w skali tygodnia o 11,3 mln zł. 6 mln zł więcej wydano na promocję w telewizji usług telekomunikacyjnych, za to o 3 mln zł mniej - na reklamy firm z branży finansowej.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (6 - 12 lutego 2012)
sektorcennikowe wydatkiudział proc.
Żywność57 459 544,50 zł22,62
Produkty zdrowotne, leki51 939 601,50 zł20,44
Telekomunikacja30 593 760,15 zł12,04
Środki osobistej pielęgnacji ciała24 004 648,90 zł9,45
Rozrywka, kultura21 059 588,30 zł8,29
Sprzedaż16 990 240,80 zł6,69
Finanse16 496 223,80 zł6,49
Motoryzacja, transport9 541 377,00 zł3,76
Domowe środki czystości6 705 439,90 zł2,64
Wyposażenie domu i biura5 647 577,00 zł2,22
Produkty dla dzieci5 236 543,50 zł2,06
Usługi4 343 912,80 zł1,71
Produkty dla zwierząt1 798 670,80 zł0,71
Rolnictwo, ogrodnictwo810 180,00 zł0,32
Odzież, obuwie576 517,00 zł0,23
Inne535 547,50 zł0,21
Marketing296 900,00 zł0,12
Budownictwo38 241,00 zł0,02
Razem:254 075 414,45 zł


Polsat cennikowo zarobił z reklam 2,7 mln zł więcej niż tydzień wcześniej, a TVN - 2 mln zł więcej. Wzrosty wpływów reklamowych, tyle że mniejsze, zanotowały też TVP 1 i TVP 2. 

Tydzień w reklamie telewizyjnej (6 - 12 lutego 2012)
stacjacennikowe wpływyudział proc.
Polsat44 331 540,00 zł17,45
TVN37 902 030,00 zł14,92
TVP125 921 510,00 zł10,20
TVP218 141 135,00 zł7,14
AXN7 324 040,00 zł2,88
Discovery6 659 730,00 zł2,62
VIVA Polska5 477 470,00 zł2,16
TVN245 219 113,50 zł2,05
TV45 058 397,50 zł1,99
TLC4 840 910,00 zł1,91
Polo TV4 605 775,00 zł1,81
TV PULS3 977 815,00 zł1,57
TVN73 546 725,00 zł1,40
National Geographic3 438 980,00 zł1,35
Disney Channel3 386 895,00 zł1,33
Discovery Science3 251 005,00 zł1,28
Discovery World3 228 870,00 zł1,27
Comedy Central3 179 820,00 zł1,25
TVP INFO2 810 985,00 zł1,11
Animal Planet2 709 005,00 zł1,07


 

Dołącz do dyskusji: Tydzień w reklamie tv: dużo więcej na leki, Polsat i TVN najbardziej w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl