Tylko „Tygodnik Powszechny” ze wzrostem sprzedaży w I kwartale, „Wprost” o 32 proc. w dół

W pierwszym kwartale 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w pierwszym kwartale 2017 roku wyniosła 126 926 egz. Było to o 6,03 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,88 proc. do 115 820 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszym kwartale br. wyniosła 99 099 egz., po spadku o 16,99 proc.

Oczko niżej znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 66 415 egz., po spadku o 11,73 proc.

Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 21,32 proc. do 46 409 egz.

8. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem, wynoszącym 9,25 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 23 277 egz.

Największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik wyniósł 19 240 egz., czyli mniej o 32,27 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 7. na 9.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"