SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Unilever widzi „znaczący wzrost” skuteczności w przechodzeniu na marketing oparty na danych

Koncern FMCG Unilever ujawnił, że większy nacisk na marketing oparty na danych i programatyczne podejście do kupowania mediów pomaga poprawić ROI (zwrot z inwestycji). Przyznaje, że ma trudności z zatrudnieniem wystarczającej liczby osób do prowadzenia bardziej złożonych kampanii cyfrowych.

Unilever kilkanaście miesięcy temu zaczął więcej inwestować w marketing oparty na danych (data driven marketing), aby „osiągnąć znaczący wzrost” w zakresie efektywności marketingowej i zwrotu z inwestycji.

Alan Jope,, dyrektor generalny firmy omawiając wyniki II kwartału br. z analitykami powiedział, że obecnie działania komunikacyjne marek „napędzane” są danymi i działaniami w modelu programmatic. Istniejące 24 tzw. centra cyfrowe utworzone w ramach firmy odpowiadają obecnie za ponad 600 kampanii marketingowych opartych na danych.

Ujawnił, ze to pomogło Unileverowi zmniejszyć inwestycje w markę i marketing o 30 punktów bazowych, zachowując efektywność dzięki „nowym dyscyplinom”, w tym reklamie cyfrowej i optymalizacji wydatków w czasie rzeczywistym. - Nasza komunikacja z marką jest prowadzona przez świadomą i opartą na danych segmentację odbiorców oraz programatyczne podejście do kupowania mediów - powiedział.

Unilever odkrył, że segmenty odbiorców zidentyfikowane przez jego zespoły cyfrowe są odpowiednie dla wielu kategorii i marek, co pomaga zwiększyć wydajność. Określa je mianem tzw. supersegmentów.

Alan Jope jako przykład dobrze prowadzonej komunikacyjnie w tym kontekście marki wskazał markę dezodorantu Axe (Lynx w Wielkiej Brytanii) i jej współpracę z DJ Martinem Garrixem. Wyjaśnił, że Unilever stara się tworzyć treści, które „konwertują więcej” z grupą docelową młodych konsumentów.

Unilever planuje w tym roku uruchomić więcej centrów cyfrowych. Alan Jope przyznał jednak, że zatrudnianie osób zdolnych do prowadzenia „złożonych” kampanii cyfrowych pozostaje wyzwaniem i zwiększa koszty.

Dołącz do dyskusji: Unilever widzi „znaczący wzrost” skuteczności w przechodzeniu na marketing oparty na danych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Buzka
fachowcy kupują to i wzrosty są :D
0 0
odpowiedź
User
Anna
Jeszcze troche i beda korzystac z uslug firm takich jak YieldRiser..
0 0
odpowiedź