Unilever zapowiada koniec reklam ze stereotypowym wizerunkiem kobiet

Unilever zadeklarował, że nie będzie już tworzyć reklam wykorzystujących stereotypowy wizerunek kobiety. Keith Weed, globalny szef marketingu w koncernie, zapowiedział odejście w reklamach od stereotypów dotyczących płci.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Podczas wystąpienia w Cannes Lions 2016 Keith Weed zaprezentował wewnętrzne badania Unilevera, w których zanalizowano 1000 reklam firmy z różnych krajów. Pokazały one, że 50 proc. z nich zawierała stereotypowe portrety kobiet.

- To nie jest kwestia moralna, ale ekonomiczna. Reklamy będą lepsze, jeśli będą bardziej progresywne i będą walczyć ze stereotypami - powiedział Keith Weed.

Z badań wynika, że tylko 1 proc. reklam przedstawiał kobiety jako zabawne, 2 proc. - jako inteligentne, a 3 proc. - jako liderki. Reklamy Unilevera w badaniu podzielono na tzw. progresywne i normatywne. Weed zdradził, że te bardziej progresywane spotykały się z lepszym odbiorem wśród konsumentów.

Keith Weed zapowiedział, że teraz Unilever pójdzie w kierunku komunikacji odbiegającej od stereotypów płci. - Przede wszystkim przyjrzymy się roli kobiet w naszych reklamach. Nie chcemy by pełniły w nich wtórną rolę - stwierdził.

Dodał, że firma chce pokazywać kobiety, które są autentyczne i mają aspiracje. Chce też rzucić wyzwanie stereotypowi kobiety pustej, bezmyślnej, bez osobowości.

Początkiem zapowiedzianych przez Weeda zmian jest zeszłoroczna kampania Dove „Wybieram piękno”, która zdobyła wiele nagród na festiwalach reklamowych i uznanie krytyków. Akcja opowiadał o tym, że poczucie piękna jest wyborem każdej kobiety, że codziennie powinna czuć się pewna siebie i piękna.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące