UOKiK kontra platforma nc+. Rusza postępowanie

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczyna postępowanie przeciw operatorowi platformy n, spółce ITI Neovision, w sprawie automatycznej migracji jej abonentów do platformy nc+. UOKiK sprawdzi, czy firma nie zmienia jednostronnie warunków oferty i umów z klientami.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
UOKiK kontra platforma nc+. Rusza postępowanie

Od połowy zeszłego tygodnia abonenci n skarżyli się do UOKiK-u, że otrzymują listy informujące, że jeżeli do 19 kwietnia nie wypowiedzą dotychczasowej umowy z platformą, z początkiem maja zostanie ona automatycznie zastąpiona umową z nc+ na 18 miesięcy (przeczytaj o tym więcej). Po analizie tych zgłoszeń prezes Urzędu nabrała wątpliwości, czy ITI Neovision nie dokonuje w ten sposób jednostronnej zmiany umów (ceny usługi oraz oferty programowej) zawartych na czas oznaczony, dając klientom za mało czasu na złożenie rezygnacji. "Konsument, zawierając umowę na czas oznaczony, ma prawo do jej realizacji na niezmiennych warunkach do końca jej obowiązywania. Jednostronna zmiana warunków umowy może naruszać dobre obyczaje, ponieważ uzależniona jest wyłącznie od woli przedsiębiorcy. Konsument w takiej sytuacji może przyjąć propozycję lub ją odrzucić, ale nie ma możliwości realizacji usług na dotychczasowych zasadach. Tym bardziej, że aby móc skorzystać z oferty n, musiał ponieść koszty zakupu i instalacji dekodera oraz anteny satelitarnej - nieodzyskanie pieniędzy za sprzęt w przypadku rozwiązania umowy może skutecznie zniechęcać konsumentów do wycofania się z kontraktu" - czytamy w komunikacie UOKiK-u.

>>> Automatyczna migracja do nc+ obejmie wszystkich abonentów n i Cyfry+ Wątpliwości UOKiK-u dotyczą też przekazywania informacji o tej procedurze listem zwykłym z zastrzeżeniem zbyt krótkiego terminu na złożenie rezygnacji. Zdaniem Urzędu, taki sposób informowania nie gwarantuje, że każdy abonent będzie miał możliwość skutecznego zapoznania się z nowymi warunkami i podjęcia świadomej decyzji o korzystaniu z usług. A w przypadku braku odpowiedzi konsumenta - nowa oferta zaczyna go obowiązywać automatycznie.

>>> Prezes nc+: będzie sukces, jeśli stracimy nie więcej niż 400 tys. klientów Jak informuje UOKiK, postępowanie przeciwko ITI Neovision może zakończyć się nałożeniem na spółkę kary finansowej wynoszącej maksymalnie 10 proc. jej ubiegłorocznego przychodu.

Pod koniec listopada 2012 roku Grupa Canal+ i Grupa TVN ogłosiły sfinalizowanie umów o strategicznym partnerstwie i połączenia swoich platform płatnej telewizji - "n" i Cyfry+, tworząc nową markę nc+. Nowa platforma rozpoczęła działalność 21 marca 2013 r.

Transakcja wiązała się z wniesieniem przez TVN 'n' do Cyfry + w zamian za 32% udziałów w nowej, połączonej platformie cyfrowej nc+. Jednocześnie Grupa Canal+ zapłaciła Grupie ITI 277 mln euro za 40% udziałów w N-Vision, która pośrednio jest właścicielem 52,45% akcji Grupy TVN. Grupa ITI zachowała pozostałe 60% pakietu kontrolnego w N-Vision.

Według ówczesnych informacji, utworzenie nc+ stanowiło "ostatni krok" w realizacji strategii konsolidacji rynku płatnej telewizji, co umożliwi Grupie TVN osiągnięcie istotnych synergii, poprzez wzrost przychodów i optymalizację kosztów, zabezpieczając zarazem dystrybucję własnych treści. Dzięki połączeniu Cyfry + i platformy "n" powstała nowa platforma DTH nc+ z łączną bazą 2,5 mln abonentów.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]