SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UPC Polska ma 1,48 mln abonentów, 1,63 mld zł rocznych wpływów

Na koniec ub.r. UPC Polska miało 1,484 mln klientów, po wzroście o 18,2 tys. w ciągu kwartału. Zdecydowanie najpopularniejszymi usługami operatora są telewizja i internet, natomiast ubyło użytkowników telefonii stacjonarnej. Firma zanotowała wzrost o 2,5 proc. do 1,63 mld zł.

Według sprawozdania finansowego jej właściciela, koncernu Liberty Global, firma UPC Polska na koniec ub.r. obsługiwała 1,484 mln klientów, dostarczając im 3,168 mln jednostkowych usług (RGU), wobec 1,43 mln użytkowników i 3,01 mln usług kwartał wcześniej.

Liczba klientów internetu stacjonarnego wzrosła przez kwartał o 18 tys. do 1,23 mln, a płatnej telewizji - o 19 tys. do 1,264 mln. Natomiast liczba użytkowników telefonii stacjonarnej zmalała o 4,6 tys. do 674,4 tys.

Na koniec grudnia z dekoderów Horizon korzystało 731 tys. klientów UPC Polska, o 88 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba użytkowników Connect Boxów zwiększyła się w ciągu roku o 104 tys. do 704 tys.

Usługa telefonii mobilnej, którą UPC Polska świadczy od lipca ub.r. w oparciu o sieć Play, na koniec grudnia miała 9 tys. użytkowników, wobec 4,9 tys. na koniec września.

Przychody z oferty UPC Biznes wzrosły rok do roku o 12 proc., głównie dzięki wzrostowi jej użytkowników o 9 tys.

W zasięgu UPC Polska na koniec ub.r. było 3,549 mln gospodarstw domowych, o 84 tys. więcej niż na koniec 2018 roku.

- Rok 2019 był dla nas przełomowy. Staliśmy się w pełni konwergentnym operatorem, zapewniającym klientom najlepszej jakości usługi stacjonarne i komórkowe, których filarem jest nasza nowoczesna sieć gigabitowa. Przełożyło się to na trzykrotnie szybszy wzrost bazy klientów, niż w roku 2018, a także na potwierdzenie naszej pozycji lidera w zakresie obsługi klienta - wylicza Robert Redeleanu, CEO w UPC Polska. - Na tych fundamentach wchodzimy w rok 2020, który będzie rokiem innowacji. Z zespołem, który jeszcze lepiej potrafi zdobywać zaufanie klientów, jesteśmy w pełni skoncentrowani na dalszym rozwoju i gotowi konkurować z największymi graczami, aby budować pozycję lidera na rynku usług konwergentnych - dodaje.

Polska jest dla Liberty Global większym rynkiem od Szwajcarii, Irlandii i Słowacji, natomiast znacznie mniejszym niż Belgia. Zdecydowanie najwięcej klientów firma ma w Wielkiej Brytanii.

Przychody UPC Polska zmalały z 440,7 mln dolarów w 2018 roku do 425,7 mln dolarów w ub.r. Przy czym biorąc pod uwagę osłabienie kursu dolara wobec złotego, w naszej walucie wpływy firmy zwiększyły się z 1,59 do 1,63 mld zł.

Liberty Global ze spadkiem wpływów i zysku

Ogółem Liberty Global zanotował w ub.r. spadek przychodów z 11,96 do 11,54 mld dolarów oraz zysku operacyjnego z 839,1 do 745,5 mln dolarów.

Koncern ograniczył wydatki inwestycyjne - w 2016 i 2017 wynosiły po ponad 6 mld dolarów, w 2018 roku 5,12 mld dolarów, a w ub.r. 4,78 mld dolarów.

W naszym kraju Liberty Global oprócz UPC Polska poprzez swoją spółkę zależną LGI Ventures ma 17 proc. akcji ITI Neovision, operatora Platformy Canal+. Dwa tygodnie temu poinformowano, że LGI Ventures i drugi mniejszościowy akcjonariusz TVN rozważają sprzedaż tych akcji poprzez wprowadzenie ITI Neovision na warszawską giełdę.

Dołącz do dyskusji: UPC Polska ma 1,48 mln abonentów, 1,63 mld zł rocznych wpływów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bosze
i abonenci Horizona dostaną w prezencie update softu pozwalający na użytkowanie tego urzadzenia w trybie eco!
odpowiedź
User
Zuzia
Kinga szukała męża?
odpowiedź