SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Vectra ma klientów w 1,7 mln domów. Rośnie zasięg światłowodu

Grupa Vectra podała, że z jej usług korzysta obecnie ponad 1,7 mln gospodarstw domowych, a w zasięgu jej sieci jest ich 4,1 mln. Najpopularniejszy dekoder wśród klientów to TV Smart 4K Box.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Grupa Vectra. do której od czterech lat należy Multimedia Polska, oferuje dostęp internetu światłowodowego, telewizji cyfrowej oraz telefonii mobilnej i stacjonarnej. Operator nie podaje w komunikacie, ile ma obecnie sprzedanych klientom jednostkowych usług.

Jego baza abonencka jest stabilna od przejęcia Multimedia Polska. Dwa lata temu firma informowała, że ma ponad 1,7 mln klientów, nie wskazując ile to gospodarstw domowych.

Internet światłowodowy Vectry w ponad 600 miejscowościach

Rośnie natomiast zasięg oferowanego przez nią internetu światłowodowego, z prędkością rzędu 1,2 Gb/s. Obecnie wynosi prawie 3 mln gospodarstw domowych. Usługa jest dostępna w ok. 600 miejscowościach (m.in. Szczecinie, Wrocławiu i Katowicach), z czego w ponad 100 włączono ją w ub.r. Operator uruchomił funkcjonalność Vectra One Wi-Fi, automatycznie przełączającą się między częstotliwościami 2,4 GHz i 5 GHz.

Najpopularniejszym dekoderem wśród klientów Vectry pozostaje TV Smart 4K Box. Firma w ub.r. udostępniła aplikację TV Smart GO w wersji na telewizory smart TV marek Samsung i LG, urządzenia Fire TV od Amazona oraz Apple TV.

Podwyżki inflacyjne w Vectrze

Jesienią 2022 roku grupa Vectra wprowadziła do umów klauzulę waloryzacyjną, która pozwala na podniesienie opłat w związku z inflacją także klientom w trakcie obowiązywania umowy. Tym samym podwyżki można wprowadzać także klientom z umowami na czas określony, a ci nie mogą bezkosztowo rozwiązać kontraktów.

Vectra i Multimedia Polska korzystają w praktyce z tych klauzul od początku ub.r. W styczniu, lipcu, sierpniu i wrześniu kolejne grupy klientów spółek były informowane o podwyżkach ich opłat w związku z inflacji w poprzednim roku. wzrost cen u kolejnej grupy użytkowników wprowadzono z początkiem listopada. Do września na te podwyżki skierowano do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ponad 200 skarg. UOKiK zgodnie z procedurami podjął postępowanie.

Kilka dni temu grupa Vectra ogłosiła podwyżkę na podstawie klauzul inflacyjnych dla kolejnej grupy klientów: tych którzy podpisali lub przedłużyli umowę z firmą w okresie od września 2022 roku.

Grupa kapitałowa Vectra w 2022 roku zwiększyła przychody o 3,4 proc. do 1,61 mld zł, natomiast jej wynik netto poszedł w dół ze 196,3 mln zł zysku do 131,8 mln zł straty. Firma na koniec roku miała 2,5 mld zł zadłużenia kredytowego, a liczba jej pracowników zmalała o ponad 250.

Dołącz do dyskusji: Vectra ma klientów w 1,7 mln domów. Rośnie zasięg światłowodu

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xtc
najpierw oferta programowa konkurencyjna do konkurencji oraz jakości a ewentualnie reszta .
odpowiedź
User
pal-secam
" Grupa Vectra. do której od czterech lat należy Multimedia Polska, oferuje dostęp internetu światłowodowego, telewizji cyfrowej oraz telefonii mobilnej i stacjonarnej. Operator nie podaje w komunikacie, ile ma obecnie sprzedanych klientom jednostkowych usług. " .... jak poda to pogadamy.
odpowiedź