SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Vectra podnosi ceny. Wykorzystuje klauzule inflacyjne

Grupa Vectra wprowadza podwyżkę cen w oparciu o inflację klientom, którzy podpisali lub przedłużyli umowy z operatorem od września 2022 roku. To kolejna odsłona wzrostu cen wprowadzanego od początku ub.r.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

W komunikacie prasowym grupa Vectra tłumaczy, że podwyżka cen to „urealnienie opłat” wynikające z „obecnej sytuacji gospodarczej” oraz strategii operatora, żeby zapewniać usługi na oczekiwanym przez klientów, wysokim poziomie.

Wysokość podwyżki wynika z ogłoszonego w poniedziałek przez GUS poziomu inflacji konsumenckiej w ub.r. - wyniósł on 11,4 proc. Podwyżka dotyczy klientów Vectry i Multimedia Polska, którzy okresie od września 2022 roku zawarli ze spółkami nowe umowy lub zmienili już istniejące, dzięki czemu nie zostali objęli wzrostem cen w drugiej połowie ub.r. W górę idą opłaty za niemal wszystkie usługi świadczone przez grupę Vectra, z wyjątkiem części tych dodatkowych.

- Decyzja o urealnieniu naszych opłat nie była łatwa, lecz pozwoli ona nadal zapewniać naszym klientom usługi na poziomie, jakiego od nas oczekują, a także dalej inwestować w usługi i rozwiązania poprawiające komfort korzystania z naszych usług - podkreśla grupa Vectra.

Vectra podwyższa ceny dzięki klauzulom inflacyjnym

Jesienią 2022 roku Grupa Vectra wprowadziła do umów klauzulę waloryzacyjną, która pozwala na podniesienie opłat w związku z inflacją także klientom w trakcie obowiązywania umowy. Tym samym podwyżki można wprowadzać także klientom z umowami na czas określony, a ci nie mogą bezkosztowo rozwiązać kontraktów.

Z tych klauzul Vectra i Multimedia Polska korzystają w praktyce od początku ub.r. W styczniu, lipcu, sierpniu i wrześniu kolejne grupy klientów spółek były informowane o podwyżkach ich opłat w związku z inflacji w poprzednim roku. wzrost cen u kolejnej grupy użytkowników wprowadzono z początkiem listopada.

Tylko do września na te podwyżki skierowano do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ponad 200 skarg. UOKiK zgodnie z procedurami podjął postępowanie.

22 mln zł kary dla Vectry

W styczniu ub.r. prezes UOKiK nałożył na Vectrę 22,23 mln zł kary za jednostronne zmiany umów sprzed 3-4 lat, w oparciu o które firma podniosła opłatę za telewizję i internet. - Przedsiębiorca powinien dotrzymywać umowy zawartej z konsumentem zarówno w zakresie treści, jak i warunków świadczenia usług. Umowy z Vectrą zawarte na czas nieoznaczony nie posiadały klauzuli, która określałaby kryteria i zakres ewentualnych zmian. Jest to niezbędne aby konsumenci mogli przewidzieć w jakich sytuacjach jednostronne zmiany mogą być wprowadzone, np. kiedy może wzrosnąć cena usługi - tłumaczył wtedy Tomasz Chróstny.

Firma odwołała się od grzywny do sądu. Zapewniła, że jej działania są zgodne z prawem. - Uregulowanie kwestii waloryzacji w sposób jednoznaczny i jasny, przyczyni się do zwiększenia ochrony praw konsumentów w Polsce. Na temat takich rozwiązań pozytywnie wypowiadał się już, m. in. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. To także sposób na to, aby klienci uniknęli skokowych zmian cen tych usług w przyszłości - tłumaczyła nam Justyna Grzelak, PR managerka firmy.

Grupa kapitałowa Vectra w 2022 roku zwiększyła przychody o 3,4 proc. do 1,61 mld zł, natomiast jej wynik netto poszedł w dół ze 196,3 mln zł zysku do 131,8 mln zł straty. Firma ma 2,5 mld zł zadłużenia kredytowego, a liczba jej pracowników zmalała o ponad 250 - wynika z z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Dołącz do dyskusji: Vectra podnosi ceny. Wykorzystuje klauzule inflacyjne

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
2PaC
Ładny obłęd maja klienci tej para firemk...u pomarańczowych place od 5 lat taka sama kwotę...
odpowiedź
User
Tomtom
Ale inflacja spada to obniża ceny?
odpowiedź
User
Marcin
Ale inflacja spada to obniża ceny?

Jak inflacja spadnie, to ceny dalej będą rosły, tylko wolniej. Gdyby wystąpiła deflacja, na co póki co szanse są bliskie zeru, to wtedy powinni obniżyć ceny.
odpowiedź