Koalicja Obywatelska z większą przewagą nad PiS. Ilu Polaków chce głosować?

Gdyby wybory odbyły się w najbliższą niedzielę, 32,1 proc. badanych oddałoby głos na Koalicję Obywatelską, a 29 proc. na PiS - wynika z najnowszego sondażu IBRiS dla Onetu. Konfederacja nadal ma kilkunastoprocentowe poparcie, wyższe niż Trzecia Droga i Lewica.

tw/pap
tw/pap
Udostępnij artykuł:
Koalicja Obywatelska z większą przewagą nad PiS. Ilu Polaków chce głosować?
Donald Tusk podczas expose w Sejmie, fot. YouTube/Sejm RP

IBRiS na zlecenie Onetu zapytał w badaniu, na jaką partię Polacy zagłosowaliby w wyborach, gdyby te odbyły się w najbliższą niedzielę. Z badania wynika, że Koalicja Obywatelska uzyskałaby najwięcej głosów - 32,1 proc. Onet zauważa jednak, że wynik ten jest słabszy niż w czerwcu, kiedy to na partię Donalda Tuska chciało zagłosować 33,8 proc. ankietowanych.

Na drugim miejscu znalazło się Prawo i Sprawiedliwość, na które głos oddałoby 29 proc. badanych. W poprzednim badaniu IBRiS dla Onetu z czerwca partia uzyskała 32,1 proc. głosów.

Zauważalne jest pogłębianie się dystansu pomiędzy PiS i KO. Aktualna różnica wynosi 3,1 pkt proc. - w poprzednim sondażu było to 1,7 pkt proc.

Konfederacja dalej przed Trzecią Drogą i Lewicą

Na Konfederację chce głosować 11,9 proc. badanych, 10,5 proc. na Trzecią Drogę, zaś 8,7 proc. Polaków oddałoby swój głos na Lewicę. Każde z tych ugrupowań notuje wzrost poparcia. Zyskują one w stosunku do poprzedniego badania - odpowiednio: 2,9 pkt proc., 1,8 pkt. proc i 1,8 pkt. proc.

Zapytano także o potencjalną frekwencję w wyborach. Obecnie "zdecydowanie" wzięłoby w nich udział 38,1 proc. badanych, a "raczej" zagłosowałoby 11 proc., co łącznie daje 49,1 proc. Onet zaznacza, że to wyraźny spadek względem badania z 25 czerwca, kiedy to do urn poszłoby 59,8 proc.

Badanie zrealizowano 24-25 lipca na próbie 1100 osób metodą CATI.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu