Wardęga liderem polskich youtuberów. Dominują kanały z żartami i gameplayami (TOP 50)

SA Wardęga jest zdecydowanie najpopularniejszym polskim autorskim kanałem youtube’owym - zarówno pod względem liczby subskrybentów, jak i wyświetleń zamieszczonych klipów. W czołówce więcej jest kanałów o grach komputerowych niż tych z treściami humorystycznymi.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wardęga liderem polskich youtuberów. Dominują kanały z żartami i gameplayami (TOP 50)

Według stanu sprzed tygodnia (z 9 grudnia br.) kanał Sylwestra Wardęgi ma 2,7 mln subskrybentów, a zamieszczone na nim 40 filmików zanotowało w sumie 401,3 mln obejrzeń - wynika ze statystyk przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl przez Napoleon.Cat.com.

Jest on zdecydowanym liderem w obu statystykach, z mniej więcej dwa razy lepszymi wynikami od Abstrachuje TV (1,49 mln subskrybentów i 179,4 mln odtworzeń 58 filmików), którego autorzy prowadzą też drugi kanał - Abstrachuje Plus (447,7 tys. subskrybentów i 33 mln wyświetleń klipów).

Popularność kanału Wardęgi wystrzeliła we wrześniu br. wraz z publikacją klipu z psem-pająkiem, który w br. okazał się najpopularniejszym niemuzycznym wideo na YouTubie w skali globalnej, do tej pory notując 118 mln obejrzeń. Chociaż później Wardęga zamieścił tylko jedno wideo (pod koniec października), to zanotował też najlepsze wyniki wśród polskich youtuberów w ostatnich 30 dniach: 82,3 tys. nowych subskrybentów i 19,5 mln wyświetleń klipów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sylwester-wardega-wygral-youtube-rewind-spodziewalem-sie-30-ale-nie-100-milionow-odslon ##

Mimo że trzy pierwsze miejsca w zestawieniach subskrypcji i obejrzeń zajmują kanały humorystyczne (SA Wardęga, Abstrachuje TV, Niekryty Kryty), to w czołowych dziesiątkach więcej jest kanałów o grach komputerowych, przede wszystkim publikujących fragmenty gier (tzw. gameplaye). Najpopularniejsze w tej drugiej grupie są Stuu Games, reZigiusz, Blowek, skkf i Let’s Play... po polsku. W ostatnim tygodniu skkf przekroczył już poziom miliona subskrybentów, jako ósmy z kanałów polskich youtuberów.

Niektórzy youtuberzy zajmujący się grami prowadzą po dwa lub nawet trzy kanały, na kolejnych zamieszczając materiały typu making of czy klipy lifestylowe. Przykładowo drugi kanał skkf ma 333 tys. subskrybentów i 23,2 mln obejrzeń klipów.

W ostatnim miesiącu na kanałach Gimper pojawiło się aż nowych 106 klipów, a na Rock Play - 100 (oba są poświęcone grom komputerowym), natomiast m.in. Wardęga, Niekryty Krytyk i Cezik nie opublikowali żadnego.

Najpopularniejszymi kanałami spoza tematyki humorystycznej i komputerowej są poradnikowy 5 Sposobów na... (1,06 mln subskrybentów, 97,1 mln wyświetleń filmików), weryfikujący reklamy i opisy produktów AdBuster (826,5 tys. subskrybentów, 87,3 mln wyświetleń), popularnonaukowy SciFun (468,4 tys. subskrybentów, 40,4 mln obejrzeń), publicystyczny Max Kolonko - MaxTV (435,8 tys. subskrybentów, 39,1 mln obejrzeń) oraz kulinarny paei100 (418,8 tys. subskrybentów, 68,9 mln obejrzeń).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/milionowi-youtuberzy-i-marki-swietujace-boze-narodzenie-raport-z-facebooka-twittera-youtube-a ##

W rankingu uwzględniliśmy tylko kanały tzw. youtuberów, czyli niezależnych, często pojedynczych twórców znanych przede wszystkim właśnie z działalności na YouTubie. Pominęliśmy kanały nie tylko stacji i programów telewizyjnych i radiowych, portali internetowych czy wytwórni muzycznych, lecz także pojedynczych wykonawców muzycznych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]