SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Wiadomości” bez werbli w oprawie muzycznej. „Kojarzyły się z wojną”

„Wiadomości” TVP1 od środy mają zmodyfikowaną oprawę muzyczną, która jest spokojniejsza. Zniknął z niej odgłos werbli. To kolejna zmiana w warstwie graficzno-dźwiękowej serwisu po usunięciu z jego czołówki Pałacu Kultury i Nauki.

Article

Zmieniona została muzyka zarówno w czołówce jak i tylówce „Wiadomości” oraz w czasie śródszpanu, czyli zapowiedzi kolejnych tematów wydania, emitowanych w jego środku. Największe zmiany dotyczyły podkładu emitowanego podczas napisów końcowych, który brzmi zdecydowanie spokojniej.

Najbardziej zauważalną różnicą jest to, że w oprawie muzycznej nie słychać już dźwięku werbli. - Bo kojarzą się z wojną, a „Wiadomości” mają być pozytywne - takie uzasadnienie tej zmiany usłyszeliśmy w Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Oprawa muzyczna „Wiadomości” była już lekko modyfikowana w ostatnich tygodniach. Oryginalny podkład, skomponowany przez Radzimira Dębskiego, został wprowadzony wraz z nową czołówką „Wiadomości” 1 stycznia ub.r.

Nowa oprawa muzyczna „Wiadomości” (skrót wydania z 3 lutego 2016 roku)

Pierwotna oprawa muzyczna “Wiadomości” wprowadzona 1 stycznia 2015 roku

Dodajmy, że po zmianie kierownictwa „Wiadomości’ (od 12 stycznia br. redakcją programu kieruje Magdalena Paczuska) nastąpiła też modyfikacja czołówki serwisu - została ona skrócona, bo zniknęło z niej ujęcie z zegarem na wieży Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

Kilka dni wcześniej ten zegar przestał być pokazywany na ekranach widocznych za dziennikarzem prowadzącym program - zastąpił go zegar z wieży Zamku Królewskiego w Warszawie.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średnia oglądalność „Wiadomości” TVP1 w styczniu br. wyniosła 3,7 mln widzów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wiadomości” bez werbli w oprawie muzycznej. „Kojarzyły się z wojną”

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
co to ma być?
Bardziej głupiego wytłumaczenia to ja w życiu jeszcze nie słyszałem - przecież to wystarczy tylko się wsłuchać w zmieniony jingiel, żeby usłyszeć jak bardzo zarówno czołówka, jak i tyłówka zostały dosłownie "wykastrowane" z jakichkolwiek efektów, które nadawały tej muzyce charakter. Mam nadzieję, że jak twórca oryginalnego podkładu, czyli Radzimir Dębski dowie się o tej "dobrej" zmianie w stworzonym przez siebie jinglu, to zjedzie ostro całą redakcję "Wiadomości".
69 26
odpowiedź
User
NiePatriota
Idiotyczne tłumaczenie.
50 12
odpowiedź
User
ja22
PI...TOLENIE, a nie tłumaczenie. Niedługo w czołówce będą leciały odgłosy harfy, a sopranistki będą śpiewały "Wiadomoooości", bo to się dobrze kojarzy i jest spokojne. Idealnie będzie pasowało do przesłodzonego, cudownego krajobrazu Polski pod rządami jedynie słusznej partii.
62 11
odpowiedź
User
PRL-owiec
"a „Wiadomości” mają być pozytywne" - tutaj chyba chodzi o to, że są pozytywne dla nowego rządu, bo jak dla mnie to czołówka w żaden sposób nie pokazuje pozytywności - jest mdła i nijaka, pozbawiono ją charakterystycznych dźwięków, które nadawały sens temu sygnałowi. Różne się działy rzeczy z wyglądem wizualnym i muzycznym Wiadomości, ale takich cudów jak za Paczuskiej to dawno nie było.
43 6
odpowiedź
User
Asptt
Do "Wiadomości" najbardziej pasuje sygnał "Dziennika Telewizyjnego".
49 8
odpowiedź
User
Kacper3100
Wersja z werblami była lepsza.
33 5
odpowiedź
User
sg
Skojarzenie z wojną? To wszystko #stanumysłuPIS
47 6
odpowiedź
User
Jan
Fakt, faktem nowa wersja znacznie lepsza. Jakis optymizm jest w niej. Wczesniej zamulalo troche.
9 39
odpowiedź
User
KITT
Głodnemu chleb na myśli :)
26 3
odpowiedź
User
newsroom
jako że ten wykastrowany sygnał nikomu się teraz nie podoba - jedyną właściwą opcją staje się zastąpienie go kurantami z Jasnej Góry.
34 6
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing