SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Wiadomości” z komentarzami kioskarzy opisały kłopoty „Gazety Wyborczej”, wg dziennikarzy „GW” to atak i obsesja

W niedzielę w głównym wydaniu „Wiadomości” TVP1 wyemitowano materiał o „Gazecie Wyborczej”, w którym jako eksperci od sprzedaży prasy wypowiadali się kioskarze. Materiał skrytykowali publicyści „Wyborczej”.

Article

Autor materiału Jarosław Olechowski poprosił o ocenę spadającej sprzedaży „Gazety Wyborczej” pracowników kiosków. - Nastąpił znaczny spadek sprzedaży „Wyborczej”. 5-7 lat temu więcej się sprzedawało „Wyborczej”. Najwięcej z tych wszystkich tytułów, a teraz „Wyborcza” spadła na dalsza pozycję - powiedział do kamery sprzedawca w kiosku, którego reporter poprosił o komentarz. - (Adam Michnik) niepotrzebnie miesza się w spory polityczne, pokazuje się jego wypowiedzi na manifestacjach KOD-u. Nie jest postrzegany jako osoba bezstronna i to ma wpływ - dodał kioskarz. - Przychodzą przeważnie 3-4 sztuki, połowa się sprzeda, a połowa jest na zwroty - podkreśliła kioskarka z Lublina.

Olechowski przedstawił widzom schemat dotyczący spadającej sprzedaży dziennika Agory, z danymi ZKDP od 1994 roku. Zacytował też fragment stanowiska organizacji Reporterzy bez Granic, która nominując niedawno "GW" do Nagrody Wolności Słowa, za gorszą sytuację finansową dziennika obwiniła częściowo obecny rząd.

- Podobne problemy mają wydawcy prasy na całym świecie. To nie efekt spisku, ale cyfrowej rewolucji na rynku medialnym - skomentował Jarosław Olechowski. Zbieżną opinię wypowiedział medioznawca Marek Skała, który stwierdził, że ludzie nie chcą czytać informacji wydrukowanych na papierze. Widzowie „Wiadomości” obejrzeli wybrane leady tabloidowych artykułów z „GW” i portalu Gazeta.pl, a reporter przypomniał, że Agora podpisała warunkową umowę sprzedaży swojej łódzkiej siedziby, ogranicza wydawanie dodatków lokalnych oraz zrezygnowała z wydawania bezpłatnego dziennika „Metro”.

 

Do materiału odnieśli się dziennikarze „Wyborczej”. - Pięć minut hejtu w „Wiadomościach o „Gazecie Wyborczej”. Obsesja, albo wyrzuty sumienia funkcjonariuszy dobrej zmiany - napisał na Twitterze Paweł Wroński. - Czy ktoś pamięta serię materiałów „Wiadomości” za poprzedniej ekipy, w których atakowano niezależne media prywatne? Może Krzysztof Ziemiec pamięta? - dopytywała Dominika Wielowieyska. - Na TT łatwo atakować. Szkoda, ze nie chciała się Pani wypowiedzieć dla „Wiadomości” - kontrował Jarosław Olechowski. - Sprzedaje gazety od ponad 10 lat. Akurat o rynku prasowym i upodobaniach czytelników wie więcej niż niejeden akademik - opisał reporter wypowiadającego się w jego materiale kioskarza.

Należy dodać, że od kilku lat spada sprzedaż nie tylko „Gazety Wyborczej”, ale również innych czołowych dziennik i tygodników. Pracownicy kiosków komentowali tzw. sprzedaż kioskową, czyli rozpowszechnianie papierowych wydań dziennika w salonach prasowych. W oficjalnych analizach wykorzystuje się wskaźnik dotyczący sprzedaży ogółem, tj. rozpowszechnianie w kioskach oraz prenumeratę (papierową i cyfrową).

Przypomnijmy, że trzy tygodnie temu „Wiadomości” wyemitowały materiał o Adamie Michniku z okazji jego 70. urodzin. Reporter przypomniał historię brata Michnika, pokazał jak redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” pija alkohol w Magdalence oraz broni przed dziennikarzami gen. Wojciecha Jaruzelskiego. W wywiadzie dla portalu Wirtualnemedia.pl prezes TVP Jacek Kurski nie widział nic złego w takim przedstawieniu postaci Michnika.- Skoro jedna z najwybitniejszych postaci wolnej Polski kończy 70 lat to powinno się przypomnieć jej życiorys. Przedstawione fakty zawsze łączą się z jakąś interpretacją, a za ich wyborem zawsze stoi pewna intencja. Ale w tym materiale wszystko było prawdziwe - powiedział nam Kurski.

Publicyści „Gazety Wyborczej” od dużych zmian w „Wiadomościach” w styczniu br. mocno krytykują program, zarzucając, że jest prorządowy, nierzetelny i niesprawiedliwie traktuje opozycję. W serwisie internetowym „GW” przez pewien okres krytycznie recenzowano każde główne wydanie programu. W rewanżu jego dziennikarze podawali na Twitterze wszystkie negatywne informacje dotyczące „Wyborczej” i Agory.

Według danych ZKDP w sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 132 766 egz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wiadomości” z komentarzami kioskarzy opisały kłopoty „Gazety Wyborczej”, wg dziennikarzy „GW” to atak i obsesja

43 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
:D
58 9
odpowiedź
User
kuba
Przecież ten kioskarz miał rację, sami publikujecie średnio co dwa tygodnie wykresy jak Wyborczej spada.
87 17
odpowiedź
User
Misiek
Co mnie obchodzi Agora w Wiadomościach? Oglądając serwis informacyjny chce poznać najważniejsze wydarzenia dnia! Jak będę chciał poczytać o sprzedaży prasy wejdę sobie na taki portal jak ten...
53 32
odpowiedź
User
krytyk
Ciekawe, że Paczuska nie przejmuje się zwolnieniami we Fratrii. Kto będzie z nią wtedy przeprowadzał wywiady?
42 30
odpowiedź
User
Benio
ciekawe, czy za tego obrzydliwego PO Wiadomości zajmowały się tym, jak GP czy media Karnowskich budowały swoje imperium na katastrofie smoleńskiej? pytanie retoryczne

po prostu - grupka zacietrzewionych w końcu dobrała się do głównego programu publicznej telewizji, no i teraz muszą to wykorzystać, że mogą sobie się codziennie wyżyć za państwowe ;)
33 57
odpowiedź
User
dfd44
Wiadomości i ci ich "dziennikarze" to DNO DNA.
41 90
odpowiedź
User
widz555
O czym mają być wiadomości TVP przygotowywane przez tuzów z Republiki i Trwam? Robią tylko to, co potrafią. Niestety, najprawdopodobniej nawet nie potrafią bez błędu przeliterować słowa "rzetelność".
43 68
odpowiedź
User
Prawda
Wytykacie kioskarzy bo trudno do czegoś innego się przyczepić w tym materiale, wszystko to co tam padło o Wyborczej niestety jest prawdą. Kioskarze mają pełne prawo wypowiadać się o swojej pracy. Tak samo jak medioznawca czy polityk na twitterze, których Olechowski też w materiale pokazał. Oprócz tego w materiale były twarde dane i kioskarze jako bohaterowie. A dziennikarze wyborczej mogli się odnieść do sprawy. Warsztatowo niczego nie brakowało i było merytorycznie. Ktoś kto tego nie zauważa prawdopodobnie zwyczajnie nie chce tego widzieć
89 27
odpowiedź
User
rycho
GW zapomnialo jak robilo nagonke na Rydzyka, radio Maryja i tv Trwam? :D

a na tym portalu malo jest o TVP i Kurskim? :D
70 23
odpowiedź
User
widz555
Do "prawda": czemu miały służyć przebitki z początku lat 90-tych? Po co pokazywano Rapaczyńską skoro teraz prezesem jest Hojka, dlaczego nie ma pytań do rzecznika spółki tylko łapie się dziennikarkę pod TVNem, podobno jedną z wielu. Obraz był kolażem luźno powiązanych obrazów: faceci w tureckich swetrach z okresu przełomu lat 80/90 plus obecny biurowiec. Pan kioskarz mógł powiedzieć także o Fakcie, którego sprzedaje o połowę mniej niż kiedyś.
40 32
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing