Większość skarg na reklamy dotyczy stereotypów płci. Ballerina najbardziej oprotestowana

2488 skarg wpłynęło w 2014 roku do Rady Reklamy. Zdecydowana większość, bo aż 2191 skarg dotyczyło stereotypów płci. Najwięcej dotyczyło reklam w internecie. W sumie w ub.r. Rada Reklamy prowadziła 216 postępowań.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Spośród 2488 skarg złożonych w 2014 roku do Rady Reklamy, aż 2191 skarg (41 spraw) dotyczyło stereotypów płci, w 85 przypadkach (9 spraw) konsumenci skarżyli się na posługiwanie się strachem w komunikacji marketingowej. 83 skargi dotyczyły wprowadzania w błąd, a 29 reklam zostało uznanych przez skarżących za nieodpowiednie dla małoletnich.Zarzuty dyskryminacji pojawiły się w 25 skargach, podobnie było w przypadku agresji. W 19 przypadkach konsumenci sformułowali zarzuty braku odpowiedzialności społecznej. W sumie w roku 2014 Rada Reklamy prowadziła 216 postępowań.

grafika

Najbardziej skarżone medium roku 2014 to internet - 1682 skargi dotyczyły kampanii prowadzonych w sieci. Na drugim miejscu znalazły się nośniki reklamy zewnętrznej - 489 skarg, na trzecim telewizja - 181 skarg.

2483 skargi wpłynęły od konsumentów, 5 od przedsiębiorców. Ponad 90 proc. skarg zostało złożonych drogą elektroniczną, przy użyciu formularza znajdującego się na stronie internetowej radareklamy.pl.

Najwięcej skarg - aż 1625 - wpłynęło na reklamy z sektora odzieżowego, głównie za sprawą reklamy internetowej kolekcji dziecięcej Ballerina, którym konsumenci zarzucali wykorzystywanie wizerunku dzieci pokazanych w wyuzdany sposób. Ta reklama została uznana przez KER za niezgodną z Kodeksem Etyki Reklamy. 162 skargi wpłynęły na reklamy restauracji, a 119 na reklamy związane z edukacją i szkoleniami.

188 konsumentów poskarżyło się na reklamę szkoły nauki Police, przedstawiającej kobiety w strojach kąpielowych na tle samochodu do nauki jazdy. Na reklamie widać było  też dwuznaczne hasła „Pozwolimy Ci szybko skończyć...” oraz „Twój pierwszy raz? Zaliczaj z nami”. Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama narusza normy etyczne.

92 osoby złożyły skargę na reklamę płynu do chłodnic Borygo. Skarżona reklama przedstawiała mężczyznę i trzy kobiety w jego objęciach, z bardzo dwuznacznym podpisem „Możesz mieszać ze wszystkimi kolorami”. Również w tym przypadku arbitrzy stwierdzili naruszenia norm kodeksu branżowego.

Komisja Etyki Reklamy w przypadku 1921 skarg zgodziła się z zarzutami skarżących, uznając, że reklama powinna być wycofana, w 13 przypadkach arbitrzy zalecili wprowadzenie zmian. 206 skarg zostało oddalonych, a 345 skarg nie spełniało wymogów formalnych lub zarzuty nie dotyczyły zakresu Kodeksu Etyki Reklamy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online