„Wielka czwórka” z najniższym udziałem w historii - poniżej 40 proc. Mecze MŚ w Brazylii hitami lipca

W lipcu br. na pozycję lidera oglądalności wśród stacji telewizyjnych awansowała TVP1, która wyprzedziła Polsat. Wzrost zanotował TVN. Łączny wynik tzw. „wielkiej czwórki” spadł poniżej 40 proc. i był najniższy w historii.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2014 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem lipca 2013 roku spadł o 4,01 proc. i wyniósł 11,02 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Pomimo tego stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Z kolei na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział zmniejszył się o 7,95 proc. do 10,77 proc. Na podium znalazł się jeszcze TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,48 proc. udziału do 10,48 proc.

Czwarta lokata należała do TVP2, której udział wyniósł 7,60 proc., po spadku o 9,95 proc. Był to zarazem największy spadek wśród kanałów z tzw. „wielkiej czwórki”.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmniejszył się z 42,05 proc. do 39,87 proc. - najniższego poziomu w historii prowadzenia badań telemetrycznych.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział wzrósł o 2,05 proc. do 3,98 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info, notujący spadek o 3,39 proc. do 3,71 proc. Zaś następna pozycja należała do TVN24 (3,55 proc. udziału; wzrost o 2,31 proc.).

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV Puls (3,01 proc. udziału; w dół o 5,64 proc.), TV4 (2,59 proc. udziału; - 2,26 proc.) i Polsat 2 (2,03 proc. udziału; + 10,33 proc.).

Największy wzrost wśród 25 najpopularniejszych kanałów zanotował Puls 2 (wyniósł on 42,40 proc.), zaś najwięcej stracił AXN (14,77 proc.).

Na dalszych podstronach wyniki stacji w grupie 16-49 i najpopularniejszych programów

W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do Polsatu, którego udział w lipcu br. spadł o 6,03 proc. do poziomu 12,16 proc.

Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem wynoszącym 10,93 proc., po spadku o 2,67 proc. Trzecia pozycja należała do TVP1 (9,04 proc., wzrost o 11,74 proc. - największy w top 4), a na czwartej uplasowała się TVP2 - jej udział wzrósł o 0,95 proc. i wyniósł 7,47 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka stacja TVN7, która względem lipca  2013 roku zanotowała spadek udziału o 8,40 proc. do 3,49 proc.

Natomiast wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach na pozycję lidera (z miejsca drugiego) awansował TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 11,68 proc., po wzroście o 0,34 proc. Z kolei na drugie miejsce spadł Polsat (11,19 proc. udziału; w dół o 13,19 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP1 (8,93 proc.; do góry o 21,33 proc. - najwięcej w czołowej czwórce) i TVP2 (7,46 proc.; w górę o 6,57 proc.).

W lipcu 2014 roku największą widownię zgromadził finałowy mecz MŚ w Brazylii, w którym Niemcy pokonali Argentynę. Został on pokazany 13 lipca br., a obejrzało go aż 10,06 mln osób. Kolejne trzy miejsca w rankingu należały do innych meczów mundialu: dwóch półfinałów oraz pojedynku o trzecie miejsce.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo dwanaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, a dwa pozostałe miejsca zajął TVN.

W rankingu 20 topowych programów w grupie 16-49 najwięcej, bo dziesięć miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela