SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Winiary: Kochanie przez gotowanie

Wykorzystanie zintegrowanej kampanii przy promocji konsumenckiejmarki Winiary.

Klient: Nestle Polska
Marka: Winiary

Nazwa projektu: Kochanie przezgotowanie
Typ projektu: promocja konsumencka wykorzystująca zintegrowanąkampanię, w której - poprzez różne kanały komunikacji - realizowanajest jedna spójna idea
Media: Internet, ATL, BTL, field marketing


Zakres usług:

  • Opracowanie mechaniki konkursowej i zasad promocjikonsumenckiej;
  • Stworzenie dedykowanej strony internetowej www.kochanieprzezgotowanie.pl;
  • Przygotowanie scenariusza i nadzór nad produkcją spotutelewizyjnego (we współpracy z Brain);
  • Przygotowanie i produkcja spotu radiowego (we współpracy zBrain);
  • Kampania prasowa (wersja skierowana do konsumentów oraz wersjadla handlowców);
  • Kampania internetowa;
  • Przygotowanie materiałów POS.

Grupa docelowa:

  • Kobiety w wieku 25-45 lat;
  • Prowadzące gospodarstwa domowe, składające się przynajmniej z 3osób;
  • Gotujące posiłki dla rodziny kilka razy w tygodniu;
  • Rodzina ma dla nich największą wartość - wyrażają swoją miłośći troskę poprzez gotowanie;
  • Wspólne posiłki są dla nich bardzo ważne - pomagają wzmocnićwięzi rodzinne;
  • Oczekują uznania dla swoich zdolności kulinarnych.

Kochanie przez gotowanie

1. Wprowadzenie:
1 stycznia 2009 roku ruszyła promocja konsumencka obejmującawszystkie produkty marki WINIARY. Hasło akcji, "Kochanie przezgotowanie", zostało wykorzystane we wszystkich, zintegrowanychdziałaniach przygotowanych przez agencję FireFly Creation (www.ffcreation.com). Wykorzystaneprzez nas marketingowe kanały dotarcia połączył jeden przekaz:gotujemy nie dla siebie, ale z miłości do rodziny. Dla niej też -a nie dla samych siebie - zdobywamy w akcji nagrody.
Logo "Kochanie przez gotowanie" w formie serca pojawiło się nawszystkich formach reklamowych
i na wybranych produktach marki WINIARY. Miłość i "kochanie"szczególnie widać także w reklamie telewizyjnej zakończonymstwierdzeniem głównej bohaterki "Kocham swoją rodzinę".

2. Promocja konsumencka:

a. Idea konkursu:
Aby wziąć udział w konkursie należy jednorazowo zakupić 3 dowolneprodukty marki WINIARY, zachować dowód zakupu produktów orazpoprawnie dokonać zgłoszenia konkursowego. Zgłoszenia można dokonaćna 2 sposoby: wysyłając smsa o treści "WINIARY" na wskazany numerlub wysyłając wycięte z opakowań kody produktów na adresdedykowanej promocji skrytki pocztowej. Każde zgłoszenie to jednaszansa na wygraną.
W trakcie trwania promocji - od 1 stycznia do 29 marca 2009 roku -przewidzianych jest 6 losowań nagród. W każdym z nich do wygraniajest jedna nagroda główna - Opel Zafira, 10 nagród pierwszegostopnia (telewizor LCD 40" i kino domowe Sony Bravia) oraz 50nagród stopnia drugiego (aparat cyfrowy Sony Cyber Shot DSC W170).Losowania następują w określonych terminach, ogłoszonych nadedykowanej promocji stronie internetowej.
Za sprawą promocji chcemy podpowiedzieć konsumentkom, jak mogąjeszcze silniej pokazać bliskim troskę oraz chęć dbania o nich.Kupując produkty marki WINIARY, mają oni możliwość wygraniaprzydatnych dla całej rodziny nagród, z których będą się wspólniecieszyć.

b. Strona www.kochanieprzezgotowanie.pl:
Mikrowitryna www.kochanieprzezgotowanie.plzostała stworzona jako wsparcie promocji konsumenckiej. Jej głównymzadaniem jest informowanie o samej loterii, wyjaśnienie zasadzabawy oraz zaprezentowanie nagród, a - z czasem - także zwycięzcówposzczególnych losowań. Na mikrowitrynę można się dostać poprzezwpisanie adresu w pasek przeglądarki lub klikając na jedną z formreklamowych, stworzonych w ramach kampanii online.
Zależało nam przede wszystkim na szczegółowym opisie mechanikikonkursowej oraz jasnym przedstawieniu zasad uczestnictwa wloterii. Położyliśmy także duży nacisk na atrakcyjnezaprezentowanie nagród rzeczowych, a po każdym losowaniu będziemyumieszczać informacje o zwycięstwach danego etapu.
Kładąc nacisk na prostotę i funkcjonalność witryny niezapomnieliśmy jednocześnie o wrażeniach wizualnych. Zaproponowanylayout jest zgody z identyfikacją wizualną marki WINIARY, a jegoklimat podkreśla takie wartości marki, jak rodzina, miłość, radośćz gotowania dla niej i przygotowywania wspólnych posiłków.Odpowiednio dobrane rodzinne nagrody spójnie dopełniającałość.

winiary



3. Działania ATL - prasa, radio, telewizja:
Wsparciem promocji konsumenckiej były także szeroko zakrojonedziałania ATL. Z myślą o akcji przygotowaliśmy we współpracy zagencją Brain) spot telewizyjny oraz radiowy promujące hasłoprzewodnie loterii WINIARY. W reklamie prasowej wykorzystaliśmyvisual ze spotu telewizyjnego oraz nawiązaliśmy graficznie dolayoutu mikrowitryny konkursowej. W przygotowaniu wszystkich formkładliśmy nacisk na podkreślenie charakterystycznego dla markiakcentu więzi rodzinnych oraz emocji związanych z przygotowywaniemposiłku dla rodziny.
Spoty telewizyjny i radiowy objęły wszystkie największe krajowestacje telewizyjne i radiowe. Media plan przewiduje emisję spotum.in. w takich stacjach, jak TVP, Polsat, Polsat 2, TVN, TVN 7, TVNStyle, czy Animal Planet. 15-sekundowy spot radiowy pojawił się wsieci ESKA, RMF FM i Radio Zet. Reklama prasowa zostałaprzygotowana z myślą o publikacji zarówno w tytułach kobiecych, jaki magazynach branżowych oraz gazetkach wydawanych przezhipermarkety i centra handlowe.

winiary2

4. Działania BTL - promocja w sklepach:
Na potrzeby promocji zaprojektowaliśmy specjalne displaye dosklepów, pozwalające na wyeksponowanie produktów marki WINIARY orazprzekazania informacji o akcji. Przygotowaliśmy także opakowaniapromocyjne wybranych produktów marki oraz projekty pozostałychmateriałów PoS, tj. stoppery przypółkowe, hangery, wobblery czyheadery.
Klient zaplanował też takie działania, jak przeprowadzenie animacjisprzedaży w sklepach sieci Carrefour, Real oraz Tesco. Na przełomiestycznia i lutego planowane jest także wsparcie akcji poprzezdodatkowe działania w sklepach. Zaproponowaliśmy klientowi, abyosoby kupujące w wybranych supermarketach przynajmniej 3 produktymarki WINIARY mogły otrzymać specjalnie zaprojektowaną, ekologicznątorbę na zakupy promującą logo akcji.

winiary3

5. Podsumowanie akcji:
Hasło promocji konsumenckiej, "Kochanie przez gotowanie",odzwierciedla "umbrella idea" zintegrowanej kampanii, obejmującejdziałania internetowe, ATL, BTL i field marketing. Projektrealizowany dla marki WINIARY to znakomity przykład kampaniizintegrowanej i interaktywnej, w której poprzez różne kanałykomunikacji realizowana jest jedna spójna idea: "kochanie przezgotowanie", aktywnie angażująca emocje konsumentów.

Dołącz do dyskusji: Winiary: Kochanie przez gotowanie

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Editt
Jedna wielka ściema. Na listach są te same nazwiska, całe rodziny itp. Jak to mozliwe?????
odpowiedź
User
arek
Zgadzam się - z tym że tu konkurs z 2011. Albo coś przeoczyłem - ale jak to możliwe że zwycięzcy są już wybrani kiedy to jeszcze losowań nie było :)
http://winiary.pl/kochanieprzezgotowanie/Images/zwyciezcy.pdf
a regulamin mówi o datach losowań
http://winiary.pl/kochanieprzezgotowanie/Images/regulamin.pdf
bez komentarza
odpowiedź