SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mindshare przejął obsługę mediową Nestlé od UM

Agencja mediowa Mindshare (GroupM/WPP) odpowiada za obsługę mediową Nestlé (właściciela takich marek, jak KitKat, Winiary, Nescafe, Purina) w Polsce. Ostatnio był to klient agencji UM Thrive (IPG Mediabrands). 
 

Pod koniec 2022 roku koncern Nestlé rozpoczął przetarg, którego celem była konsolidacja obsługi mediowej na rynkach europejskich. 

We wrześniu br. pojawiła się informacja, że marketer ten zamierza powierzyć planowanie i zakup mediów w 47 krajach europejskich specjalistycznej spółce medialnej WPP Open Mind i spółce zajmującej się inwestycjami mediowymi Group M (należą do niej agencje mediowe EssenceMediacom, Wavemaker, Mindshare). 

Firma współpracowała dotychczas z agencjami z czterech dużych grup reklamowych w całej Europie – WPP, Publicis Groupe, Interpublic Group i Dentsu. W Polsce obsługą mediową polskiego oddziału koncernu od 2019 roku zajmuje się należąca do IPG Mediabrands agencja UM Thrive. Wcześniej był to klient agencji Wavemaker. 

Rzecznik prasowy koncernu przekazał Campaignlive, że intencją firmy było stworzenie „płynnego i zintegrowanego podejścia do komunikacji mediowej skupiającej się przede wszystkim na odbiorcach we wszystkich kategoriach i na rynkach oraz zapewnienie znacznych korzyści w zakresie efektywności i wydajności”. Oznaczać to ma konsolidację obsługi mediowej w jednej agencji. Z 47 krajów, na których obecne jest Nestlé, przyjmuje się, że lwią część jej budżetów obsługiwała spółka WPP, a za nią plasowała się IPG Mediabrands. 

Z naszych ustaleń wynika, że Nestlé w wyniku zakończonego przeglądu zdecydowało się na powierzenie obsługi mediowej w Polsce agencji Mindshare, należącej do GroupM. Oznacza to zakończenie czteroletniej współpracy z UM Thrive. 

Mindshare odpowiada za planowanie i zakup mediów, zarówno offline, jak i digital. Budżet koncernu szacowany jest w Polsce na 20 mln dolarów (wg COMvergence). 

Nestlé to jedna z największych firm FMCG na świecie, posiadająca takie marki marketingowe jak KitKat, Nescafé, Haagen-Dazs, Maggi i Purina.

Dołącz do dyskusji: Mindshare przejął obsługę mediową Nestlé od UM

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
x
odgrzewany kotlet, przecież informacja o tym przetargu była kilka miesięcy temu.
Dajcie jakieś prawdziwe newsy
odpowiedź