SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska za 20 mln zł kupiła Grupę NextWeb Media

Wirtualna Polska Holding sfinalizowała zakup 100 proc. udziałów Grupy NextWeb Media, wydawcy m.in. serwisów abcZdrowie.pl, Parenting.pl i Blomedia.pl. Wartość transakcji to 19,4 mln zł plus 3,5 mln zł warunkowej płatności za rok i dodatkowe opłaty typu earn-out w ciągu trzech lat.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

- Inwestujemy w silne marki z segmentu zdrowego stylu życia, skupione wokół Grupy NextWeb Media. Traktując rynki zachodnie jako referencyjne, zdrowie jest dla nas jednym z kluczowych obszarów rozwoju biznesu z racji między innymi intensywnej migracji budżetów farmaceutycznych do internetu - uzasadnia to przejęcie Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski Holding. - Wierzymy w rozwój działalności e-commerce polegającej na umawianiu wizyt i świadczeniu porad lekarskich przez internet. Cieszymy się również na nowe talenty w naszej organizacji. Doceniamy dorobek i przedsiębiorczość zespołu prowadzonego przez Jakuba Zielińskiego - dodaje.

W marcu br. strony Grupy NextWeb Media zanotowały łącznie 4,62 mln użytkowników, 43,4 mln odsłon i 7:56 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki). Złożyło się na to przede wszystkim abcZdrowie.pl (2,67 mln użytkowników i 17 mln odsłon), a także Jejswiat.pl (676,8 tys. użytkowników i 4,4 mln odsłon), Gadzetomania.pl (604 tys. użytkowników i 2,7 mln odsłon), Komorkomania.pl (539,5 tys. użytkowników i 4,6 mln odsłon), Parenting.pl (538,4 tys. użytkowników i 4,9 mln odsłon), Autokult.pl (486,1 tys. użytkowników i 2,9 mln odsłon) oraz Kardiolo.pl, Echirurgia.pl, Fotoblogia.pl, Medycyna24.pl i Nerwica,com.

Przychody Grupy NextWeb Media, z wyłączeniem transakcji barterowych, w ub.r. wyniosły 6,896 mln zł, natomiast w pierwszym kwartale br. - 2,115 mln zł (to wzrost o 46 proc. rok do roku). Wysokości EBITDA ani zysku netto spółki nie podano.

Przy zawarciu umowy Wirtualna Polska zapłaciła za Grupę NextWeb Media 19,42 mln zł. W połowie przyszłego roku będzie musiała dopłacić 3,5 mln zł, jeśli przejęta spółka w drugim półroczu br. i pierwszym przyszłego roku osiągnie zysk EBITDA o założonej w umowie wysokości (nie podano jakiej). Kolejne dopłaty (tzw. premie earn-out) będą wynikać ze wzrostu biznesu firmy w kategoriach ochrony zdrowia i parentingu oraz w ramach spółki Blomedia.pl. Dopłaty wyniosą 15 proc. wyceny wzrostu: w przypadku ochrony zdrowia i parentingu chodzi o wynik w 2016 roku (premię oszacowano na ok. 6,4 mln zł i pobrano już 1,8 mln zł zaliczki), a w przypadku Blomedia.pl - o wynik od połowy 2017 do połowy 2018 roku (ta dopłata ma wynieść ok. 11 mln zł).

- Grupa Wirtualna Polska to nie tylko lider polskiego internetu, ale najlepszy partner jakiego mógłby sobie wymarzyć każdy przedsiębiorca, świetnie rozumiejący media internetowe, posiadający fantastyczny zespół doświadczonych specjalistów, zaplecze technologiczne, kulturę biznesową i styl zarządzania jak w start-upie. Dzięki integracji z Grupą WP otwierają się dla nas olbrzymie możliwości do dalszego, dynamicznego rozwoju - podkreśla Jakub Zieliński, CEO i założyciel Grupy NextWeb Media.

Wirtualna Polska w komunikacie informującym o przejęciu podkreśla przede wszystkim zasoby NextWeb Media w kategoriach tematycznych zdrowie i rodziny (głównie chodzi o serwisy abcZdrowie.pl i Parenting.pl) oraz nowe technologie (należąca do niej spółka Blomedia.pl zrzesza ok. 600 blogów o modzie, kulinariach, nowych technologiach, motoryzacji, podróżach i wychowywaniu dzieci). Ponadto NextWeb Media opracowała i wdrożyła jeden z najpopularniejszych na polskim rynku formatów reklamy natywnej Power Content i zaawansowane technologie wykorzystujące big data. W efekcie ponad 70 proc. przychodów osiąga z reklamy natywnej i content marketingu.

- Zdrowie i medycyna to jeden z najmniej zagospodarowanych obszarów internetu o bardzo dużym potencjale wzrostu wspieranym megatrendami związanymi ze starzeniem się społeczeństwa. Wydatki reklamowe ponoszone przez firmy farmaceutyczne na media online wzrosły w ubiegłym roku o ponad 110 proc. AbcZdrowie.pl to niewątpliwie najbardziej innowacyjny polski serwis w tematyce zdrowia, czerpiący z najlepszych światowych wzorców - przekonuje Grzegorz Czapski, wiceprezes ds. rozwoju w Grupie Wirtualna Polska. - Oferowane przez NextWeb Media autorskie rozwiązania big data pozwalają na precyzyjne dotarcie z komunikatem marketingowym do grupy docelowej, co w połączeniu z przestrzenią reklamową Grupy WP tworzy unikatowe narzędzie dla marketerów - dodaje.

Tydzień temu Wirtualna Polska poinformowała o przejęciu za 4 mln zł serwisów Open.fm (dotychczas należał do Grupy Allegro-GG) i Polskastacja.pl udostępniających streamingi stacji radiowych (więcej o tym). Miesiąc temu spółka weszła na giełdę, co przyniosło jej ok. 100 mln zł środków od akcjonariuszy, z czego ok. 70 mln zł miało zostać przeznaczone na przejęcia (więcej na ten temat). W ub.r. kupiła serwisy Sportowefakty.pl, Domodi.pl, Homebook.pl i Grupę Money, wydając na nie łącznie 66 mln zł (więcej o tym).

W I kwartale br. Grupa Wirtualna Polska zanotowała 67,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, 10,7 mln zł zysku operacyjnego i 495 tys. zł straty netto (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska za 20 mln zł kupiła Grupę NextWeb Media

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
blanka
Halo tu ziemia do Onetu :)
odpowiedź
User
Infor
W onecie tabelki i akcepty w majlach. Korpo myślenie excellem zamiast długofalowa i dynamiczną strategią. Korpo przegrywa ewidentnie z dynamizmem mlodej spolki. Czad. W internecie korporacje przegrywają. Bo to dynamiczne środowisko i liczy się tam pomysł a nie eskalowanie i asapy korpo udawaczy.
odpowiedź
User
Ekspert
Drugi po money wreszcie sensowny zakup
odpowiedź