Wojciech Surmacz przechodzi do „W Sieci”. „Wzmacniamy dział ekonomiczny”

Dziennikarz Wojciech Surmacz od maja br. rozpocznie pracę w redakcji tygodnika „W Sieci” (Fratria). Surmacz do niedawna związany był z „Forbesem”, dla którego napisał głośny tekst „Kadisz za milion dolarów”.

łb
łb
Udostępnij artykuł:

Dziennikarz zajmie się publicystyką ekonomiczną. Niewykluczone, że jego pierwszy artykuł pojawi się w kolejnym wydaniu pisma.

- Dołączenie Wojciecha Surmacza do zespołu „W Sieci” jest efektem wzmacniania części redakcyjnej tygodnika ze szczególnym uwzględnieniem jego ekonomicznej strony - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Karnowski, redaktor naczelny „W Sieci”.

Z końcem lutego br. Wojciech Surmacz odszedł z miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) za porozumieniem stron (więcej na ten temat). Było to pokłosie jego artykułu „Kadisz za milion dolarów” (napisanego wspólnie z Nissanem Tzurem), w którym opisał, jak gminy żydowskie sprzedają nieruchomości odzyskane wcześniej m.in. od Skarbu Państwa.

W listopadzie ub.r. redakcja magazynu przeprosiła za artykuł oraz zamieściła sprostowanie 15 zawartych w nim nieprawdziwych lub nieścisłych informacji (więcej na ten temat). Za tę publikację dziennikarz otrzymał od Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich nagrodę Watergate za dziennikarstwo śledcze (przeczytaj o tym).

Wojciech Surmacz pracował w „Forbesie” od 2011 roku. Wcześniej w latach 2007-2011 był dziennikarzem działu biznes tygodnika „Newsweek Polska”, a w latach 1998 -2007 - reporterem „Pulsu Biznesu”. Pierwszy o przejściu Surmacza do "W Sieci" napisał Presserwis.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „W Sieci” w lutym br. wyniosła 78 794 egz. (zobacz dane wszystkich tygodników opinii).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały