Wpis promujący Powerade ukryty na blogu Tomasza Lisa

Ze spisu postów na blogu Tomasza Lisa w serwisie NaTemat.pl zniknął wpis, w którym na zasadzie lokowania produktu promowane są napój Powerade i siłownia Oasis stołecznego hotelu Hyatt.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wpis Tomasza Lisa promujący Powerade i Hyatt został zamieszczony dwa tygodnie temu i wywołał sporą dyskusję w środowisku dziennikarskim, które w dużej części skrytykowało Lisa za reklamowanie w ten sposób komercyjnych marek. Szef NaTemat.pl Tomasz Machała bronił się, twierdząc, że wpis jest formą reklamy natywnej, a ponadto „stare media nie mogą narzucać nowym mediom, reklamodawcom i użytkownikom przyjęcia ich standardów i formatów. Nie mogą twierdzić, że są one lepsze. Mamy bowiem nowe czasy i nowe reguły” (przeczytaj o tym więcej).

Obecnie tekst co prawda cały czas jest dostępny (pod tym linkiem), ale nie jest już widoczny na stronie głównej bloga Tomasza Lisa prezentującej wszystkie wpisy - można na niego wejść tylko wpisując dokładny adres. Trudno też wyszukać tekst w Google, mimo wpisywania odpowiednich haseł. Wpis jest dostępny pod nieco zmienionym adresem, dlatego nie prowadzą też do niego posty zamieszczone na profilach bloga Lisa na Facebooku i Twitterze.

grafika

Sprawą tego wpisu - tak samo jak udziałem w akcjach marketingowych dwojga innych dziennikarzy związanych z Telewizją Polską: Marzeny Rogalskiej i Macieja Kurzajewskiego - zajmie się w najbliższym czasie Komisja Etyki TVP (więcej na ten temat).

W weekend promowanie Powerade przez Tomasza Lisa wyśmiał na swoim wideoblogu Szymon Majewski (zobacz to).

Na NaTemat.pl nadal dostępny jest inny materiał z Tomaszem Lisem promujący markę - fotorelacja z jednego dnia z życia dziennikarza przygotowana w grudni ub.r. przez jego córkę aparatem Samsung Smart Foto. Nie ukryto też innego przykładu lokowania produktu: fotoreportażu z wiosny br., w którym Tomasz Machała prezentuje spodnie Levi’s (więcej na ten temat). Do obu materiałów bez problemu można przejść z Google.

W lipcu br. NaTemat.pl odwiedziło 1,17 mln użytkowników, wobec 581 tys. rok wcześniej (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online