Cennikowe przychody reklamowe magazynów (bez autopromocji) w lutym br. wyniosły 163,66 mln zł, o 1,81 mln zł mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Oznacza to spadek o 1,1 proc.
W styczniu br. wpływy czasopism z reklam cennikowo wzrosły w skali roku, i to aż o 11,9 proc. (zobacz szczegóły). Przy czym w całym ub.r. faktyczne przychody reklamowe, według szacunków Starlinka, skurczyły się o 14 proc. (więcej na ten temat).
„Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) cennikowo zarobił z reklam w lutym br. o 975 tys. zł mniej niż rok wcześniej, co daje spadek o 8,8 proc., a wpływy „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały w skali roku o 805 tys. zł (w dół o 9 proc.). „Forbes” zanotował spadek o 334 tys. zł (6,6 proc. w dół), a „Gala” (Burda International Polska) - o 100 tys. zł (2,3 proc. w dół).

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe tygodnika „Wprost” (AWR Wprost) zwiększyły się z roku na rok aż o 2,5 mln zł, co daje wzrost o 39,1 proc., natomiast magazynu „Flesz” (Edipresse Polska) - o 1,38 mln zł (to 38,2 proc. w górę).
„Viva!” (Edipresse Polska) zarobiła milion złotych więcej niż rok wcześniej (16,7 proc. w górę), „Przyjaciółka” (też Edipresse Polska) - 507 tys. zł więcej (13,8 proc. w górę), a „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - 198 tys. zł więcej (5 proc. w górę).











