SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wprost.pl na czele serwisów tygodników opinii. wPolityce.pl i Niezalezna.pl przyciągają na najdłużej

Wśród serwisów tygodników opinii najwięcej użytkowników i odsłon notuje Wprost.pl, natomiast najmocniej internautów przyciągają Niezalezna.pl i wPolityce.pl. Z miesiąca na miesiąc spory wzrost odwiedzalności osiągnęła Polityka.pl, a spadki - Gosc.pl i Newsweek.pl.

W grudniu ub.r. witrynę „Wprost” (PMPG Polskie Media) odwiedziło 3,89 mln internautów, co dało jej 14,07 proc. zasięgu. Odwiedzający wykonali w serwisie 30,4 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 3 minuty i 4 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Po ponad 2 mln użytkowników mają serwisy „Najwyższego Czasu” (od dłuższego okresu ukazującego się w numerach podwójnych jako dwutygodnik) oraz „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Pierwszy zanotował w grudniu 2,41 mln odwiedzających, 6,14 mln odsłon oraz minutę i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę, a drugi - 2,08 mln użytkowników, 6,04 mln odsłon oraz minutę i 48 sekund średniego czasu korzystania.

Na DoRzeczy.pl (PMPG Polskie Media) 1,98 mln internautów wygenerowało 19,43 mln odsłon oraz spędziło średnio po 9 minut i 9 sekund. Witryna „Polityki” miała 1,54 mln użytkowników, 5,18 mln odsłon oraz 2 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Serwisy „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) i „Sieci” (Fratria) są jedynie ich internetowymi wizytówkami, witryna drugiego tytułu zanotowała w zeszłym miesiącu 48 tys. użytkowników i 105,6 tys. odsłon. Z oboma tygodnikami są natomiast związane większe serwisy informacyjno-publicystyczne. Na Niezalezna.pl 1,25 mln internautów wykonało 23,29 mln odsłon oraz korzystało średnio przez 21 minut i 56 sekund, natomiast wPolityce.pl zanotowało 1,22 mln użytkowników, 26,6 mln odsłon oraz 28 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Witryna „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) miała w grudniu 596,4 tys. odwiedzających, 7,47 mln odsłon oraz 4 minuty i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania. W serwisie Niedziela.pl 416,8 tys. internautów wykonało 780,1 tys. odsłon, spędzając średnio 48 sekund, a na TygodnikPowszechny.pl 358,9 tys. odwiedzających wygenerowało 453,1 i korzystało przeciętnie przez 21 sekund.

Większość serwisów udostępnia jedynie fragmenty tekstów z papierowych wydań tygodników. W niektórych witrynach, m.in. Newsweek.pl, Polityka.pl i TygodnikPowszechny.pl, działają subskrypcyjne oferty pełnego dostępu do treści.

W porównaniu z listopadem ub.r. Wprost.pl zanotował spadek o 46,1 tys. użytkowników (1,2 proc.), 1,68 mln odsłon (5,2 proc.) i 33 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę (15,2 proc.).

Nczas.com przy wzroście liczby odwiedzających o 303,4 tys. (14,4 proc.) stracił 1,5 mln odsłon (19,7 proc.) oraz minutę i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania (46 proc.). Natomiast na Newsweek.pl ubyło 182 tys. użytkowników (8 proc.) i 875,7 tys. odsłon (12,7 proc.), a średni czas spędzony przez internautę zmalał o 12 sekund (6,9 proc.).

DoRzeczy.pl straciło 21,4 tys. odwiedzających (1,1 proc.), zyskując 1,03 mln odsłon (5,6 proc.) oraz 23 sekundy średniego czasu korzystania (4,8 proc.). Niezalezna.pl zyskała 24,5 tys. użytkowników (2 proc.), a wPolityce.pl - 113,4 tys. (10,3 proc.). Obie witryny zanotowały spadki w pozostałych statystykach: Niezalezna.pl o 1,19 mln odsłon (4,9 proc.) oraz 2 minuty i 15 sekund średniego czasu korzystania (9,3 proc.), a wPolityce.pl o 1,68 mln odsłon (6 proc.) oraz 5 minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania (15 proc.).

Polityka.pl zyskała 107,4 tys. odwiedzających (7,5 proc.) i 432,8 tys. odsłon (9,1 proc.) przy spadku średniego czasu spędzonego przez internautę o 4 sekundy (2,3 proc.), natomiast TygodnikPowszechny.pl przy wzroście liczby użytkowników o 244,6 tys. (to aż 214 proc. w górę) i odsłon o 93,1 tys. (25,9 proc.) stracił 4 minuty i 8 sekund średniego czasu korzystania (aż 92,2 proc. w dół).

Gosc.pl zanotował spadek o 108,8 tys. odwiedzających (15,4 proc.) i 269,6 tys. odsłon (3,5 proc.) przy wzroście przeciętnego czasu spędzonego przez internautę o 47 sekund (19,8 proc.). Natomiast Niedziela.pl straciła 33,2 tys. użytkowników (7,4 proc.), 74,8 tys. odsłon (8,7 proc.) oraz minutę i 45 sekund średniego czasu korzystania (68,6 proc.).

Dołącz do dyskusji: Wprost.pl na czele serwisów tygodników opinii. wPolityce.pl i Niezalezna.pl przyciągają na najdłużej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Prawak
Karnowskie i Sakiewicze przyciągają, bo ludzie patrzą na te żałosne wypociny i oczom nie mogą uwierzyć, a reszta przegląda dla beki. Nikt normalny nie traktuje tych gadzinówek poważnie.
odpowiedź
User
Agnieszka
Jak wygląda na chwilę obecną sytuacja z magazynem "Wprost", gdyż nie widuję go w kiosku?
odpowiedź