SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wprost” zmienia logo na stare i zatrudnia nowych publicystów

„Wprost” wraca do swojego dawnego logotypu i winiety oraz wprowadza nowy dodatek i cykle artykułów. Nowe kierownictwo tygodnika zapowiada również wznowienie Nagrody Kisiela.

Nowy numer „Wprost” ukazał się dzisiaj ze zmienionym logiem i winietą. Tygodnik wrócił do swojej dawnej identyfikacji graficznej (na zdjęciu z prawej strony), którą wykorzystywał od początku swojego istnienia na rynku w 1982 roku. Przez lata w logotypie dokonywano tylko drobnych, kosmetycznych zmian, m.in. związanych z wprowadzeniem koloru na okładce tygodnika. Pierwsza poważna modyfikacja nastąpiła w 2004 roku – czerwone czcionki zastąpiono białymi na czerwonej apli, jednak typografia napisu pozostawała bez większych zmian. Dopiero w grudniu 2008 roku wprowadzono dużo zmianę: kompletnie inną typografię oraz dopisek „Polska-Świat-Cywilizacja” (na zdjęciu z lewej). Obecnie tygodnik wrócił do najbardziej klasycznej wersji swojego logotypu – czerwonej czcionki przypominającej maszynopis, bez żadnych uzupełnień.

„Idziemy do przodu i patrzymy w przyszłość, ale nie mamy oporów, by wracać do tego, co było dobre w przeszłości” – uzasadnia tę zmianę w artykule wstępnym do najnowszego numeru Tomasz Lis, nowy redaktor naczelny „Wprost”. Ponadto podkreśla, że „nowe stare logo” symbolizuje czasy świetności tygodnika, jest bardziej plastyczne, ma charakter i budzi pozytywne skojarzenia. Natomiast Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group i AWR Wprost, dodaje, że dynamika i nowoczesność symbolizowane przez nową identyfikację wizualną pisma będą miały swoje odzwierciedlenie również w jego serwisie internetowym wprost24.pl.

BRANŻA I PUBLICYŚCI O NOMINACJI LISA NA NACZELNEGO „WPROST”

Jednocześnie we „Wprost” pojawiają się nowe cykle artykułów: felieton kulinarny Magdy Gessler oraz „bajki okołopolityczne” Grzegorza Markowskiego. Tomasz Lis zapowiada, że wkrótce we „Wprost” pojawią się kolejni nowi autorzy.

W nowym numerze tygodnika znalazł się – przygotowany w oparciu o materiały The Economist Intelligence Unit – dodatek „Puls gospodarki”, którego kolejne wydania będą publikowane co miesiąc.  

TOMASZ LIS: NIE JESTEM SPECJALISTĄ OD ROBIENIA GAZET

Ponadto nowe kierownictwo „Wprost” zapowiada wznowienie Nagrody Kisiela, która po raz ostatni jak dotychczas została przyznana w 2006 roku. Rok później część członków kapituły tego wyróżnienia sprzeciwiła się temu, że jego patronem medialnym jest ten tygodnik, wskutek czego ta nagroda nie została rozdana. Protestujący zapowiadali co prawda powołanie odrębnej fundacji przyznającej to wyróżnienie niezależnie od pisma, ale ostatecznie nagrody nie rozdano również w 2008 i 2009 roku. Plany wznowienia Nagrody Kisiela nowe kierownictwo tygodnika zapowiada tym, że w bieżącym roku przypada 20. rocznica jej ustanowienia i 100. rocznica urodzin jej patrona – Stefana Kisielewskiego. Co ciekawie, w grupie laureatów Nagrody Kisiela protestujących przeciwko przyznawaniu jej pod patronatem „Wprost” był przed dwoma i pół laty Tomasz Lis.

Dołącz do dyskusji: „Wprost” zmienia logo na stare i zatrudnia nowych publicystów

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
grabarz_łasica
A ha ha ha! koń by się uśmiał. Ta gazeta pada!
odpowiedź
User
tom
"Michał M. Lisiecki dodaje, że dynamika i nowoczesność symbolizowane przez nową identyfikację wizualną pisma..."

nową? czy siermiężną, wymyśloną 30 lat temu, jeszcze za komuny? To jest nowoczesność? To niech wrócą do czarno-białego papieru, na którym ukazywała się ta gazeta na początku. Będzie jeszcze większy oldskul i żenada.
odpowiedź
User
billyjoe
no to zacznę ZNOWU kupować po .wielu latach ,,królowania''....
odpowiedź