„Wspaniałe stulecie” hitem TVP1. Serial śledzi 2 mln widzów

„Wspaniałe stulecie” w jesiennej ramówce ogląda średnio 2,01 mln widzów, o 1,4 mln osób więcej niż pierwsze odcinki produkcji pokazywane w październiku ub.r. TVP1 w czasie emisji tureckiego serialu jest zdecydowanym liderem rynku.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Wspaniałe stulecie” hitem TVP1. Serial śledzi 2 mln widzów
„Wspaniałe stulecie”

Serial „Wspaniałe stulecie” nadawany jest w TVP1 od poniedziałku do piątku o godz. 15.50. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że odcinki serialu - emitowane od 1 do 28 września br. - oglądało średnio 2,01 mln osób. Przełożyło się to na 25,75 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ i 14,79 proc. w grupie 16-49.

W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził odcinek z 25 września br. Oglądało go 2,2 mln widzów.

Trzy topowe odcinki

Warto dodać, że pierwsze siedem odcinków serialu (emisja od 6 do 15 października ub.r.) oglądało średnio 624 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 8,74 proc. i 4,57 proc. udziału (zobacz te dane). Produkcja pokazywana była wówczas od poniedziałku do czwartku.

TVP1 w czasie emisji „Wspaniałego stulecia” jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wiceliderem jest Polsat, emitujący w tym czasie „Wydarzenia”, „Pogodę”, „Interwencję” i serial „Malanowski i Partnerzy”, co daje tej stacji średnią widownię na poziomie 1,16 mln osób. Trzeci jest TVN („Szkoła” i „Rozmowy w toku”; 743 tys. widzów). Z kolei na czwartym miejscu plasuje się TVP2 (gł. „Panorama - kraj” i „Pogoda - kraj” oraz powtórki licznych seriali; 250 tys. widzów).

Konkurencja

„Wspaniałe stulecie” pokazuje obraz XVI-wiecznej Turcji w czasach jej największej świetności. Głównym bohaterem produkcji jest Sulejman, najdłużej panujący władca Imperium Ottomańskiego, wybitny wódz, ale i człowiek renesansu. W haremie znajduje on miłość swojego życia - Aleksandrę, prawdopodobnie córkę prawosławnego duchownego spod Rohatynia.

Serial dotąd pokazywany był w 50 krajach, m.in. w Czechach, Chinach, Rosji, USA, Egipcie, Syrii, Rumunii, Bułgarii, na Węgrzech, w Słowacji i na Litwie.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wolt z nową dyrektorką marketingu. Przeszła z Booksy

Wolt z nową dyrektorką marketingu. Przeszła z Booksy

Biednie w "Gazecie Wyborczej"? Szefowa "Solidarności": dziennikarze dorabiają w McDonaldzie i na Uberze

Biednie w "Gazecie Wyborczej"? Szefowa "Solidarności": dziennikarze dorabiają w McDonaldzie i na Uberze

Meta wygrywa ważny proces. Nie musi sprzedawać WhatsAppa i Instagrama

Meta wygrywa ważny proces. Nie musi sprzedawać WhatsAppa i Instagrama

Polskie Radio Dzieciom świętuje Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Polskie Radio Dzieciom świętuje Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Black Friday – co warto kupić do swojej szafy?
Materiał reklamowy

Black Friday – co warto kupić do swojej szafy?

Dezinformacja w sieci: nowe przepisy kontrolujące płatności kartą

Dezinformacja w sieci: nowe przepisy kontrolujące płatności kartą