SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydatki reklamowe w prasie spadły o 16 proc., w magazynach o 12proc.

Polskie stacje telewizyjne w ciągu trzech kwartałów bieżącego rokuzarobiły cennikowo z reklam prawie 8 mld zł, czyli o 7,3 proc.więcej niż w tym samym okresie 2008 roku - wynika z cennikowychdanych Expert Monitora. Telewizja zanotowała największy wzrostprzychodów reklamowych, a na pozycji lidera Polsat zostałzastąpiony przez TVN.

Z danych firmy Expert Monitor wynika, że w ciągu pierwszychtrzech kwartałów bieżącego roku polskie stacje telewizyjneosiągnęły cennikowe wpływy reklamowe w wysokości 7 942 mln zł (bezautopromocji), co oznacza wzrost o 7,3 proc. w porównaniu z tymsamym okresem 2008 roku.

Tymczasem w innych mediach od stycznia do września obecnego rokuobniżano cenniki reklamowe, dlatego liczone według nich przychodyspadły w gazetach do 1 688 mln zł (spadek o 15,85 proc. rok doroku), w magazynach - do 1 625 mln zł (o 12,48 proc. mniej r/r), aw radiu - do 1 449 mln zł (o 1,63 proc. mniej r/r). Jedynie wkinach i na outdoorze wpływy reklamowe - wliczając autopromocję -były w minionych trzech kwartałach wyższe niż w tym samym okresie2008 roku: w prasie wyniosły 926 mln zł (wzrost o 1,16 proc. r/r),a na outdoorze - 284 mln zł (wzrost o 8,71 proc. r/r).

Wśród stacji telewizyjnych najwyższe cennikowe wpływy reklamoweod stycznia do września bieżącego roku osiągnął TVN - 1 839 mln zł(bez autopromocji), co oznacza wzrost o 3,43 proc. rok do roku.Polsat zanotował spadek o 6,58 proc. (do 1 755 mln zł), przez costracił pierwsze miejsce. Natomiast największą dynamikę wzrostucennikowych wpływów reklamowych zanotowały stacje TelewizjiPolskiej: TVP1 - o 22,41 proc. (do 1 190 mln zł), a TVP2 - o 21,67proc. (do 769 mln zł).

Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe w prasie spadły o 16 proc., w magazynach o 12proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl