Wydatki reklamowe w prasie spadły o 16 proc., w magazynach o 12proc.

Polskie stacje telewizyjne w ciągu trzech kwartałów bieżącego rokuzarobiły cennikowo z reklam prawie 8 mld zł, czyli o 7,3 proc.więcej niż w tym samym okresie 2008 roku - wynika z cennikowychdanych Expert Monitora. Telewizja zanotowała największy wzrostprzychodów reklamowych, a na pozycji lidera Polsat zostałzastąpiony przez TVN.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy Expert Monitor wynika, że w ciągu pierwszychtrzech kwartałów bieżącego roku polskie stacje telewizyjneosiągnęły cennikowe wpływy reklamowe w wysokości 7 942 mln zł (bezautopromocji), co oznacza wzrost o 7,3 proc. w porównaniu z tymsamym okresem 2008 roku.

Tymczasem w innych mediach od stycznia do września obecnego rokuobniżano cenniki reklamowe, dlatego liczone według nich przychodyspadły w gazetach do 1 688 mln zł (spadek o 15,85 proc. rok doroku), w magazynach - do 1 625 mln zł (o 12,48 proc. mniej r/r), aw radiu - do 1 449 mln zł (o 1,63 proc. mniej r/r). Jedynie wkinach i na outdoorze wpływy reklamowe - wliczając autopromocję -były w minionych trzech kwartałach wyższe niż w tym samym okresie2008 roku: w prasie wyniosły 926 mln zł (wzrost o 1,16 proc. r/r),a na outdoorze - 284 mln zł (wzrost o 8,71 proc. r/r).

Wśród stacji telewizyjnych najwyższe cennikowe wpływy reklamoweod stycznia do września bieżącego roku osiągnął TVN - 1 839 mln zł(bez autopromocji), co oznacza wzrost o 3,43 proc. rok do roku.Polsat zanotował spadek o 6,58 proc. (do 1 755 mln zł), przez costracił pierwsze miejsce. Natomiast największą dynamikę wzrostucennikowych wpływów reklamowych zanotowały stacje TelewizjiPolskiej: TVP1 - o 22,41 proc. (do 1 190 mln zł), a TVP2 - o 21,67proc. (do 769 mln zł).

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu