YouTube szykuje usługę Unplugged z płatnymi treściami od telewizji kablowych

Google przygotowuje platformę o nazwie Unplugged, która w ramach płatnego abonamentu zaoferuje na YouTube dostęp do filmów i programów nadawanych przez kablowe stacje telewizyjne. Wśród partnerów usługi mają znaleźć się Viacom, Twenty-First Century Fox oraz CBS.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
YouTube szykuje usługę Unplugged z płatnymi treściami od telewizji kablowych

O nowym projekcie związanym z YouTubem poinformował serwis Bloomberg, opierając się na własnych źródłach. Według doniesień platforma Unplugged jest na razie na wczesnym etapie przygotowań, a jej uruchomienie może nastąpić najwcześniej w 2017 r.

Unplugged będzie usługą oferującą płatny dostęp online do treści telewizyjnych nadawanych dzisiaj przez dostawców kablowych. Według nieoficjalnych danych podstawowy abonament ma kosztować 35 dol., dodatkowe opłaty będą się wiązały z dostępem do niszowych kanałów tematycznych.

Bloomberg informuje, że YouTube w ramach przygotowań Unplugged doszedł już do wstępnego porozumienia z kilkoma nadawcami kablowymi w USA, wśród których są Viacom, Twenty-First Century Fox oraz CBS. Subskrybenci platformy otrzymają w ofercie autorskie materiały pochodzące z kablówek, filmy, programy rozrywkowe oraz transmisje sportowe.

Unplugged nie jest pierwszym rozwiązaniem Google związanym z wprowadzeniem usług subskrypcyjnych na YouTube. W październiku ub.r. uruchomiono platformę YouTube Red z klipami wideo, muzyką oraz oryginalnymi produkcjami filmowymi. Usługa została jednak ostrożnie przyjęta przez branżę internetową. W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci podkreślali, że platforma YouTube Red będzie konkurentem głównie dla Spotify, Tidala czy Deezera, ale na razie nie zachęca oryginalnymi treściami do płacenia abonamentu.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska