WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Bank Pekao SA rodzinnie reklamuje Konto Przekorzystne (wideo)

Gorący temat

Entuzjazm gwiazd w konfetti promuje wiosenną ramówkę Telewizji Polskiej (wideo)

8

Za 10 lat głównym kanałem dostępu do banku będzie aplikacja mobilna

2018-02-13 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Dla większości Polaków bankowe aplikacje mobilne będą za 10 lat ważnym centrum usług nie tylko bankowych. Zdaniem ponad 90 proc. badanych, w 2028 roku kupowanie biletów, funduszy inwestycyjnych i ubezpieczeń, płacenie za buty czy wypożyczenie roweru będzie w mobilnym banku oczywistością - wynika z badania IBRIS.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

40 proc. Polaków twierdzi, że za 10 lat będzie korzystało z bankowości mobilnej codziennie lub prawie codziennie, natomiast z bankowości internetowej, na komputerach i laptopach - 32 proc. (teraz bardziej popularne jest bankowanie na urządzeniach stacjonarnych).

Za 10 lat znacznie zmniejszy się odsetek osób, które w ogóle nie korzystają z bankowości mobilnej. Dziś 36 proc. deklaruje, że nigdy z niej nie korzystało, a w odniesieniu do 2028 r. taką deklarację złożyło 14 proc.

Obecnie to kobiety chętniej niż mężczyźni korzystają z bankowości mobilnej codziennie lub prawie codziennie (23 proc. vs. 19 proc.). W deklaracjach dotyczących 2028 r. sytuacja ulega zmianie - 44 proc. mężczyzn i 30 proc. kobiet twierdzi, że będzie korzystać z bankowości mobilnej na co dzień.

Blisko 80 proc. Polaków sądzi, że w 2028 roku będzie brała kredyt lub zakładała lokatę za pomocą aplikacji mobilnej lub w bankomacie.

Możliwość mobilnego zakupu funduszy inwestycyjnych w 2028 roku przewiduje ponad 87 proc. badanych, a ubezpieczeń komunikacyjnych - 92 proc. Obecnie jest to odpowiednio 68 proc. i 63 proc badanych.

Wyniki rozkładają się podobnie również w przypadku zakupu w aplikacji bankowej ubezpieczeń turystycznych. O ile w tym roku uznaje to za możliwe 68 proc., o tyle w perspektywie 10 lat sądzi tak prawie 90 proc. respondentów.

Prawie wszyscy badani (ponad 90 proc.) są przekonani, że w ciągu 10 lat takie usługi jak doładowanie telefonu, płacenie za parking, bilety autobusowe, wypożyczenie roweru, samochodu czy autostradę będzie w bankowej aplikacji jak najbardziej możliwe.

Również zakup biletów kolejowych/autokarowych i lotniczych w ten sposób będzie w 2028 roku możliwy odpowiednio dla ponad 87 proc. i 89 proc. badanych.

84 proc. respondentów przewiduje, że będzie zamawiać w aplikacji bankowej jedzenie. 77 proc. badanych uważa, że w 2028 roku będzie kupowała przy użyciu aplikacji bankowej ubrania, co więcej aplikacja podpowie im gdzie kupić taniej i lepiej (takie ułatwienie przewiduje ponad 78 proc. badanych).

Jeśli chodzi o zakup pralek, lodówek, telewizorów, samochodów, a nawet mieszkań, blisko 80 proc. sądzi, że będzie to możliwe w niedalekiej przyszłości. Widać tu wyraźny przyrost pozytywnych opinii w perspektywie 10 lat – dostęp do tych zakupów w tym roku prognozuje 55 proc. respondentów.

Prawie ośmiu na dziesięciu pytanych nie wiedziało jakie jeszcze sprawy chcieliby załatwić za pomocą aplikacji. Wśród odpowiedzi pojawiały się sporadycznie: aktualizacja lub wymiana dowodu osobistego, możliwość zaciągnięcia kredytu i zapisu do lekarzy. Niecałe 12 proc. wskazało, że nie chciałoby załatwiać większej ilości spraw niż już wymienione.

Z kolei na pytanie "Czym najchętniej płaciłby pan/pani w sklepie za 10 lat?", 15,6 proc. odpowiada, że telefonem, a 15,2 proc. że Blikiem, podczas gdy gotówką chciałoby płacić 13 proc.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium, w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r., techniką CATI, na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat, deklarujących posiadanie konta bankowego.

Autor: km

Wiecej informacji: bank, dostępu do banku, aplikacja mobilna

Komentarze (1) Dodaj komentarz

  1. Ślepe zaufanie do technologii, osbsesyjno-maniakalne narzucanie rozwiązań technologicznych ściągnie na ludzi zgubę, NIE dla świata zdominowanego przez smartfony, nie bronię przed postępem, ale nie toleruję postępującej znieczulicy, idiotyzmów i pustostanu do jakiego doprowadzają właśnie smartfony. Obleśne antyludzkie czasy. Zobaczcie jak w filmach aktorzy się zachowują - są pokazywane sceny, gdzie przyjaciele ze sobą rozmawiają, na biurku czy stoliku nie ma smartfona, ludzie cieszą się z chwili bycia razem i nic tego nie jest w stanie zniszczyć czy zakłócić. Jaka szkoda, że tak jest tylko w filmach, rzeczywistość jest całkiem odmienna. To smartfon zaczyna dostarczać ludziom rozrywki poprzez mnogość funkcji i aplikacji, całkowicie zdominował funkcjonowanie człowieka. To wszystko jest chore, a ludzie dalej na to przyzwalają, bo tak trzeba, bo to w imię postępu, nowoczesności. Rodzi się pytanie: Czy każdy człowiek musi mieć smartfona?, Czy każdy człowiek musi mieć konto na jakimś portalu społecznościowym? Czy człowiek musi stać się niewolnikiem technologii, która ma pomagać podobno, a chce wyręczać i to w sposób niewłaściwy, kosztem swojej prywatności, swojego czasu, zaangażowania?. To wszystko jest pustym, bezwartościowym szmelcem, omyłkowo posiadającym dla człowieka jakąś wartość. Jestem za racjonalnym postępem w wielu dziedzinach, ale każdy maniakalny postęp, który trzeba wdrożyć, bo na zasadzie że trzeba iść do przodu, nie bacząc o konsekwencje będę bojkotował.

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia