SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zamożni Polacy regularnie czytają gazety, „Newsweeka” i „Politykę” oraz oglądają TVN

Polscy affluenci (czyli zamożne osoby) w swoim zachowaniu w i życiowych postawach w coraz większym stopniu przypominają zachodnie klasy wyższe (oczywiście bez spełniania kryterium urodzenia). Ważniejsze niż klasycznie ostentacyjne symbole statusu stają się wartości postmaterialne, rodzina, czas oraz doświadczenia w kontrze do posiadania - wynika z badania Havas Media Group.

Najwięcej spośród badanych osób (45%) definiowało luksus jako dysponowanie własnym czasem i możliwość cieszenia się życiem.

Dla największego odsetka badanych (41%) marki luksusowe to przede wszystkim gwarancja wysokiej jakości. Informacje na temat marek luksusowych polscy zamożni klienci czerpią od znajomych (90%), z czasopism i gazet (60%), a także z wystaw sklepowych. Topowe marki utożsamiane z luksusem to Louis Vuitton, Ferrari, BMW czy Mercedes.

Jeśli chodzi o konsumpcję mediów, jest to grupa korzystająca z nich w dosyć tradycyjny sposób. Od ogółu populacji odróżnia ją bardzo regularne czytanie prasy codziennej. W przypadku kolorowych magazynów wśród badanych wyjątkowo popularne okazały się być „Wysokie Obcasy” (zwłaszcza wśród kobiet), a także „Newsweek”, „Polityka”, „Przekrój” oraz „Forbes” i „Harvard Business Review”.

Treści prasowe, które są szczególnie interesujące w tej grupie to: artykuły/reportaże o tematyce społecznej, artykuły o tematyce gospodarczej/ekonomicznej, artykuły o tematyce związanej z wykonywanym zawodem, podróże oraz wywiady.

Połowa badanych codziennie ogląda telewizję, a najchętniej oglądane stacje oraz platformy to TVN, TVN24 oraz YouTube. Nieregularnie, średnio raz w tygodniu, badani oglądają takie kanały tematyczne jak Discovery, Planete, Canal +, Canal + Sport, Netflix, Kuchnia + czy Domo. Tradycyjne radio jest nadal bardzo ważne i słuchane najczęściej w samochodzie, podczas przemieszczania się po mieście oraz drogi z lub do pracy. Wymienione w badaniu stacje radiowe to TOK FM, RMF, ZET, Chili ZET oraz RMF Classic.

Rośnie rola kanałów społecznościowych w procesie zakupowym marek z segmentu premium. 57% badanych poszukuje porady u znajomych z Facebooka przed zakupem, a 33% dzieli się opiniami o produkcie w social media. Ważny jest również internet, gdzie witryny www zaczynają przypominać witryny sklepowe. Oficjalna strona marki zajmuje trzecie miejsce pod względem istotności w ścieżce decyzyjnej konsumenta. 55% badanych wskazało ją jako najważniejszy element procesu zakupowego.

Ważność poszczególnych kanałów komunikacji zmienia się w zależności od etapu ścieżki zakupowej. Przykładowo, w budowaniu świadomości kluczowe są media paid, zaś im bliżej samego zakupu, tym ważniejsze okazują się być owned i earned.

Badanie "Obraz Zamożnego Konsumenta 2017" zostało przeprowadzone przez LuxHub, dedykowanej komunikacji marek luksusowych strukturze w Havas Media Group. Badanie składało się z dwóch części: ilościowej CAWI n=300 oraz jakościowej w formie IDI.

Dołącz do dyskusji: Zamożni Polacy regularnie czytają gazety, „Newsweeka” i „Politykę” oraz oglądają TVN

43 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawdziwy Polak
A co tam zamożni Polacy! Prawdziwi Polacy czytają gazety dla prawdziwych Polaków i ogladają prawdziwie polskie telewizje.
0 0
odpowiedź
User
marek lis
Trzeba było jeszcze zamieścić najlepiej w tytule, że tekst jest sponsorowany przez wyżej wymienione podmioty reklamowane. Haaaaaa
Przecież to regularna praktyka w waszym portalu!!!

Z tvn i newsweku można się dowiedzeić tylko odcedzonych informacji, odbitych w krzywym zwierciadle i opublikowanych już po fakcie. Tak więc zamożni ludzie nie moga tego czytać, gdyż infomracja podana z wyprzedzeniem przekłada się tylko na tzw sukces i pieniądze.
Co do inteligencji, bo ona nie zawsze idzie z zamożnością. Jeśli ktoś używa mózgu to wcale nie oglada tvn i newsweeka bo to to taki sam chłam jak gazeta wyborcza. Nie nadaje się nawet do wypchania butów, odkładanych na półkę. Na tvn zwyczajnie szkoda prądu bądźmy eko.
Haaaa, całe kłamstwa przez calą dobę tvn PZPR
0 0
odpowiedź
User
Willy
57% zamożnych Polaków radzi się przed zakupem u znajomych z Facebooka. Spadłem z krzesła! Ps. Autorom badania gratulujemy. Na własny koszt zrobiłem dodatkowo badanie preferencji owoców. 68% zamożnych Polaków oglądając telewizję je winogrona a tylko 9% agrest.
0 0
odpowiedź