SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zenith: wydatki na reklamę w branży turystycznej wzrosną do 36 proc.w 2022

Wydatki na reklamę w branży turystycznej wzrosną z 24 proc. w 2021 roku do 36 proc. w 2022 roku. W ciągu dwóch najbliższych lat będą rosły od dwóch do sześciu razy szybciej niż cały rynek reklamowy. Marki turystyczne będą zwiększać inwestycje na digital z 63 proc. budżetu w 2020 roku do 70 proc. w 2023 roku - prognozuje agencja mediowa Zenith (Publicis Groupe).

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wydatki na reklamę w branży turystycznej mają szansę na szybki wzrost. Marki związane z tym sektorem muszą na nowo zbudować relacje z konsumentami po zapaści branży w 2020 roku - wynika z opublikowanego raportu Zenith Business Intelligence Travel. Agencja mediowa Zenith prognozuje, że reklama związana z turystyką na 13 kluczowych rynkach* wzrośnie o 24 proc. w 2021 roku (dwukrotnie szybciej niż cały rynek reklamowy) oraz o 36 proc. w 2022 i o kolejne 19 proc. w roku 2023.

Konieczność dopasowania się do nowej rzeczywistości

Eksperci Zenitha Wraz z otwarciem granic i przywróceniem możliwości podróżowania po świecie, marki turystyczne zostały zmuszone dopasować się do postpandemicznej rzeczywistości. Spadek liczby podróży służbowych, spowodowany koordynacją większości międzynarodowych interesów za pomocą zdalnych spotkań oraz większa świadomość konsumentów w kontekście niskoemisyjności podróży sprawiły, że marki muszą przeformułować swoją komunikację i dostosować ją do różnych grup odbiorców.

Reklama turystyczna była jedną z kategorii najbardziej dotkniętych przez COVID-19. Rynek reklamy turystycznej stracił prawie połowę swojej wartości w 2020 roku (46 proc.), podczas gdy cały rynek reklamowy skurczył się zaledwie o 4 proc.. Zenith szacuje, że wydatki na reklamę w branży turystycznej spadły z 18,0 mld dolarów w 2019 r. do 9,7 mld dolarów w 2020 roku.

Niezaspokojony popyt na podróże spowoduje szybki wzrost wydatków na reklamę turystyczną w ciągu najbliższych kilku lat, ale jeszcze długa droga nim wynik ten powróci do poziomu sprzed pandemii. W tym roku wydatki reklamowe w branży turystycznej będą nadal o 33 proc. niższe niż w 2019 roku, podczas gdy cały rynek reklamowy wzrośnie o 7proc.. Dopiero w roku 2023 inwestycje reklamowe w tym sektorze przekroczą poziom z 2019 r. i wyniosą 19,6 mld dolarów.

Inwestycje w reklamę cyfrową
Reklamodawcy z branży turystycznej wydają więcej na reklamę cyfrową niż przeciętna marka – udział wydatków na reklamę cyfrową w 2020 roku w branży turystycznej wyniósł 63 proc. w porównaniu do średniej rynkowej wynoszącej 58 proc. Eksperci Zenitha podkreślają, że nie jest to zaskakujący wynik dla kategorii, która znacznie wyprzedziła rynek w transformacji cyfrowej, prowadząc w 2021 roku 32 proc. sprzedaży za pośrednictwem e-commerce, w porównaniu do 20 proc. dla branży retail ogółem.

Cyfrowa reklama turystyczna ma na celu przechwycenie konsumentów we wczesnej fazie poszukiwań za pomocą reklam w wyszukiwarkach, reklam display i wideo z dopasowaną treścią. Ponieważ podróże stają się coraz bardziej zdigitalizowane, rola reklamy cyfrowej będzie jeszcze ważniejsza zarówno w procesie budowania marki, jak i samej konwersji. Zintegrowanie aplikacji turystycznych z paszportami szczepionkowymi, wykorzystanie ich do pomocy konsumentom w poruszaniu się po lokalnych przepisach i biurokracji związanej z COVID-19 oraz oferowanie innych usług cyfrowych z myślą o podróżnych, wszystko to przyspieszy transformację podróżowania, które stanie się doświadczeniem cyfrowowym, od planowania do samego pobytu i wypoczynku.

Agencja mediowa Zenith prognozuje, że w latach 2019-2023 wydatki na reklamę cyfrową w branży turystycznej będą rosły o 6 proc. rocznie. Do 2023 roku marki turystyczne będą przeznaczać 70 proc. swoich budżetów na reklamę cyfrową, co oznacza wzrost z 63 proc. w 2020 roku.

- Podróże były jednym z najwcześniejszych sektorów, które rozpoczęły transformację digitalową, w momencie gdy rezerwacje przeniosły się do sieci - powiedział Ben Lukawski, global chief strategy officer, Zenith. - Jej finałem będzie całkowite zdigitalizowanie doświadczenia, zaczynając od redukcji formularzy aż do przejść bezdotykowych.

Dużo na prasę i magazyny

Reklamodawcy z branży turystycznej przeznaczają znacznie więcej budżetów na prasę, magazyny i reklamę zewnętrzną niż robią to inne marki (20 proc. w 2020 r. w porównaniu z 13proc. dla przeciętnej marki), a znacznie mniej na telewizję (13 proc. w porównaniu ze średnią 24 proc.).

Wydatki na reklamę turystyczną w prasie maleją w związku z dalszym spadkiem nakładu, ale według prognoz, reklama zewnętrzna wyjdzie z zapaści po 2020 r. i będzie rosła w średnim tempie 6 proc. rocznie w latach 2019-2023.

Zenith przewiduje, że najszybszy wzrost wydatków na reklamę turystyczną nastąpi w Indiach i Rosji, gdzie do 2023 roku wydatki na reklamę w tej kategorii będą odpowiednio o 31 proc. i 21 proc. wyższe niż w roku 2019. W tych krajach rosnące dochody oznaczają, że więcej osób może sobie pozwolić na podróże, a osoby już podróżujące mogą robić to częściej. Podobnie jest w przypadku Chin i Polski, gdzie wydatki na reklamę turystyczną wzrosną odpowiednio o 16 proc. i 14 proc. w latach 2019-2023.

Silny rynek reklamowy w Stanach Zjednoczonych napędza wzrost cen mediów, co jest głównym powodem, dla którego wydatki na reklamę w branży turystycznej będą tam o 13 proc. wyższe w 2023 roku niż w 2019. Pozostałe rozwinięte ekonomicznie rynki odnotują w tym okresie wzrost od +9 proc. do -9 proc.w zależności od popytu konsumenckiego, inflacji mediów, przyjęcia technologii cyfrowych i wielu innych czynników. Jednak biorąc pod uwagę wszystkie rynki, to odbudowa rynku reklamy turystycznej po załamaniu w 2020 roku będzie znacznie wolniejsze w porównaniu do całościowego wzrostu rynku reklamowego.

- W miarę jak podróżowanie zaczyna się odradzać po bezprecedensowym spadku popytu w 2020 roku, marki odbudowują swoje relacje z konsumentami, wykorzystując technologie cyfrowe do prowadzenia ich na każdym etapie - powiedział Jonathan Barnard, head of Forecasting, Zenith.  - Zwłaszcza wideo online będzie odgrywać kluczową rolę w nawiązaniu  emocjonalnych połączeń z konsumentami, zapraszając ich do zrobienia pierwszego kroku w ich cyfrowej podróży.

Dołącz do dyskusji: Zenith: wydatki na reklamę w branży turystycznej wzrosną do 36 proc.w 2022

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl