Zenith wykorzystuje uczenie maszynowe w planowaniu mediów

Agencja mediowa Zenith (należąca do Publicis Media) wykorzystała do realizacji kampanii internetowej tzw. machine learning (uczenie maszynowe). Ma to znacząco zwiększyć efektywność działań reklamodawców i zmienić sposób, w jaki agencje i ich klienci będą optymalizować działania w mediach internetowych.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy globalny zespół złożony ze specjalistów z zakresu data science i strategów z Zenith pracował nad projektem zaawansowanej automatyzacji kampanii internetowej używając własnej technologii machine learning (uczenia maszynowego) i stworzonych na potrzeby projektu algorytmów. Celem zespołu było zbadanie możliwości wykorzystania machine learning do efektywnego przetwarzania dużych ilości danych i do zautomatyzowania najbardziej złożonych i czasochłonnych elementów kampanii internetowej.

Zbierając dane z bieżących kampanii firmy Aviva, zespół połączył dane z kampanii na poziomie cookie z systemu platformy DSP (demand-side platform) z odpowiednimi danymi klienta dotyczącymi sprzedaży. Stosując stworzony przez Zenith algorytm machine learning, zespół mógł precyzyjnie przypisać konwersje do konkretnych interakcji.

Następnie Zenith automatycznie zoptymalizował internetowe kampanie Avivy, wprowadzając dane będące efektem pracy algorytmu z powrotem do systemu DSP. W ten sposób domknął pętlę automatyzacji - gromadzenie danych, atrybucja i zmiany w mediaplanie dotyczące wszystkich internetowych touchpointów odbywają się teraz automatycznie.

W kolejnym kroku, Zenith dodaje do algorytmu własne dane o czynnikach wpływających na popyt, by zwiększyć efektywność automatycznych zmian w media planie. Dzięki temu zautomatyzowana optymalizacja uwzględnia także dane dotyczące np. wpływu ceny na sprzedaż czy odbioru kreacji wykorzystanych w kampanii

Pełna automatyzacja planowania kampanii internetowej jest realizowana z użyciem technologii przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej. W całym procesie klient zachowuje pełną własność swoich danych.

Zastosowanie machine learning i automatyzacji przyniosło Avivie korzyści w postaci polepszenia wskaźników CPA (Cost Per Action -  action to w tym przypadku wypełnienie formularza w celu skalkulowania wysokości składki ubezpieczenia samochodu) o 6 proc. dla działań search i o 10 proc.  w przypadku kampanii display.

Projekt będzie wdrażany na wszystkich rynkach, na których działa Zenith.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]