Związek Firm Public Relations i Kompania Piwowarska omówili nowy standard przetargów PR

Związek Firm Public Relations zapowiada wypracowanie rynkowych reguł fair-play w przetargach na obsługę public relations. Pretekstem to podjęcia tych działań był ostatni przetarg Kompanii Piwowarskiej.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Kilka dni temu zarząd ZFPR spotkał się z przedstawicielami Kompanii Piwowarskiej w sprawie ogłoszonego w listopadzie ub.r. przetargu na obsługę PR należących do tej firmy marek. Część zaproszonych do niego agencji już na wstępie odmówiła, uznając że warunki tego postępowania są niekorzystne. Chodziło m.in. o to, że firma oczekiwała przedstawienia przez uczestniczące w przetargu agencje kompletnego planu działań PR, a jednocześnie zastrzegła, że w każdej chwili może odwołać przetarg bez podawania przyczyny.

Agencje należące do ZFPR oprotestowały przetarg, procedury przetargowe skrytykowała branża, Związek postępowanie oprotestował i wezwał KP do jego unieważnienia. Marketer jednak postępowanie kontynuował tłumacząc, że są agencje, które z nim chcą pracować.

Kompania Piwowarska zaproponowała spotkanie z ZFPR. Podczas rozmów 13 stycznia br. zarówno marketer, jak i Związek wyraziły gotowość nawiązania współpracy w celu wypracowania rynkowych reguł fair-play, wyznaczających standard dla przyszłych przetargów na usługi public relations. Omówiono sporne kwestie oprotestowanego przetargu z listopada 2014 r. Przedstawiciele Kompanii Piwowarskiej zaprezentowali stanowisko oraz procedury firmowe dotyczące zasad organizowania przetargów. Zaznaczyli również, że Kompania nie naruszyła zasady wykorzystania własności intelektualnej a stawiane przed agencjami zadania były uzasadnione dokonaniem właściwego wyboru partnera.

- Podkreślono, że Kompania jest otwarta na dialog z agencjami, zależy jej na kształtowaniu dobrych relacji ze wszystkimi dostawcami z poszanowaniem sprawiedliwych standardów rynkowych. Zarząd Związku Firm PR zdaje sobie sprawę z konieczności stosowania zasad korporacyjnych, jakimi kieruje się Kompania Piwowarska, jednocześnie zwraca uwagę, że racjonalne stawianie wymagań agencjom oraz przejrzysta i precyzyjna komunikacja znacznie ułatwiają wybór najlepszych rozwiązań i partnerów do współpracy. Dodatkowo, omówiono możliwości redefinicji zapisów w specyfikacjach przetargowych w zakresie ujawniania faktu organizowania przetargów oraz usunięcia zapisów umożliwiających pozostawienie przetargu bez rozstrzygnięcia lub ofert bez rozpoznania. Podczas spotkania obie strony przedyskutowały argumenty podniesione w omawianym proteście, akcentowano konieczność wzajemnej edukacji oraz rozpoczęcie pracy nad standardami przetargowymi wskazując jednocześnie kilka obszarów takich jak: zapisy w ramach umów o poufności, precyzyjna komunikacja, nieodwoływanie przetargów bez podania przyczyny. Podkreślono, że udoskonalenie istniejących procedur organizowania przetargów leży w interesie wszystkich stron i służy budowaniu partnerskich relacji pomiędzy Klientem i Agencją oraz prowadzi do ustanowienia sprawiedliwego standardu rynkowego - czytamy we wspólnym oświadczeniu marketera i Związku.

- Zajęliśmy takie stanowisko, gdyż ono jest zgodne z naszym dotychczasowym podejściem do procesów przetargowych - powiedziała portalowi Wirtualnemedia.pl Aleksandra Zarychta-Kuzalska z Kompanii Piwowarskiej.

ZFPR na obecnym etapie nie odpowiedział nam, kto ewentualnie miałby uczestniczyć w pracach nad opracowaniem rynkowych zasad dotyczących przetargów PR - czy oprócz firm również agencje PR oraz kiedy i w jakiej formie miałyby zostać one wprowadzone.

- Pracujemy nad tym w Związku, jak również w kooperacji z korporacjami o czym świadczy przesłane dzisiaj oświadczenie. Mamy nadzieję, że o postępach prac w tym temacie będziemy informować niebawem - stwierdziła w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Barbara Pałdyna z ZFPR.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące