WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Super Express” i „Rzeczpospolita” z najwyższym spadkiem wpływów z reklam, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”

„Życie na gorąco” z najwyższym wzrostem wpływów z reklam, w dół „Wprost”, „Claudia” i „Świat Kobiety” (Top 10)

2017-09-09 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Przez siedem miesięcy br. marketerzy wydali na reklamy w magazynach blisko 3 proc. więcej niż rok temu. Największą dynamikę przychodów miały tygodnik „Życie na gorąco” i miesięcznik „Pani”. Skurczyły się wpływy reklamowe tygodnika „Wprost” i miesięczników „Claudia” oraz  „Świat Kobiety”.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Od stycznia do lipca br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w magazynach 2,32 mld zł. Było to 2,9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku – wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Zdecydowanym liderem reklamowym wśród magazynów pozostaje miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). W omawianym okresie tytuł utrzymał przychody reklamowe na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznych – 149,6 mln zł (wzrost o 0,2 proc.).

Wiceliderem jest dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w kwocie 119,1 mln zł (wzrost o 15,1 proc). Trzecią lokatę utrzymał tygodnik „Tele Tydzień”, który zarobił w omawianym okresie 94,1 mln  zł, czyli 0,8 proc. więcej w skali roku.

„Tele Tydzień” od kilku tygodni sprzedawany jest w wybranych sklepach sieci Biedronka (Jeronimo Martins Polska) – obok takich tytułów Bauera, jak „Życie na gorąco” i „Świat Kobiety”.

Największą dynamikę przychodów reklamowych wśród Top 10 magazynów miały dwa tytuły Wydawnictwa Bauer: „Życie na gorąco” i „Pani”. Wydatki na reklamę w pierwszym wzrosły o 20,1 proc., do 48,8 mln zł, a w drugim – o 16,9 proc., do 66,2 mln zł.

Więcej na publikowanych reklamach zarobiły też „Party” (Edipresse Polska) i „Newsweek Polska” (RASP).
W „Party” wydano 1,7 proc. więcej rok do roku (65 mln zł), a w „Newsweek Polska” -  7,2 proc. więcej (62,2 mln zł).

W omawianym okresie spadły zarobki z reklam tygodnika „Wprost”(PMPG Polskie Media)  i miesięczników „Claudia” (Burda Polska) oraz „Świat Kobiety” (Bauer).

„Wprost” zarobił 6,5 proc. mniej (63,4 mln zł), „Claudia” - 6,3 proc. mniej (48,9 mln zł), a „Świat Kobiety” -  2,3 proc. mniej (46 mln  zł).

W pierwszej połowie br. tygodnik „Wprost” miał 27 procentowy spadek sprzedaży – był to najwyższy spadek wśród tygodników opinii.

Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2016

I-VII 2017

zmiana proc.

TWÓJ STYL

149 278 788 zł

149 594 466 zł

0,2

VIVA

103 419 844 zł

119 085 768 zł

15,1

TELE TYDZIEŃ

93 349 725 zł

94 062 530 zł

0,8

PANI

56 638 897 zł

66 202 077 zł

16,9

PARTY

63 936 597 zł

65 009 349 zł

1,7

WPROST

67 815 908 zł

63 391 300 zł

-6,5

NEWSWEEK POLSKA

58 002 965 zł

62 199 535 zł

7,2

CLAUDIA

52 237 014 zł

48 946 354 zł

-6,3

ŻYCIE NA GORĄCO

40 625 324 zł

48 802 015 zł

20,1

ŚWIAT KOBIETY

47 096 086 zł

46 028 025 zł

-2,3

Razem

2 258 511 952 zł

2 323 892 329 zł

2,9

 

Autor: bg

Wiecej informacji: Życie na gorąco, Wprost, Claudia, wydatki na reklamę w prasy, kantar media

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia