Allegro wspiera kampanię „Dziecko w sieci”

8 czerwca 2010 roku wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu karnego dotycząca uwodzenia dzieci w Internecie. Tego samego dnia rusza nowa odsłona kampanii „Dziecko w Sieci” pod hasłem „Każdy ruch w Internecie zostawia ślad”, prowadzona przez Fundację Dzieci Niczyje, Naukową i Akademicką Sieć Komputerową oraz Rzecznika Praw Dziecka. Przypominając postacie Ani i Wojtka (bohaterów kampanii „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” z 2004 roku), organizatorzy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa zarówno na sam problem, jak i na nowe prawo. Partnerem kampanii jest serwis Allegro.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zgodnie z nowymi przepisami, od 8 czerwca 2010 roku już za próbę uwiedzenia w Internecie osoby poniżej 15 roku życia w celach seksualnych lub skłanianie jej do udziału w produkcji pornografii grozi kara do dwóch lat pozbawienia wolności. Karą do trzech lat więzienia zagrożone jest nadużycie zaufania lub wykorzystanie niewiedzy dziecka w celach seksualnych.

Skala zjawiska jest niepokojąca. Do Helpline.org.pl, którego konsultanci świadczą pomoc młodym internautom, niemal co trzeci dzień trafia zgłoszenie dotyczące próby uwiedzenia dziecka w Internecie. To wierzchołek góry lodowej – statystyka ta uwzględnia jedynie osoby zdeterminowane na tyle, by szukać pomocy. Kampania daje szanse na skuteczną walkę z pedofilią w sieci. Ma na celu przede wszystkim przestrzec potencjalnych sprawców a ofiarom uświadomić, że w sytuacji zagrożenia mogą oczekiwać pomocy.

Penalizacja wykorzystywania seksualnego dzieci w Internecie to jeden ze środków prowadzących do ograniczenia skali problemu. Niezbędna jest również edukacja, by młodzi internauci sami potrafili uniknąć prób uwodzenia, a jeśli do nich dojdzie, wiedzieli, gdzie i w jaki sposób mogą szukać pomocy – mówi Anna Rywczyńska z Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – współorganizatora kampanii.

Kampania obejmuje przekazy w Internecie, telewizji, radio, prasie, na plakatach, bankomatach i w formie reklamy zewnętrznej, m.in. w metrze. Działaniom medialnym towarzyszą propozycje edukacyjne. Od 8 czerwca na stronie www.dzieckowsieci.pl dostępny jest kurs e-learning poświęcony problematyce bezpieczeństwa sieciowego. Kurs przeznaczony jest dla rodziców i profesjonalistów pracujących z dziećmi.

Patronat nad kampanią „Dziecko w Sieci” objęła Komenda Główna Policji, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Minister Edukacji Narodowej oraz Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Szef Radia Zachód odpowiada na zarzut szefowej KRRiT. "Manipulacja informacyjna"

Szef Radia Zachód odpowiada na zarzut szefowej KRRiT. "Manipulacja informacyjna"