„WSPÓLNE WARTOŚCI, BY TWORZYĆ WARTOŚĆ”
Grupa Ferrero od lat kieruje się mottem „Wspólne wartości, by tworzyć wartość”. To idea mocno zakorzeniona w DNA firmy oraz baza, na podstawie której powstała strategia społecznej odpowiedzialności biznesu. Międzynarodowy rozwój Grupy doprowadził także do ewolucji podejścia – dzisiaj troska o ludzi obejmuje cały łańcuch wartości: od pracowników zakładów produkcyjnych Ferrero na całym świecie, przez Konsumentów, do rodzin rolników uprawiających surowce. Od dbałości o lokalne otoczenie, po ochronę środowiska naturalnego na skalę ogólnoświatową. Strategia ta opiera się na dwóch obszarach: Ludzie i Planeta.
Po pierwsze LUDZIE
Rodzinna firma Ferrero powstała i rozwijała się w kolejnych pokoleniach dzięki bezwarunkowej pasji ludzi, którzy byli i są jej częścią. To właśnie ludzie zajmują centralne miejsce w codziennej działalności Grupy Ferrero. Chodzi tu nie tylko o Konsumentów, ale też o obecnych i byłych Pracowników, członków lokalnych społeczności, w których Grupa funkcjonuje, współpracowników, dostawców czy rolników uprawiających surowce do produktów Ferrero. Każda z tych grup zajmuje ważne miejsce w strategii społecznej odpowiedzialności biznesu firmy.

W Ferrero uwaga poświęcana Konsumentom to nie tylko deklaracja. To coś, co firma wciela w życie codziennie, kierując się wartościami i poczuciem odpowiedzialności, wykraczającym poza cele handlowe. Z kolei dbałość o Pracowników przybiera na co dzień konkretną formę – pozytywnego środowiska pracy, gdzie mogą oni rozwijać i budować swoje umiejętności i kompetencje, a także polityki socjalnej zmierzającej do stworzenia im jak najlepszych warunków. Kierując się tą wizją, Ferrero realizuje unikalne przedsięwzięcia takie jak m. in. Fundacja Ferrero, Przedsiębiorstwa Społeczne Ferrero czy Kinder+Sport.
FUNDACJA FERRERO
Fundacja Ferrero to wyraz szacunku i wdzięczności Grupy wobec tych, którzy mieli swój udział w jej rozwoju i współtworzyli jej wartości. Fundacja opiekuje się i przede wszystkim aktywizuje emerytowanych Pracowników firmy, a na przestrzeni lat stopniowo poszerzała swoją działalność, stając się dziś ważnym ośrodkiem kulturalnym i edukacyjnym. Dzięki różnym formom aktywności Fundacja Ferrero promuje inny, pozytywny obraz trzeciego wieku. Oferuje seniorom liczne możliwości medyczne, społeczne, ochrony zdrowia, oferując udział w zajęciach aktywności ruchowych, aktywności kulturalnych, towarzyskich, co pozytywnie wpływa na jakość ich życia. Emerytowani Pracownicy uczestniczą w zajęciach pracowni krawieckiej, ceramicznej, fotograficznej, hafciarskiej, internetowej, języków obcych, rysunku i malarstwa. Organizowane są wyprawy ekologiczne, zajęcia chóru, zajęcia dla dziadków i wnuków, spotkania z kucharzami oraz zajęcia z pieczenia ciast.

Seniorzy wspierają też i współpracują przy organizowanych przez Fundację Ferrero projektach kulturalnych. Uczestniczą aktywnie w przygotowaniu imprez, witają gości, pilnują porządku, prowadzą sprzedaż katalogów w trakcie wystaw i wykonują wiele innych zadań. Wciąż są ważni w życiu firmy. Często prowadzone są także spotkania, na których można poszerzyć swoją wiedzę o wolontariacie i w ten sposób nauczyć się, jak konkretnie pomagać osobom chorym i potrzebującym.
PRZEDSIĘBIORSTWA SPOŁECZNE FERRERO
Dbałość Grupy Ferrero o ludzi przybiera także inną konkretną formę – Przedsiębiorstw Społecznych Ferrero, które tworzą miejsca pracy w słabiej rozwiniętych częściach świata i realizują projekty i przedsięwzięcia o charakterze socjalnym i charytatywnym na rzecz ochrony zdrowia i edukacji dzieci i młodzieży z lokalnych środowisk. Takie przedsiębiorstwa Ferrero powstały w Kamerunie, Republice Południowej Afryki i Indiach.

Wraz z powstaniem zakładów produkcyjnych możliwość zarobku otrzymują lokalne firmy. Dodatkowo, w wykorzystaniu do produkcji lokalne surowce mają pierwszeństwo – to kolejne źródło nowych miejsc pracy. Z kolei projekty o charakterze socjalnym związane są głównie z edukacją i ochroną zdrowia dzieci. Znalazły się wśród nich przebudowy i remonty szkół publicznych, przedszkoli i żłobków, wsparcie ośrodków zdrowia świadczących pomoc lekarską i opiekę nad dziećmi bez stałego miejsca zamieszkania czy też szkolenia dla młodzieży w zakresie edukacji na temat chorób zakaźnych.
KINDER+SPORT
Dane dotyczące powszechności siedzącego trybu życia są alarmujące. Według Światowej Organizacji Zdrowia ponad połowa dzieci w wieku około 11 lat nie poświęca na aktywność fizyczną nawet 60 zalecanych minut dziennie. Inicjatywy podejmowane w ramach Kinder+Sport nabierają w tym kontekście szczególnego znaczenia, ponieważ w konkretny sposób angażują liczne grupy dzieci w aktywność fizyczną i zachęcają do edukacji fizycznej, propagując nowe życiowe nawyki.

Doskonałym przykładem jest Polska, gdzie Grupa Ferrero nawiązała współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej i od 2008 organizuje ogólnopolski, całoroczny turniej siatkarski. Już w pierwszej edycji program zaktywizował aż 22 000 młodych osób. W ciągu ośmiu lat program zyskiwał na popularności i w ubiegłorocznej edycji udział wzięło 41 156 młodych zawodników i zawodniczek. W 2015 roku finał turnieju uświetnili swoją obecnością ambasadorzy programu: Piotr Gruszka i Sebastian Świderski oraz gość specjalny – Stéphane Antiga – trener i selekcjoner reprezentacji Polski w piłce siatkowej. Najlepsi zawodnicy w towarzystwie Ambasadorów Programu uczestniczyli w EXPO 2015 w Mediolanie, gdzie odwiedzili pawilon Polski i specjalny pawilon Kinder+Sport.
Aktualnie program rozszerzony jest o inicjatywy także w innych dyscyplinach: żeglarstwie oraz pływaniu. Kinder+Sport Sailing to program dla gimnazjalistów, realizowany pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Środowiska, z udziałem ambasadora – Mateusza Kusznierewicza, mistrza olimpijskiego i mistrza świata w żeglarstwie. Przez 6 lat w programie wzięło udział 17 000 uczestników, którzy przepłynęli łącznie 31 000 mil morskich. Z kolei w ramach Kinder+Sport Swimming Ferrero zapewnia trenerów oraz wyposażenie, dzięki któremu dzieci od najmłodszych lat przyzwyczajają się do wody, a czas spędzony w basenie traktowany jest jako nauka poprzez zabawę. Do lipca 2015 roku Ferrero dostarczyło zestawy szkoleniowe do około 40 000 dzieci w całej Polsce, współpracując przy tym z ponad 250 basenami.

Kinder+Sport realizuje również misję propagowania radości płynącej z aktywności fizycznej w zakładzie pracy. Np. konsultacje specjalistów, czy wizyty u dietetyków. Jest to konkretne i kompleksowe podejście, które ma zachęcać także pracowników do zmiany trybu życia na zdrowszy i bardziej aktywny.
dostarczył
infoWire.pl










