Czy dane dają nam mądrość? Nowoczesne systemy ERP pomagają korzystać z danych w sektorze MŚP

Jako ludzie, wciąż jesteśmy zaprogramowani jako łowcy-zbieracze i odczuwamy potrzebę gromadzenia jak największej liczby rzeczy: jedzenia, pieniędzy, ale też i danych. Z punktu widzenia przedsiębiorstw, coraz większe zbiory danych nie zawsze są lepsze – w sektorze MŚP często oznaczają one wręcz więcej problemów. By móc je rozwiązać, pomocne mogą okazać się nowoczesne systemy ERP, które zbierają i przetwarzają dane w taki sposób, aby mogły być przekute na realne korzyści.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Sektor MŚP stanowi przeważającą większość przedsiębiorstw w Polsce – 99,8%. Charakteryzuje je aktualnie pozytywny trend rozwojowy: w ostatnich latach wzrosła ich liczba, wartość produkcji, przychody, nakłady inwestycyjne, a także liczba zatrudnionych.[1] Jednocześnie małe i średnie firmy, które nie korzystają z jednego wspólnego systemu informatycznego, mierzą się z rozproszonymi zbiorami informacji. W takim środowisku trudno jest uzyskać pełny obraz i zdecydować, co jest wartościowe. Efektywne korzystanie z danych może nie tylko pomóc zarządzać przedsiębiorstwem, ale także pomaga osiągać konkurencyjną przewagę. Jak zatem przejść od gromadzenia do zarządzania danymi?

Od danych do mądrości

Głównym wyzwaniem jest fakt, że dane są wartościowe tylko wtedy, kiedy coś nam mówią. Dobrze wyjaśnia to piramida DIKW (Data, Information, Knowledge, Wisdom). Dane na samym dole piramidy to tylko liczby. To właśnie ich używamy jako źródła do wyciągnięcia cennych informacji. Wykorzystywanie i przetwarzanie informacji prowadzi do wiedzy. Ostatnim etapem jest mądrość, która pochodzi z gromadzenia i łączenia wielu różnych rodzajów wiedzy. Pomiędzy pierwszym a ostatnim elementem piramidy jest ogromna przepaść.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style